čtvrtek 16. srpna 2012

Jenda má horečku


Nepíšu.
Vím, že nepíšu.


Ale když je mi nejhůř, nemám sílu ani chuť psát.


Nejde to.
A jsou věci, které jsou jen mezi námi pěti a které na blog nepatří.


Jsou věci, o kterých se veřejně mluvit nedá.



Jsou věci, které si musím nechat pro sebe.


A tím hůř mi je, když to nemám komu říct.


Jenda má dva dny horečky nad 39 st. Celsia, ale jinak žádné příznaky.¨


Nic nejí, nepije.
Vodu mu musím dávat stříkačkou, jinak by se ani nenapil.


Ale bude líp.

Děkuji vám za čas, který trávíte na mém blogu.
Děkuji za každý milý mail i za jakoukoliv nabídku pomoci.
Můj muž se včera ptal, ZDA se nestydím, když prosím "cizí lidi" o POMOC.
Ale ano, stydím... ani nevíte JAK.
Strašně se stydím. Kolikrát mám chuť zahrabat se sto metrů pod zem...

17 let jsem se snažila, ale už nemůžu.

Koho mám poprosit o pomoc, když jeho rodina totálně selhala?
Koho mám prosit o pomoc, když on mi není oporou, ale přítěží?
17 let jsem se snažila dělat oporu já, ale opora se kácí, ani moje síly nejsou bezedné....

Nejste pro mě cizí, jste pro mě má druhá rodina, mám vás ráda a jsem za vás vděčná.

47 komentářů:

  1. Jeníčku, copak tě trápí, že máš tak vysoké teploty? :-(
    Mooc ti přeji, aby bylo zase dobře. :-)

    Amelie, není ostuda požádat o pomoc. Neměla by jsi se stydět. A když člověk může, tak rád pomůže. :-)
    Přeji ti mnoho sil a Jeníčkovi brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
  2. Držte se - určitě bude lépe... tak své problémy napište na papír a - někam založte - nebo raději spalte - klidně pište nějaké hodné dušičce - už jenom to, že se svěříte (třeba na papír) - určitě trochu pomůže - nemusíte zveřejňovat moji radu - ale klidně ano, pokud se tak rozhodnete. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Amélko, je mi líto, že nemáš tu podporu tam, kde by měla být a pak "musíš hledat jinde...
    Hodně sil a ať je lépe Jendovi i Tobě.

    OdpovědětVymazat
  4. Nemá ti co vyčítat, když sám ti v ničem, ani s výchovou společných dětí, nepomůže.
    Myslím že ti všichni tady tě berou jako z rodiny a od toho je i blog aby se měl člověk kde svěřit s trápením.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky tě máme rádi, Amélko... :*

    OdpovědětVymazat
  6. Chudák Jeníček,mám v okolí 2 děti s angínou, ale to by asi dal najevo, že ho bolí v krku,ne?Ať mu je co nejdřív líp.
    A Ty se vůbec nemáš zač stydět.Když člověk nemá oporu mezi nejbližšími,tak se nedá nic dělat, musí se pomoct najít jinde.
    Z čeho můžeš, tak se tu vypovídej,aspoň se Ti trochu uleví. A co ven nemůže... co takhle aspoň deníček? Vypsat se ze všeho trápení.
    Drž se děvče, myslím na Tebe a držím všechny palce.

    OdpovědětVymazat
  7. Amélko Jeníkovi přeju brzké uzdravení at je brzy fit.A ty si nic nevyčítej každý potřebujeme doma strom o který je někdy občas se opřít--když není doma je samozřejmé že se potřebuješ opřít jinde a nabrat sílu aby jsi se nezbláznila.Máš můj obdiv.Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Ale my prece nejsme cizi!
    A pratele jsou tu od toho, aby pomahali.

    Moc dekuju za to, ze pomahas ty me. Mam sice rodinu, ktera je mi blizka, ale nerozumi mi.

