pátek 10. srpna 2012

Vděčnost

Moji drazí.

Už je to rok....jak "rychle" to uteklo.

DNES je to přesně JEDEN ROK, kdy mne vezla houkající sanitka do nedaleké nemocnice.
Druhý den mě RZS převážela do nemocnice do Prahy.
V noci z 12. na 13. srpna 2011 jsem se loučila se životem. Myslela jsem si, že nedožiju rána, ale dostala jsem DRUHOU ŠANCI.


Hluboká žilní trombóza .... mi změnila život.
Doslova a do písmene.
Nejen proto, že mě doteď ...a možná už napořád ....provázejí každodenní bolesti, spousta léků na bolesti a s nimi spojené nežádoucí účinky, ale hlavně proto, že jsem zjistila, že člověk, který by mi měl být nejblíž, není ochoten mě odvézt do nemocnice ani se o mě po návratu z nemocnice postarat. O mě ani o děti.
Zjistila jsem, na KOHO se mohu spolehnout a kdo mě nechá na holičkách, když mi bude nejhůř. A to prozření bylo pro můj další život velmi důležité.


Tři měsíce tehdy trvalo, než jsem se odhodlala řídit...
I teď nezvládnu dlouhé trasy a jezdím jen 20 - 35 km....
Neujdu dlouhé trasy, dělá mi potíže nerovný terén a chůze do kopce. Vím, že se na nohu nesmím spoléhat.
Třikrát jsem upadla, protože jsem si myslela, že noha (už konečně) vydrží "normální" zátěž.... a už to nepokouším... ne, nevydrží...
Už vím, že si musím dávat pozor.

....ALE ŽIJU!!! A to je to nejdůležitější.

I s bolestmi se dá žít. A ona psychická bolest bývá často horší než bolest fyzická.

Nechtěla jsem mluvit o bolestech (duše ani nohy), ale o vděčnosti.
Jsem ráda, že jsem přežila a jsem vděčná za to, že jsem nepřišla o nohu....
Díky Bohu za druhou šanci.


Stejně tak jsem vděčná za vás -  mé čtenáře...
Denně je tu cca 800 lidí. O takové návštěvnosti se mi ani nesnilo.
Takové neuvěřitelné číslo.
Jsem ráda, že vás to tu baví, že se sem vracíte a jsem vděčná za každý milý komentář.

A mnohokrát vám děkuji i za pomoc finanční.  Nesmírně si toho vážím.
17 lidí bylo tak hodných a poslalo nějaký obnos. Na účet jste poslali celkem 8.100 Kč. Peníze jsem schovala a budou použity v PRAVOU chvíli na správnou věc. Pomohou dětem i mně k lepšímu životu.

Za ten poslední rok, rok plný bolestí a výčitek, jsem zjistila, že tu OPRAVDU nechci strávit ZBYTEK svého života. Zjistila jsem, že NENÍ správné tu zůstávat.

Už dávno vím, že nezávisí na délce života, ale na jeho kvalitě, na jeho hloubce.
JEN jsem neměla odvahu učinit ten radikální krok.

Líbí se mi tento citát....

Nemůžeme dojít na konec svého života a zjistit, že jsme žili jen jeho délku. Je třeba žít také jeho šířku a hloubku. (D. Ackermanová)



...a tak se jím budu i nadále řídit.

Držte nám palce.

              S tisícerými díky vaše vděčná Amélie



28 komentářů:

  1. Jste zlatíčka a držte se!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Amelko, a kde se dozvím číslo účtu... Napiš, Ju?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marionneto, číslo je ZDE: http://auticekjenicek.blogspot.cz/2012/07/jak-nam-muzete-pomoci.html
      DĚKUJU.

      Vymazat
  3. K blížícím se "druhým" narozeninám vše nejlepší a naději, že snad ony bolesti přeci jen časem pominou.
    A do dalšího života držím pěsti.

    OdpovědětVymazat
  4. Číst tyhle řádky je radost, ale i smutek. Není v pořádku, že ti/ten, který by vám měl stát pevně po boku tak žalostně selhal - a ne tehdy, ale spíše už před lety (odpusťte...).
    Přesto je radostné, že i přes všechny nesnáze máte stále tolik chuti a odhodlání k tomu se poprat s životem. A já vám moc držím pěsti a jsem si jistá, že to všechno s úspěchem zvládnete. Znám taky jeden krásný citát: "Člověk prochází přítomností se zavázanýma očima. Smí pouze tušit a hádat, co vlastně žije. Teprve později mu odvážou šátek z očí a on, pohlédnuv na minulost, zjistí co žil a jaký to mělo smysl."

    OdpovědětVymazat
  5. Super,jen do toho,všechno nejlepší do nového života,naplno prožitého.Kde je strach je cesta a má se kráčet dopředu,nevracet se zpět.Hodně štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočičko, dívám se JEN dopředu...jdu vstříc klidnější, šťastnější a radostnější budoucnosti.

      Vymazat
  6. ách jo ty nohy :) u mě ne tromboza ale borelioza :) vidím,že se přeci jen správní lidé našli a penízky poslali,ještě určitě nějaké dorazí uvidíš :))my s Alexkem už máme nachystáno a jestli mi písneš adresu bude i balíček :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ať je už jenom dobře... dostat druhou šanci je fajn... a je hezký vidět, že to využíváte všichni maximálně! Držte se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiruško, využijeme toho jak nejlépe to půjde. Děkuju.

