úterý 28. srpna 2012

Poznávací karty - ovoce a zelenina


Nedávno jsem v papírnictví natrefila na naučné karty.


 Ovoce a zeleninu má Jenda sice v knihách, ale říkala jsem si, že zkusíme zase "jinou formu".


Byl to "úkol" a Jenda věděl, že ho na konci čeká odměna.


Nejčastěji pracuji za nanuka, za zmrzlinu nebo chce hrát na iPadu.


Nechtělo se mu ukazovat, co na obrázcích je, tudíž jsem ukazovala a pojmenovávala obrázky já.
Na otázku: "Co to je?" Jeníček neodpoví, i když správnou odpověď zná.


Jenda chvilkama trucoval, ale  vidina odměny byla lákavá.


Povedlo se mi ho nalákat na povídání o jeho hře na iPadu. Nejoblíbenější aplikací jsou Šmoulové.
Pěstují ovoce a zeleninu a Jenda to sklízí a sází zase další plodiny....



Nechtěl ukazovat, CO Šmoulové pěstují, ale občas odpovídal na otázky.


"Pěstují Šmoulové kukuřici?" ("Ano nebo ne?")


Když viděl obrázek toho, co má rád, měl tendenci kartu olizovat, což se mi nelíbilo.



Chvílemi se ztrácel, zavíral oči, olizoval si prsty nebo si kousal ruku, ale vcelku to šlo...





"Pěstují Šmoulové jahůdky? Ano, pěstují." ....často mám pocit, že trpím samomluvou, ale beru to. Už jsem si zvykla. (A není to jen v komunikaci s dítětem...)



" Jeníčku, kde jsou jahůdky?
 TADY JSOU....
TY jsi šikovný kluk."
Pochvala nikdy nesmí chybět....


Někdy se mi těch 5-6 minut zdá nekonečných, ale jsem ráda, že to Jenda vydrží a nezdrhá pryč.

6 komentářů:

  1. Tak jsem s Jeníčkem vybrala v předchozím článku krásnou pohlednici s prasátkem pro Zdenku a teď se zase přiučila o tom, co pěstují Šmoulové. Když vidím, kolik péče, času a nápadů věnuješ Jeníčkovi, mám tak trochu výčitky, že jsem se tolik nevěnovala svým klukům, ale dobře vím, že ti se dokázali zabavit samotní, zatímco Jeníček, se bez tvé přítomnosti neobejde.

    OdpovědětVymazat
  2. My už tady u toho jedeme styl--co je kyselé,co je červené,co roste na stromě,co se dává do polévky apod.
    Držím palec,i to určitě Jeníček za chvilku zmákne levou zadní,je to šikulka :))

    OdpovědětVymazat
  3. Jeníkovi to docela jde. My trénujeme podej mi, ukaž mi ... a teda žádná sláva. Na stůl mu dám třeba opravdový banán, jablko, pomeranč, autíčko, .... a Míša má podávat co se mu řekne. Zatím to je spíš sám si řeknu, sám si podám :-). Akorát po zkušenostech bylo potřeba vyloučit vše, co má Míša rád. Jinak podává sice ochotně, ale sobě do pusy :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné karty:-). Lukáš na dědovým iPadu ty šmouly taky objevil a taky pěstuje všechno možný:-). Prý i vaří lektvary,...o víkendu zas k našim jedeme, tak už se těší, jak si šmoulíky na iPadu zahraje...

    OdpovědětVymazat
  5. To já pracuji za peníze. Jen malá otázka, kolik ta sranda stojí? Určitě hříšné peníze..100Kč??

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...