    OdpovědětVymazat
  9. Držte se, zlatíčka, zase to bude dobré! Horečka přejde, Jenda jen zápasí s nějakým virem, tyhle horečky dobře známe, naše maličká na ně trpívá taky... i přes 39°C mívá, jinak nic... nechce jíst ani pít, afty se jí dělají, všechno bolí... ale trvá to max. tři dny a pak se to začne prudce zlepšovat... ať nejí, když nemá chuť, ale vodu musí... zkus černý čaj slazený glukopurem, když nebude chutnat, tak normálním cukrem... zkus vyvařit kuřecí hřbety a kořenovou zeleninu a udělat silný vývar a dávat taky stříkačkou, potřebuje sílu... držím palečky, co jich mám! Zvládnete to!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Amélko, drž se. Mimochodem, nežádáš CIZÍ LIDI o pomoc, a i kdyby, nemáš se za co stydět. Říká se ženská vydrží víc než člověk, ale co je moc, to je moc, tohle prostě nemůžeš utáhnout sama, ať chceš sebevíc, a navíc děláš zázraky, vážně. My všichni, co sem chodíme, to víme. Věz, že na světě je spousta lidí, co vám každý den drží palce a raduje se s každého malého úspěchu, který dokážete, jsme smutní i veselí s váma. Ať je Jeníkovi co nejdříve líp. Myslím na vás.

    OdpovědětVymazat
  11. Marci ,je mi z toho těžko,nevím jak pomoci,chtěla bych mít sílu čarovného proudku....na Tebe bych jistě nezapoměla....Posílám na dálku Jeníčkovi pohlazení a Tebe mnoho sil!Zdeničce jsem už napsala....Ahoj Daja

    OdpovědětVymazat
  12. Marci není se za co stydět a není to žádná ostuda..ostuda je to, že selhal ten nejbližší :-(. Bohužel znám to na vlastní kůži a naučilo mě to spoléhat se jen sama na sebe...a drž se..neboj, Jeník to může mít z horka a nebo mi to připomíná pátou nebo šestou nemoc..u toho jsou vysoké horečky a žádné příznaky..asi až 4 den se objeví vyrážka a pak horečky opadnou a vyrážka se ztratí :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Taky ,,topíme,, ale teprve ode dnešního večera,asi na kluky působí fakt to počasí,dneska tady totiž od rána leje.
    Rozhodně se nemáš zač stydět,spíš bud hodně pyšná na to,že si o pomoc dovedeš otevřeně říct a nestydíš se za problémy které máš.
    Když nepomáhá rodina(krom bratra) tak se musí prosit jinde,jak jinak.Je to naprosto přirozené a správné :)
    I na nás se trochu usmálo štěstí,nevím,ale myslím,že díky tobě a tvému blogu.Alexovi přišlo na účet 2300 kč od neznámého dárce,jupí máme první korunky na jeho potřeby co nemohu pořídit ze svého.
    Pokud posílal někdo z těch co tu u tebe čtou a píší,tak mu strašně ale fakt strašně moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  14. Amélinko, držím palečky moc, aby Jeníčkovi bylo co nejdříve lépe a abys vše přestála, já jsem vždycky byla vykolejená i z obyčejných viroóz a chřipek, hlavně u syna to stálo za to, on měl atopický ekzém a přes veškerou snahu věčně rozdrbané ruce a jakmile dostal nějakou infekci, ruce mu začaly hnisat. Drž se, zlatíčko, nekácej se a piš i o tom, co Tě trápí, budeme se snažit aspoň slůvkem pohladit. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Tak ono jestli tobě je totálně špatně a u vás doma je "nedychytelno", tak to může působit i na Jeníka. A reaguje horečkou. Obzvlášť když nemá jiné příznaky. Snad bude brzy líp. Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Marcelo,
    moc na vás myslím. Prosit "cizí" o pomoc asi vůbec není lehké, však ono to je z vaší prosby dobře poznat.
    Já to ale nevnímám jako ostudu - vždyť při každém čtení vašeho blogu hloubám nad tím, jestli bych vám nemohla aspoň malým kouskem nějak pomoci. A když napíšete, co potřebujete, najedou se pomoci dá... Takže mám z vaší prosby radost.
    Svět je plný lidí, kteří rádi pomohou, když ví jak.

    K té žádosti o pomoc u "cizích" mne napadá jeden kousek evangelia (třeba tady: http://zod.reformace.cz/kdo-je-muj-blizni-cislo-93) - nejsme přece cizí, jsme bližní, ne?

