úterý 7. srpna 2012

Pro benzín bez řevu



Dnes mě Jenda mile překvapil.
Jeli jsme dopoledne k mamince. Máme to asi 18 km.
Sedla jsem do auta a zjistila jsem, že nemám navigaci. JE TO JEHO rituál.
 Dřív v autě vždycky ječel, ale od té doby, co mi jedna dobrá duše loni dala navigaci, tak pozorně sleduje čísla a (většinou) nebrečí.
Už se mi to stalo asi dvakrát a Jenda plakal. Dnes ráno jsem sedla do auta a navigace nikde.
Řekla jsem jen: "Jeníčku, zapomněla jsem navigaci".... (a přemýšlela jsem o tom, že se pro ni domů vrátím, než poslouchat dvacetiminutový řev) a Jenda na to:
- "To nevadí, vemem ji píště..." :-)

Věta, kterou jsem mu několikrát opakovala a on mi ji tak krásně zopakoval....
..a NEVZTEKAL SE....
Přežil cestu tam i zpět bez navigace.
Sice cestou zpět se pořád dokola ptal, jestli už budeme doma, očividně z toho byl nervózní, ale dobrý...



Dřív řval i tehdy,  když jsem šla natankovat benzín.
Nechtěl čekat. Nechtěl sedět sám v autě.
Několikrát jsem (marně) prosila manžela, aby mi natankoval, když jsem měla před nějakou jízdou (do školky, k doktorovi), když bylo v nádrži prázdno... Marně jsem vysvětlovala, že autista mi nepočká... že by mi to ušetřilo práci i nervy.


V poslední době vozíme iPad.


Jenda na mě chce u benzínky VIDĚT.


 A dnes mi jen řekl:
"NECHOĎ platit!! Nechoď platit!!!"


Odpověděla jsem, že musím, že by se paní zlobila a zavolala by na mě policajty....


..a s tím jsem vystoupila. Zdůraznila jsem, že se brzy vrátím.


Za to, že je Jeníček v autě hodný a počká na mě, dostává vždy bonbónek....
Už to má za ta léta jako rituál.


Někdy v autě pláče, ale dnes ani nemuknul...


Pochválila jsem ho a dostal lízátko.
Měla jsem koupené dvě barvy - žluté a růžové.
Vždycky jedl růžové, ale zvykám ho na změny a v rámci toho jsem mu dala (mu dávám) vybrat.
Vybral si žluté a ani neprotestoval.

Lepší se.
Dělá pokroky. Jde pomalými krůčky vpřed....
Není to ideální, ale je to lepší než to bylo posledních pár let....

23 komentářů:

  1. četla jsem jedním dechem.
    To je parádní, že se vám dnes tak dobře cestovalo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda! Krásné překvapení! Kéž by jich bylo víc a častěji. Ale Tebe určitě potěší každé malé a jednotlivé "vítězství"!
    A musím pochválit Jeníkovu čepici. Občas ji vídám na Tvých fotkách.

    OdpovědětVymazat
  3. Náááááááááádherááááááááááá---šikulíci oba dva :)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já mám velkou radost. Někdy je zvláštní sledovat, jaké (pro někoho) maličkosti dovedou člověku udělat radost a prozářit den.

      Vymazat
  4. To je velký pokrok, Jeníček je supr. Ale velký díl na tom máš hlavně TY, jsi skvělá máma:)

    OdpovědětVymazat
  5. Krása -sledovat ty změny k lepšímu:)

    OdpovědětVymazat
  6. To je úžasné, jaké děláte pokroky. Jste moc škovní, oba dva!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Jeníček se s přibývajícím věkem opravdu lepší, mnohé už se naučil a mnohému lépe rozumí, někdy se už dokáže i ovládnout a nespustí hned křik, i když u těch jahodových knedlíků, v předcházejícím článku, to moc nevyšlo. :-) Mějte hezký, sluníčkový den, rodinko. ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Dlouho jsem k vám nenahlédla a dnes takové milé překvapení. Jeníčkovi tleskám!!! Vám samozřejmě také :-) Hezké léto! Jolana

    OdpovědětVymazat
  9. Moc Vás obdivuju. Jste dobrá!!! Posílám adresu na blog anglické maminky autistického chlapečka, která plete NÁDHERNÉ hračky. Pokochejte se: http://www.littlecottonrabbits.typepad.co.uk/
    Přeju Vám hodně síly a lásky a Božího požehnání. Jarmila

    OdpovědětVymazat
  10. Divím se, že mu nevadí být "přikovaný" těmi tříbodovými pásy k sedačce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, to by ses divil. Ne, nevadí mu to. JE NA TO odmalička zvyklý, tudíž to po mně naopak vyžaduje. A když ho kdysi manžel párkrát nepřipoutal, tak Jenda ječel (a manžel nevěděl proč). Brečel, že chce připoutat.

      Když to manžel (v jeho autě) udělal několikrát (nepřipoutal dítě), tak si z toho Jenda udělal rituál a pak připoutat nechtěl ani ode mě a bránil se.
      Potom mi Jenda nějaký čas v autě brečel, že pás nechce, ale zase si na rituál rychle zvykl. Dodává mu to pocit bezpečí, stejně jako na kočáře - CHCE být připoutaný.

      Vymazat
  11. Naprosto úžasný úspěch. Přeji Ti, aby se všechno den ode dne zlepšovalo. Tina

    OdpovědětVymazat
  12. Dělá pokroky a to je moc dobře. :) Doufám, že to tak vydrží a bude jich více. Zasloužíš si trošku více "kldu"..

    OdpovědětVymazat
  13. To nejsou žádné pomalé krůčky, ale přímo kroky!

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím, že Jeník dělá hodně pokroků i díky iPad. Zabaví ho a je pro něj velkou motivací. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Konečně se Ti zúročuje Tvoje práce! Jsi maminka s velkým M! Trpělivosti a nápadů máš na rozdávání! Pomyslně smekám!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Marci,moc Tě zdravím! Tohle je další velký úspěch Jeníčka, ale hlavně Tvůj!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Moc ráda čtu takovéhle pozitivní zprávy!Gratuluju k dalšímu úspěchu,máte na něm zásluhu oba, Ty (velikou)i Jeníček.

    OdpovědětVymazat
  18. To je uchvatné , snad takovýchto pokroků bude čím dál více.
    Je to užasný uspěch .-

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...