pátek 2. listopadu 2012

Začínáme odplenkovávat


Máme pro vás velkou NOVINKU.
Největší radost asi bude mít moje prostějovská babička. Když jí volám, tak pomalu místo pozdravu se už několik let ptá, zda UŽ chodí Jenda na nočník.


Začínáme pomalu odplenkovávat.
Hurááá.
Vypadá to, že Jenda s plenami do školy nepůjde.
Ještě nedávno to vypadalo, že si na nočník NIKDY nesedne.
Nacvičovali jsme to s plyšákama a za pomoci procesuálních schémat, ale úspěch nic moc. Tedy teorii Jenda zvládal dokonale, ale nabyté znalosti do praxe neaplikoval.


Ještě před 4 měsíci Jenda odmítal záchod, dětské prkénko i nočník. Dostával se do afektu jen někdo např. o nočníku promluvil.
Tentokrát se mi ho (konečně) povedlo nalákat na nanuky, nic jiného nebylo silnou motivací.

"Sedneš si na nočník, vydržíš minutu a dostaneš nanuka." (a jen jedinou značku, jiného nechtěl)


A super, zabralo to.


Sice z toho zpočátku neměl radost a minuta byla moc dlouhá...


...ale podařilo se.


Nevýchovně jsem mu tam dovolila jíst i pít, nakonec i hry na iPadu, aby se alespoň nějak zabavil.


Čuník to Jendovi samozřejmě musel předvést.


Tohle byl KROK číslo jedna = sednout si na nočník (a nic nedělat).


Když jsme zvládli KROK číslo jedna, přistoupila jsem ke kroku číslo dvě.

Když byla Eliška malá, nechtěla říkat prosím, děkuji, zdravit, dělit se se Šárkou o hračky ap.
Byla na tom podobně jako Jeník, jen trošku mírnějšího "ražení".
Nechtěla jsem trestat NEGATIVNÍ chování, ale místo toho jsem odměňovala pozitivní chování.

Dávala jsem jí na papír samolepky (na ledničku). Za 5 samolepek tehdy dostávala nanuka, za 10 Kinder vajíčko a za 30 samolepek (nebo hvězdiček) dostávala (až do 13 let) panenku Barbie.
I teď mám pocit, že budu muset zavést zase nějakou motivaci, aby doma (více) fungovala.


Největší motivací je iPad.
Na nástěnku jsem tedy vyvěsila papír s 50 okénky.
Jo, padesát je hodně, já vím. ALE nemohu každý den utrácet peníze za hry na iPad. Na to fakt nemám.

Jenda umí počítat asi do stovky.
A protože na iPadu miluje hru se Šmouly a MOC chtěl koupit za Eura šmoulí jahůdky, tak jsem jako odměnu vymyslela papírové jahůdky.
ZA 50 vylepených papírových jahůdek si může na iPad koupit šmoulí jahůdky za 7.99 Euro.


Za vyčůrání do nočníku jedna šmoulí jahůdka, za vykakání dvě jahůdky.


Jasné počty.

Asi 14 dní Jenda ječel jak hysterka, jen jsem mu připomněla, že by se měl vyčůrat do nočníku.
Pořád dokola opakoval, že chce jahůdky, ale na nočník si nesedl.



Vždy jsem mu jen klidným hlasem zopakovala, že za vyčůrání je jedna jahůdka a za kakání dvě. Za padesát potom koupíme jahody (nebo nějakou hru) na iPad.


Asi po dvou týdnech se to zlomilo a Jenda se vyčůral do nočníku.


To bylo radosti. Zatleskali jsme mu a přeháněli jsme reakci, aby ho to motivovalo k dalšímu snažení. Všem jsme museli obsah nočníku ukázat:-P
Ukazoval mi, kam mám jahodu nalepit a každému ukazoval, kolik už jich má...


A pokračování příště...

