pátek 31. srpna 2012

Návštěvy Jenda nezvládá



Návštěvy Jenda moc nezvládá.
Taky už k nám skoro nikdo nechodí.
Před pár dny u nás byla na zahradě kamarádka se 2 syny.
Jenda ani nevylezl z obýváku.
Ptal se na přesný čas, kdy odejdou, a ten jsem "musela" dodržet.
Kamarádku jsem ve 12:00 ze zahrady nevyháněla. Řekla jsem jí, že mohou zůstat, jak dlouho chtějí....ale já už jsem musela jít dovnitř. Jenda na 12. hodinu netrpělivě čekal.

Zázrak byl už jen to, že Jenda hodinu vydržel sám v obýváku.
Každých pár minut jsem ho šla domů zkontrolovat, zda něco nepotřebuje.
Ale poctivě se živil salámem, který si teď oblíbil, hrál hry na iPadu, díval se na pohádku a hlavně byl rád, že s námi nemusí  být venku.
Okraje Jenda nejí, to pro něho není salám... takže ten mi na misce zůstal.


Tato návštěva proběhla v klidu.


Ostatní návštěvy, pokud nějaké vůbec jsou, mi tak lehce neprojdou.
Jednu kamarádku nemá rád a mohu si ji na chviličku pozvat jen tehdy, je-li doma Šárka, aby ho pár minut zabavila. Šárce pak dám za odměnu třeba dvacku, aby nebyla škodná.


Když tu byla paní z Rané péče, hlídala Jendu Šárka v ložnici. Dívali se spolu na pohádku na DVD.
Jenda se na paní nepřišel ani podívat.


Nedávno jsem tu měla kamarádku z Kladna. Seděli jsme hodinu na zahradě.
Neměla jsem ani odvahu pustit ji dovnitř....



...a stejně to Jenda nezvládal.


Celou hodinu plakal, ječel, válel se po zemi, na posteli nebo kopal do dveří.


Divím se, co ty dveře všechno vydržely a asi ještě vydrží.


Když se kamarádka vydala na autobus, tak se mi ulevilo.
Jenda byl úplně bez sebe a mně ho bylo až líto.


Kolikrát si říkám, že by bylo lepší sem nikoho nezvat, že mi to za ten stres nestojí, ale zase se nechci úplně izolovat od lidí.
Už tak si tu připadám jako ve vyhnanství...
Jednou za měsíc nebo za dva Jenda tu hodinku přežije.


12 komentářů:

  1. To je skvělé, že jste měly s kamrádkou aspoň tu hodinku na zahradě:) Jeník je šikovný, že to zvládl.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě neodbourávej návštěvy úplně. Na spoustě jiných situací vidíš, že se je Jenda postupně učí zvládat, takže určitě přijde i doba, kdy bude lépe zvládat návštěvy :)
    (Kdybys je odbourala, tak bys ani tento pokrok pak nemohla poznat) ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam salám.
    Koukám se na fotky, máte zajímavé povlečení, to jsi vyráběla sama?
    Chápu, že Jenda si oblíbil pohádky, taky bych se ráda na nějakou zas podívala. Už jsem vlastně dlouho neshlédla nějaký film.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povlečení je normálně kupované. Jen k sobě neladí polštář a deka. Jenda mi ušpinil povlak na deku a polštář jsem neřešila. Nestíhám.

      Vymazat
  4. To chce velkou kuráž, být tak dlouho jen s několika lidma doma a jednou za měsíc vidět někoho jiného. Snad si Jeník trochu zvykne a povolí ti častější návštěvy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přes zimu možná jednou za 3-4 měsíce. :-P Nepočítám to.

      Vymazat
  5. Třeba bys opravdu ve městě někoho našla kdo by ti ho bezplatně aspoň na hodinku hlídal. Tolik lidí trpí samotou a hledají společnost a naopak by pro ně hlídání Jeníka byla radost i přes jeho počáteční odmítání. Zvykli by si časem na sebe oba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezplatně? Ani za peníze jsem nikoho nesehnala. Kdysi tu byli (jednou) dva mladí kluci a podruhé nepřišli.

      Vymazat
    2. Vyvěsil bych to na radnici, nebo jsou vývěsky i v některých obchodech, za pokus to stojí.

      Vymazat
    3. Tady žádné vývěsky v obchodech nejsou. :-P

      Vymazat
  6. Marcelko,neruš návštěvy,Jenda si zvykne a jak jej sleduji,tak pokroky umí dělat,když chce,když nechce,tak jej nech,ať si zabrečí ono jej to přejde.Potřebuješ taky popovídat s jinými lidmi,jseš jako v kleci a uvázané jenom pro děti a polovičku.

    OdpovědětVymazat
  7. Amélko, ať je jak je, nemůžeš se úplně odříznout od světa a úplně beze zbytku se obětovat Jeníčkovi. I když tě to bolí, ty jsi taky člověk a máš právo na chvilku pro sebe. Bůh ví, že těch chvilek je jako šafránu. Nenech se ovlivnit nějakým pocitem viny. Musíš se taky pobavit o hloupostech, kapku si pročistit hlavu, dát si chviličku pauzu. Přece nelítáš po zábavách, nevymetáš kavárny, nejezdíš po dovolených, nerozhazuješ peníze za blbosti.
    Jsi tu taky a máš právo sama na sebe.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...