    OdpovědětVymazat
  17. Co tohle?
    http://www.mojelekarna.cz/poradna/nachlazeni/letni-chripka.html
    http://www.chripka.cz/aktuality/letni-chripka-neni-chripka-v-lete-266

    OdpovědětVymazat
  18. Může to být tím horkem a dusná atmosféra doma taky nepřidá. Mě každá nemoc syna vždycky vykolejila. Na Tvém místě bych byla rozhozená permanentně :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Jestli je někdo cizí -tak K. -a ať si trhne nohou ! My vás všechny máme rádi a jsme s vámi . Neboj -tipuju angínu ...ta v létě bývá :( My ji měli nedávno spálovou :) Držte se a zkus studené aspoň na nohy ...(i když s Jendou to bude těžké ...

    OdpovědětVymazat
  20. Amálko, hlavně si nic nevyčítej, udělala jsi to co jsi cítila, že je správné. Velmi tě obdivuji co vše pro rodinu děláš, je to velmi zlé když se nemáš kde opřít.
    Moc ráda chodím na Tvůj blog a držím palečky ať je zase líp.

    OdpovědětVymazat
  21. NEMÁŠ SE ZA CO STYDĚT!!!! NAOPAK.

    OdpovědětVymazat
  22. Držím vám moc palce, ať se to brzy zlepší, a snad trochu i ta celá situace....hana

    OdpovědětVymazat
  23. hlavně ať je to brzy za vámi, ta horečka. nechte život plynout, hlavně žádné výčitky, držíme palce.

    OdpovědětVymazat
  24. právě jsem zjistila že Alexovi se loupou k té teplotě chodidla,takže asi skutečně něco jako spálová angína,uvidíme jak zítra a když tak doktor :(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme měli teploty, puchýřky na chodidlech a dlaních, v ústech velké afty. Byla to dětská nemoc RUKA PUSA NOHA, trvá to asi týden.

      Vymazat
  25. No já se spíš divím, že on se nestydí ti tohle říct...

    Zrovna dnes jsem si na tebe a spoustu rodičů těžce nemocných děti vzpomněla. Jeli jsme na kole, kopec byl docela velký a říkala jsem si, jak se tady "dřu":-) A v tu chvíli mě napadlo, že spousta z vás si prostě takhle vyjet nemůže, nemůže dělat výlety, sportovat s dětmi, s některými se nedá ani vyjet na nějakou dovolenou.

    Marcelko, bude líp, Jeníček se uzdraví a tobě se určitě zanedlouho podaří vyprostit se z nešťastného manželství.

    OdpovědětVymazat
  26. Vůbec se nemáš za co stydět. Pokud ti to pomůže, piš, piš, piš a uvidíš, že bude hned líp.:))))

    OdpovědětVymazat
  27. Přejeme brzké uzdravení! Jinak moje babička říkala: Líná huba, holé neštěstí a je to pravda. Není se vůbec za co stydět. Tady v tom státě by se měli stydět jiní, ale bohužel ti žádný stud nemají.

    OdpovědětVymazat
  28. Marcelko,ty se vůbec za nic nestyď,ale stydět a to hodně by se měla druhá strana.Jsem u Tebe každý den,ale někdy ani nenapíši komentář,abych se přiznala,nemám sil,když vidím tu NESNAHU pomoci svojí rodině.marci drž,myslím na Tebe i Jeníka,ale i na děvčata.Bude lépe.pa Miluš

    OdpovědětVymazat
  29. MOc na vás myslím, aby bylo líp!!!

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Marci,vím jak Ti je,když jsou děti nemocné a pořádně ani nevíme co jim je,to je na nervy.Ale tyhle teploty většinou jak přijdou,tak rychle zase odezní,tak snad bude brzo dobře.Já jsem po měsíci a půl prázdnin na blázinec.Začínám mít depky a nevím co s tím.V tomhle Tě obdivuju,nemám tu trpělivost jakou bych potřebovala a to mně dost štve.Víš,taky bych někdy potřebovala vypnou,někoho,kdo by byl u dětí alespoň jeden den,abych nabrala další sílu.Dojela se někam třeba podívat,probrat si v hlavě myšlenky.A Ty se nestyď za to,že potřebuješ pomoct,každý z nás se může dostat do těžké situace a pak je každá pomoc dobrá.Přeju aby vše dopadlo co nejlépe.Jana

    OdpovědětVymazat
  31. Odpovědi
    1. Ahoj. Děkuji za optání. Ráno měl "jen" 36,9, teď jsem ho neměřila, vypadá "živě", nic ho netrápí, takže to neřeším...snad to byla jen nějaká dvoudenní viróza.

