pátek 5. října 2012

Eliška vymyslela soutěž


Eliška má asi rok hru "Všechny vlajky světa".


Umí nazpaměť všechny vlajky - je jich tam asi 197.


U 97 z nich zná i hlavní město.


Asi u 10 států prý zná i hlavu státu....


Přibližně pětkrát denně (ne-li víckrát) by chtěla vyzkoušet své znalosti málem od všech členů rodiny, někdy i od spolužáků ve škole.
Eliška pro vás připravila SOUTĚŽ a vzkazuje, že platí přísný zákaz používání atlasu či hledání odpovědí na internetu.

Prý pravidlo zní:
"Používejte JEN svoji hlavu, žádnou encyklopedii." :-)

Výherci budou celkem tři.
Výherce na 1. místě  získává 10 ks pexes, na druhém místě 5 ks pexes a osoba, která se umístí na 3. místě, získá od Elišky vlastnoručně vymalovanou mandalu.

Výherce Eliška oznámí v neděli VEČER v 19:00 hodin a tímto je prosíme o zaslání adresy na mail, aby mohli obdržet svoji zaslouženou výhru.


Pište číslo fotografie a název vlajek zleva.

FOTKA č. 1


FOTKA č. 2


FOTKA č. 3


FOTKA č. 4



FOTKA č. 5

FOTKA č. 6

FOTKA č. 7


FOTKA č. 8


FOTKA č. 9


Celkem  máte tedy napsat 45 vlajek.
Ukecávala jsem Elišku, aby těch vlajek dala méně, ale nenechala se přemluvit.
A tak... kdo chce, nechť na chvíli zapojí své mozkové závity.... :-P

Kdo má zájem, může denně přidat 1 hlas Elišce na fotoknihu:
 "464159-097129"
Za hlasy moc děkujeme.

A tímto vám přejeme krásný víkend.

47 komentářů:

  1. upřímně přiznávám, že víc jak 15 jich z hlavy nedám a smekám před Eliškou virtuální klobouk:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Eliško, jsi šikovná, že znáš vlajky a soutěž jsi vymyslela hezky, ale bez pomoci atlasu nebo internetu je to, pokud budu mluvit - vlastně psát - sama za sebe, nesplnitelný úkol. I s pomocí by to bylo náročné - jinak nemusí člověk vědět vše, ale měl by znát, kde odpověď najde. I v internetu si musí umět "vybrat" to správné. Protože bych nedokázala porušit nastavená pravidla, nemohu se tvojí soutěže zúčastnit (od ukončení mé školní docházky již plynulo hodně a hodně vody). Ale děkuji, že jsi ji vypsala - určitě to někdo správně zodpoví. Držím palce všem ostatním. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už říkával náš profesor na gymplu: "Nemusíte znát všechno, ale musíte vědět, kde to najít", tak se tím řídím :-P

      Vymazat
  3. Marcelko, vyřiď Elišce jednak vše nejlepší k svátku! No a pak taky to, že strejda David je přiblblej a krom naší zná jen asi 5 dalších, takže soutěžit nemůže.

    OdpovědětVymazat
  4. Ani se nebudu snazit ale musim rict ze Eliska je tedy chtra kdyz je vsechny zna.Preji Elisce vsechno nejlepsi k jmeninam.

    OdpovědětVymazat
  5. Ja sa tiez do sutaze nepripajam, ale mozno Marc ked sa zobudi, ale to bude mat nazvy statov po anglicky, to si potom bude musiet dohladat :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Protože soutěž, to je něco pro mě,tak to se musím zúčastnit...
    Tedy před Eliškou(všechno nejlepší k svátku přeji), smekám.

    Jdu na to:

    První kolo:

    1. jestli jsou ty divné hvězdičky v modrém poli sluníčko tak Tajvan
    2. naprosto se nechytám, nevím
    3. opět nevím
    4. nevím
    5. to je Svatý Kryštof(asi nějaký ostrov - vykouklo to na mě ve slovním fotbalu, asi tak před půl hodinou, jinak bych se nečapala ani tady:-)). Výhoda, hurá.

    Druhé kolo, další vlajky:
    6. vlnovky u moře neznám
    7. no už uvažuji jestli soutěž nevzdám, ale ne...i když nevím ani tady
    8. je vlajka Evropské unie,ne počkat to je asi blbost...ta je jiná...to jsou hvězdy do kruhu...tak nevím(ale kdyby náhodou třeba byly dvě, prosím uznat Unii:-)).
    9. Tonga(jen díky podobě z Dánskem a Švýcarskem)
    10. nevím

    Třetí kolo(a já zatím poznala 3 vlajky a ještě ani nevím jestli dobře, jsem ostuda)
    11. nevím
    12. Bangladéš(z pexesa:-)).
    13. Barbados
    14. Guatemala(popř. je 13 a 14 naopak...pamatuji si ještě ze ZŠ,že tyto státy měly téměř shodné vlajky)
    15. nevím

    Čtvrté kolo:
    16. nevím
    17. nevím
    18. Maledivy(Velký div je,že to vím:-))
    19. Myslím Nová Guinea...(Papua???)
    20. Něco u Nového Zélandu????

