středa 29. srpna 2012

Odrážedlo Davídek


Jenda neumí jezdit na kole.
Má DMO (dětskou mozkovou obrnu) a ač to na první pohled laik nepozná, přesto tam počáteční diagnóza i po 2 letech cvičení vojtovy metody zůstává.
Jenda neušlápne tříkolku ani kolo.


Před pár měsíci jsem mu chtěla koupit odrážedlo. Dokonce jsem paní v obchodě poprosila, aby u něj zvedli sedlo a řídítka co nejvýš, že přivezu syna, který je autista a jen ho k tomu přiměřím (pokud se vůbec nechá). Že to musí být rychle, jinak mi zdrhne....
Vím, že odrážedlo je teoreticky do pěti let a Jenda je na svůj věk dost vysoký, ale nějak ty nožky holt posílit musí...


Tehdy jsem poprosila manžela o peníze a ten řekl, že žádný další krám do baráku nechce a peníze mi nedá.
A tím to"zhaslo".
Minulý týden Jenda dostal odrážedlo darem po synovi jedné čtenářky.
V první chvíli se Jenda vztekal, sedal po zemi a nechtěl na odrážedlo sednout.
Ale vysvětlila jsem mu, že bude jezdit jen od začátku plotu na konec, že budu s ním a dostane odměnu.



Nechal se ukecat a poctivě jezdil od jednoho konce plotu ke druhému.
Tam se otočil a jel zpátky.
Zezačátku jezdil JEN po chodníku - naučen, že má chodit po chodníku, tak nechtěl jezdit po silnici.


Nakonec se mi ho povedlo přesvědčit ho, že po silnici, kde nejsou kamínky,  se mu pojede líp.




Zpočátku chtěl, abych chodila s ním sem a tam a zase zpátky.


Nechtělo se mi, ale pro klid jeho duše jsem první den souhlasila.


Druhý den stačilo stát uprostřed a jen Jendu kontrolovat.


A dokonce jsme šli třikrát za den ven... (a není to tak dávno, co Jenda třeba 14 dní nevyšel z domu)
Jenda si několikrát sám řekl, že chce jezdit na odrážedle.
(Nesmím říct "na kole", to by se vztekal...)


 ¨
Do kopce se Jeníček odráží nohama...



...a z kopce sjede se zvednutýma nohama...
Na fotkách je odrážedlo ještě před zvednutím sedla a řídítek.


Občas se Jeníčkovi povede nádherně držet rovnováhu....
Den ode dne se lepší a  z odrážedla má velkou radost.


Odměna za jízdy nesmí chybět....


Ke konci byl Jenda dost daleko ode mě a neměl s tím žádný problém.


Vida... i odrážedla umějí zázraky.




Lenko, ještě JEDNOU MOC DĚKUJI.


15 komentářů:

  1. Prima - další aktivita, která Jendu baví a prospívá mu. Je fajn, že vaše ulice je klidná (zdá se), tak má dost prostoru. Až povyroste - nabízím střední kolo zánovní, klidně ti ho i dovezu.
    Mm dotaz - je tvoje kamarádka Zdenka ještě v HK nemocnici? Chtěla jsem a ve víru prázdnin zapomněla :(
    Hezký den pro vás všechny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Ano, Zdeňka je pořád v nemocnici. Z pohledu bude mít velikou radost, jen klidně napiš. A díky moc.

      Vymazat
  2. Evidentně mu padlo do noty (ha, zase ustálené rčení s logistickým oříškem?), ale je to dobře, alespoň se provětrá a možná i utahá. Tedy, jde to vůbec? :-)
    A jednou i to kolo ušlápne!
    Hezký den vám všem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Padnout do noty - no vida, ještě že to nevidí Eliška.

      Vymazat
  3. Ahoj,to je super,Jeníček je moc šikovnej.Naší Klárce se taky nechce šlapat,máme tříkolku,ale sama neujede ani pár metrů.Prostě nešlape,na druhou stranu bych se bála,že by mi chtěla ujíždět.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, to je uplne obri zlepseni! Pouziva vec, kterou neznal, jezdi sam a na silnici. Jenda je borec a vy taky! A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - díky odrážedlu zvládl několik věcí naráz. Odrážedlo je pro něj velká motivace.

      Vymazat
  5. To je fajn, že se Jeníkovi odrážedlo líbí. Ale musí se jmenovat zrovna Davídek? :-((( Manžel je opravdu výbornej, co? No stejně ten "krám do baráku" přišel a já to Jendovi moc přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to jméno nevymyslela: http://www.dveplusdve.cz/vmchk/odrazedla/odrazedlo-davidek.html

      Vymazat
  6. Supééér, Jeníček dělá obrovské pokroky. A to jen díky jeho trpělivé mamince!!! Jste skvělá.

    OdpovědětVymazat
  7. Svatá prostoto! Doporučuji tatínka praštit regálem po hlavě,ať se mu tam rozsvítí.
    Není nějaká sociálka na odebírání tatínků?
    Marci,radši to nezveřejňuj,ať nemáš doma potíže.
    Jen ti chci říct,že na vás stále myslím a fandím. Jsi skvělá maminka,jednou se ti vše vrátí.:-)))
    Slávka,Ostrava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, sociálka na odebírání tatínků by byla fajn. :-) Asi budu mít problémy, když to uveřejním (tedy pokud to manžel bude číst), ale mně už je to jedno. Hůř už nebude. Manželství se definitivně rozpadlo, už není cesta zpět.

      Vymazat
  8. Tuším,že v tomhle případě by na tatuldu musel spadnout nejmín mrakodrap a ještě by to nestačilo.
    Jeníček se s věkem hodně vylepšuje a díky mamince mu to jde čím dál tím líp :)

    OdpovědětVymazat
  9. Taky gratuluju Jendovi k úspěchu, vypadá na fotkách jako cyklista-profík :-))
    Možná je to další krám do baráku(takových my doma máme),ale důležité je,že to pomůže zabavit Jeníka a že ho to baví!!!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...