      Vymazat
  32. A co zamykatelny blog. Proste selektivne zamknout par prispevku, jen pro ty blizke, proverene. Fascinuje me "tupost" Vaseho manzela, sam nepomuze, a jeste si nevidi do huby. Takove chovani se omluvit neda at uz jej zpusobuje cokoliv. Jarka

    OdpovědětVymazat
  33. Amélie, ty se nemáš za co stydět, to on...

    Asi bych se milého K* na oplátku zeptala, jestli se on nestydí, že musíš žádat o pomoc cizí lidi místo jeho a jeho rodiny.

    OdpovědětVymazat
  34. A jéjej, to je hodně vysoká horečka a mám s těmito teploměry zkušennost, že proměřují o jeden stupeň, takže může mít Jeníček horečku ještě větší. Asi by to chtělo doktora, hodně tekutin a léky na stražení teploty. Článek je ze včerejška, snad už je dnes aspoň trochu líp! Myslím na vás.

    OdpovědětVymazat
  35. To je mi líto, že Jeníček takhle maroduje. Držte se. Klidně napiš, když si budeš chtít vylít srdíčko. Objímám. Tina

    OdpovědětVymazat
  36. Amelie,
    horečka signalizuje nějaký složitěji zpracovatelný proces v tělíčku.
    Tekutiny jsou nejdůležitější. Vařte čaj z bezu, sráží výborně horečku. Slaďte glukopurem, je to nejlepší forma energetického příjmu v situaci, kdy dítě nejí (neřešte kolik ho tam dáte, prostě ho dejte tolik, aby to Jeníček pil a aby mu to chutnalo). Zkuste dávat obklady na končetiny. Hlavně se snažte cokoli dělat tak, aby to Jeníček co nejlépe přijímal.
    Nebála bych se na obklady použít nějaké jeho oblečení, aby to bylo známé atd...
    .
    Kdybych vám mohla nějak pomoci, dejte vědět.
    Ps.jak jste napsala, jsou věci, o kterých se nedá blogovat, ALE - může se. Je spousta věcí, které 99% populace nepochopí, ale 1% ano, a i takhle malinká sounáležitost dokáže udělat dobře.
    Držím vám palce!

    OdpovědětVymazat
  37. Tak jak? - celý den na vás myslím, už je Jeníčkovi lépe? Držím palce aby se brzo uzdravil :-). Vy se držte - určitě to zvládnete:-) Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlobí, nespí...nic na něm není vidět, tak snad je v pořádku. U něj člověk nikdy neví. Neřekne mi, jestli ho něco bolí...Děkuji za podporu VŠEM.

      Vymazat
  38. Amélia,tiež nakukujem už dlho a nepíšem,ale ty aj tvoja rodina ste mi blízki a sympatickí aj virtuálne.
    Veľmi na Vás myslím,hlavne prajem ti veľa sily a zdravia.
    Denisa

    OdpovědětVymazat
  39. Ahojky Marcelko, nebyl čas sem dříve nakouknout, kvuli dovolené. Až ted koukám. Je mi líto, že Jenda onemocněl. S dětmi je starost. Moc Vám přeju aby Vám zase bylo lépe a věř, že zase bude. taky se chystám zasednout k blogu a napsat co mě hodně potrápilo a trápí. potřebuju to dostat ven, ale opravdu se na to ještě stále necítím a tak na blog dávám zatím jen letní fotečky. měj se pěkně a držím palečky všem :-))

    OdpovědětVymazat
  40. tak jsem se dnes vrátila hned tohle..Myslím ne tebe..nějak nevím, co víc.

    OdpovědětVymazat
  41. Tak co bych řekla. v první řadě, že tvůj, zřejmě bývalý muž to nechápe, ale já tě chápu. Když člověk nenalézá podporu, musí ji hledat jinde, třeba i přes internet - to je třeba důvod, proč jsem si já založila blog.

    Doufám, že už se takové nemoci nebudou opakovat.
    Snažím se pochopit, jaké to asi je vidět vlastní dítě trpět.
    A i když se zdá, že tě nikdo nepodporuje, já tě budu podporovat vždycky, i když třeba jen takhle na dálku :)
    Nevím zda ti má psychická podpora pomůže.
    Ale kdo ví, třeba jo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě není "bývalý", bohužel, ale snad brzy. A děkuji za nádherný komentář, jsi moc hodná.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...