neděle 11. listopadu 2012

Logicoloredo 2


Dokud měl Jenda na podložce všechny obrázky, tak přikládal tvary bez chyby.


Malá odměna za každý úkol nesmí chybět.


Při soustředění vyplazuje jazýček...


...nebo si kouše prsty.


Problém nastal, když na podložce byly jen dva, tři nebo čtyři předkreslené tvary a zbytek si měl Jenda domyslet.


Chtěla jsem mu to vysvětlit a Jenda mi to rozhazoval.




Pak sice začal, ale jinak, než jsem to myslela já.


Na obrázku jsou čtverečky: žlutý, červený a zelený. Za nimi je čára a TOHLE celé má Jenda opakovat.
Má zopakovat to stejné pořadí. Aby to bylo stejné za čarou jako před čarou. Tedy žlutý, červený a zelený čtvereček.
Jenda vidí 4 obrázky a chce tam  položit  ZASE 4 obrázky.


Má zopakovat to, co je před čarou.
Jenže Jendu čára nezajímá.


Vidí TO, CO je na obrázku:

Zde třeba červené kolečko, žlutý čtverec (čára)..to bych opakovala já pořád dokola.


JENŽE na obrázku jsou tři TVARY. Jenda čáru nevnímá a opakuje tedy tři tvary...


Když mu chci poradit, tak se vzteká.







A zde je to podobné: žlutý čtverec a žlutý trojúhelník, potom je čára... Další tvar je JEN pomocný (pro mě).
Jendu čára nezajímá a chce zopakovat ty tři "obrázky".


Nechápe, PROČ mu vnucuji myšlenku opakovat dokola tvary dva a dává mi to patřičně najevo.



Poslední úkol:
To nahoře udělal Jenda, to dole Eliška.
On opakuje to, co vidí. To, co je předkresleno = tedy tři tvary. (A vlastně má pravdu)


Já s Eliškou zopakujeme tvary dva...tedy to, co je po tu černou čáru.
Nemít Jendu, tak mě nenapadne vysvětlit si to JINAK.

Nějak zapomínám na to, co má JENDA na tričku a co pro něj zákonitě platí:
"Vnímám svět JINAK, neřeš to!!!"

Neřeším.
Raději NIC neřeším, protože jinak mě z mých autistů brzy raní mrtvice.

3 komentáře:

  1. Já myslím, že na tom nezáleží, když nehraje přesně podle JEJICH pravidel. Ta jeho jsou logická, nechala bych ho, ať hraje svým způsobem.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, mám doma také 7letého autistu, tak vím, jakou nám dalo práci "naučit" ho, aby poskládal řádek jako měl za úkol Jenda. Když to měl předkreslené na papíře, vůbec nechápal, co po něm chci,tak jsem to musela vyrobit z papíru, vždy mu naznačit třeba dvěma tvary, jak má pokračovat a zbytek vždy zvládl krásně sám. Paradoxně teď už to zvládne i sám nakreslit na papír :-). Myslím, že Jeníčka plete ta čára, ta je tam neštastně nakreslená, já bych to řešila stejně jako on, má svým způsobem pravdu. Amelie a co kdybyste mu ty předlohy předkreslila vždy bez té čáry? Já myslím, že pak by to už skládal bezvadně. Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznávám, i přes tu čáru se mi jako první možnost "zapne" v hlavě to, co dělá Jenda. On ty tvary asi vidí jako já, jako celek. Úplně ho chápu. Myslím, že ta nápověda za čarou je tam hodně matoucí. Lenka D.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...