14 komentářů:

  1. Marciiii mám ohromnou radost i za tebe :) Jeníkovi vyloženě klid a pohoda svědčí a tobe snad taky.)Posíláme pusu a virtuální jahudku a velky potlesk pro oba.

    OdpovědětVymazat
  2. Marcí, to je úúúžasné! Super velikánský pokrok a koukám, že jsi našla motivaci, která zřejmě bude fungovat! Šmoulíky Lukáš u dědy na iPadu taky hraje nejraději, moc ho baví...jen je to takové nijaké zatím, tím, že má iPad jednou za čas, tak si nic moc nevypěstuje, vše mu zvadne...no po Ježíškovi to půjde líp, iPad pro něj už čeká u strejdy, ten mu tam i instaluje nějaké hry a programy, tak na Štědrý den budeme mít o zábavu postaráno:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Uzasny! Je to fakt super, jak se vam s jendou dari pokracovat dal a dal. :-)
    Anet

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to tedy koukám, paráda! Přeji pevné nervy, u nás to také dalo zabrat :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Marci jsem rovněž toho názoru jako předelá paní,klid domova a pohoda dělá divy.Držte se a ať má těch jahůdek co nejvíce.

    OdpovědětVymazat
  6. No teda ty robis zazraky, Mathisko si na nocnik nesade doteraz a na zachode sedi tak 30 sekund na vykonanie potreby, ale ani o sekundu viac.
    zuzana

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasnýýýýýý!!!!!!Mám tááááák velkou radost!!!!Jsi šikovná,trpělivá,skvělá ženská a Tvá trpělivost přináší zasloužené ovoce!!!Gratuluji!!!A Jeník je taky šikula!!!Nemít Tebe,je z něho ležák :( Může být rád,že má tak skvělou maminu.Jsi prostě jeho (a moje) víla Amálka ;) Zdenka mladší

    OdpovědětVymazat
  8. Kolikpak ma Eliška panenek Barbie? :-)

    OdpovědětVymazat
  9. No vida,že to jde,já Jendovi radit nebudu,že by hru měl dřív,když dostane průjem :-) Krásný večer a hlavně klid v duši.

    OdpovědětVymazat
  10. To jsi mi připomněla jak nám syn přinesl v ruce ukázat hovno. ?D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je parádní zpráva. Jseš moc šikovná, zvladlas to zase moc dobře. Ať žije pozitivní motivace!

    Bude líp! Dobrou noc.

    OdpovědětVymazat
  12. Amélko to je úžasnéééééé--mám radost a držím pěsti at to vydrží už nafurt :o)Přeji Vám tam všem nádherný pohodový víkend :o)

    OdpovědětVymazat
  13. Blahopřeji k úspěchu !
    Nám kdysi psycholožka říkala , že Míšu nemáme zbytečně trápit na nočníku ( také se nechtěl vyčurat ani vykadit ) , ale že spíše máme pořídit prkýnko na wc a zkošet to tam .Míša chodil nakukovat na záchod co tam vyvádíme , ale jak začal chodit do školky , tak ve školce zase pro změnu měli ,, letištní záchod ,, - hi hi . Záchodek s popruhy , aby dítě neuteklo . Míša se nám zasekl a doma se nechtěl vyčůrat . Nakonec k nám přijela naše učitelka ze školky a pak jsme na to přišli , kde je ten zádrhel . Míša chtěl prostě jen zacvaknout popruhy , a pak se vyčurat . Musela jsem v galantérce koupit ledvinku a tu si míša nosil sebou na záchod . Vždy si cvakal se skobou z umělé hmoty a pak se v klidu vyčural .Jenže bylo to pro nás chvilkové , páč jakákoliv změna Míšu rozhodila tak , že jsme opět začínali od nule...

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je uzasne! Moc moc gratuluju k prvnim velkym uspechum. Tvoje trpelivost a laska nese vytouzene ovoce. Jste sikulky.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...