      Vymazat
  8. Amelie, držím silno palce a zo srdca prajem, aby Ťa už nič zlé nezastihlo a ani Tvoju rodinku, prajem veľa zdravia a šťastia,držte sa!

    OdpovědětVymazat
  9. Už to bude jenom lepší.
    Krásné druhonarozeniny.

    OdpovědětVymazat
  10. Držím pěsti jak to jde!! M

    OdpovědětVymazat
  11. Ať už se rozhodneš jakkoli, a vím, jak těžké to bude, není to jen za sebe, ale i za děti, ze srdce ti přeji, aby si už konečně žila spokojený život.
    Držím palce a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Marci.Vím,že pro své děti děláš hodně.Až přijde ten správný čas a Ty uděláš radikální řez ve svém životě,přijde snad úleva a Ty budeš mít pro své děti ještě více síly.A i když se neznáme,tak jsi mi moc pomohla a já bych Ti to chtěla vrátit.Až nastane čas,kdy se rozhodneš,že do toho jdeš,napiš mi na mail a já Ti taky přizpěju nějakou částkou.Moc toho nabízet nemůžu,ale něco se vždycky najde.Přeju Ti hodně síly,odvahy a štěstí.Jana a Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, děkuju, MOC. KROK zpátky už neudělám, jen teď čekám, JAK se rozhodne ON. Řekl, že mám jít já...
      Dnes dopoledne jsem mu nabízela jiné možnosti - aby odešel k rodičům, mají velký dům, aby si ON pronajal byt, že by to bylo pro naše dva autisty jednodušší "zůstat doma" nebo aby mi ON pronajal byt a že půjdu ap. Nechám to uzrát. Záleží jen na něm. ALE cesty zpět už není, dávno zarostla plevelem. Někdo musí odejít...

      Vymazat
    2. Delas dobre. Rekni mu, ze klidne pujdes, ale bude se s tebou muset majetkove vyrovnat. Penize, co ti dosly si setri na dobryho pravnika. Bylo by super, kdyby se nasel pravnik z rad, co navstevuji tvuj blog a zna situaci. Kazdy bysme jeste prispeli nejakou castkou, nehrozi, aby jsi odesla s holym zadkem, bojuj za deti. Hlavne neustupuj, neni proc. Drzim pesti. Marcela.

      Vymazat
    3. ON může říkat co chce...ve vašem případě spíš myslím,že by soud nařídil aby se odstěhoval on.Adina

      Vymazat
  13. Marci, přeji Ti, aby se už VŠE změnilo k lepšímu, vím, že to bude trvat dlouho, ale Ty vydržíš!

    OdpovědětVymazat
  14. Vidím,že ses rozhodla svou (a nejen svou)situaci řešit.Už z Tvého článku byla cítit odhodlanost.Moc Ti fandím a přeju,abys to všechno vybojovala.
    Hodně sil!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Marci,ještě jednou reaguju na tento článek.Jak je vidět,tak je velmi těžké se s Tvým mužem domluvit na čemkoli,ale buď pevná a bojuj o to aby jsi mohla zůsat s dětmi v domě Ty.Myslím,že s ohledem na zdr.stav Jeníčka by to mělo jít.Být na Tvém místě a bojovat proti někomu,jako je Tvůj muž,tak bych asi použila lékařské zprávy.Jeníček změny nesnáší,nedokážer je pochopit.Prostě bych do toho šla tvrdě.Všechno chování Tvého muže se asi nedá schovat za autismus.Je to studující člověk,takže by měl být dost inteligentní na to,aby se sebou dokázal pracovat,kdyby chtěl.Nevím,to je můj názor.Já vím,že asi jsou rysi které nedokážou zlomit,ale určitě jich je pár u kterých to jde.Jako Ty učíš Jeníčka,tak i on by se mohl učit,alespoň lepšímu chování.Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Ten citát je nádherný.
    O tvých problémech s nohama, tedy s žílama, už nějaký ten čásek vím - ale to už je rok? Proboha, to tak hrozně letí...
    Je fakt, že až je člověku opravdu zle, tak teprve pozná, co je opravdu důležité. Dřív ne, dřív to nedokáže ocenit ani poznat...
    Tak hlavně zdravíčko, Amélko, ať se to trochu zlepšuje, přece ani tenhle problém nebude napořád!

    OdpovědětVymazat
  17. Jsi uzasna statecna zena, moje mila. I kdyz ted vsechno vypada tak cerne, verim, ze nadherne dny prijdou, a nebude to dlouho trvat. Moc ti drzim pesti, at se veci konecne hnou.

    Moc ti preju, at je ti kazdy den aspon o chlup lepe. Zaslouzis si to.

    Diky za to, ze jsi.

    OdpovědětVymazat
  18. Opět se mi potvrdilo, že vše špatné, je k něčemu dobré. Nakoplo Tě to do života a budeš ho teď více a lépe prožívat. Odhodlala ses k velkému kroku. Nebýt té sice hnusné trombózy... Upekla sis dortík s jednou svíčkou? :-)
    Ne, nedělám si legraci, my takhle slavíme každý rok výročí autonehody, za dva týdny na dortíku bude těch svíček již sedm...
    Jsi na správné cestě, bojuješ a nejsi zlomená!!!
    Iva

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...