    Páté kolo:
    21. Opět nic
    22. Maďarsko nebo Irsko(ale kdo jí má jak?). Dávám Irsko. I když taky by to mohla být Itálie....záleží na tom jak je vlajka postavená.
    23. nevím
    24. Kongo
    25. To znám....nejoriginálnější vlajka..napíšu to,jak se čte:Sejšely(Sejšelské ostrovy).

    6. kolo
    26. nevím
    27. nevím
    28. bez znaku Nový Zéland(se znakem nějaká jeho další oblast)
    29. Angola
    30. Bahrajn

    Sedmé kolo:
    31. nevím
    32. nevím
    33. Mauricius? Svatý(asi teda)
    34. To už tu jednou bylo? Zase Bahrajn. Že by chyták:-).
    35. Uganda

    Osmé kolo.
    36. nevím
    37. nevím
    38. Dominikánská republika
    39. nevím
    40. nevím

    Deváté kolo...poslední(zatím je to bída,tedy).
    41. nevím
    42. nevím
    43. nevím
    44. Maroko?
    45. Kamerun

    Tak teď bilance....no jistá si jsem tak z bídou deseti. Určila jsem jich 17. Tak uvidíme.
    Jo a nepodváděla jsem, na internet,která vlajka je která se jdu podívat až teď.:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klaním se tvé odpovědi. Jsem zvědavá, co na to Eliška.

      Vymazat
    2. Ty jsi už jistá vítězka. :D

      Vymazat
  7. Eliska je holka sikovna, ze si ty vlajky a hl. mesta pamatuje.Nicmene mi takova soutez prijde trochu nefer.Ona se je taky nejdriv mela moznost naucit, nevim, zda jsou ty nazvy z druhe strany napsane. Ve skole to urcite neprobirali tak podrobne. To je jako kdyby muj syn(ma taky mimoradnou pamet) po mne chtel, abych mu naraz vyjmenovala vsechny Pokemony, Digimony a co ja vim jakou havet jeste zna, jde to taky pomalu do stovek, anebo abych poznala vsechny znacky aut, ktere umel uz ve dvou letech bezpecne rozpoznat. Umi to, protoze se o to zajima a zabyval se tim. My chudaci jsme mozna nektere vlajky ani v zivote nevideli.
    Ale kazdopadne je to podnet k zamysleni o "nasi neznalosti"
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, Eliška, která to všechno zná, pro nás připravila soutěž. Neutkáme se s ní, ale mezi sebou. Myslím, že je to fér. Já například jdu do boje se svými třemi tipy :-) Stojím totiž o Eliščinu mandalu.

      Vymazat
    2. A váš syn od vás všetky tieto znalosti nechce? Resp. nenúti vás, aby ste si aspoň tipla, hádala a pod.? Môj teda áno. ;-)

      Vymazat
    3. Jenda měl období vlajek asi před rokem, probírali je vždy jednou za týden s asistentem, od té doby už ho to nebaví.

      Vymazat
  8. Na fotoknihu můžete dát každý den jeden hlas z KAŽDÉHO PROHLÍŽEČE, který máte v počítači instalovaný.
    Ale neříkejte to Elišce.. O:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Teda.... Elišce dodatečně přeji všechno nejlepší k svátku. A ty vlajky? Zeměpis nikdy nebyl (a nebude :-)) moje silná stránka. A smekám před každým, kdo si ty vlajky takhle dokáže zapamatovat. Klobouk dolů, Eliško!

    Že já jsem se líp neučila, teď si o výhře můžu leda tak nechat zdát..... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někteří autisté bývají v něčem "geniální", u Elišky jsou zájmem vlajky :-)

      Vymazat
  10. Tak tady jsem vedle, jak ta jedle. Mám na svém blogu taky vlaječky (s počtem návštěvníků), ale nemám tušení, z jakých zemí ti návštěvníci jsou. :-)
    Hlas jsem Elišce přidala. Neměla jsem tušení, že se může přidávat každý den. ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. No -mě si tedy škrtněte -nevím ani jednu :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, já jsem na tom podobně a to jsem mívala jedničku ze zeměpisu.

      Vymazat
  12. Eliško,všechno nejlepší k svátku.

    A k vlajkám...jako většina,nechytám se.
    Sikorka...Ty jsi borec :o) .

    OdpovědětVymazat
  13. Taky se pokusím:
    1 - nic
    2 - nic
    3 - b) Bangladéš
    e) Mali
    4 - nic
    5 - b) Irsko
    6 - nic
    7 - nic
    8 - nic
    9 - nic
    To je tedy bilance :-( A ještě to není sázka na jistotu, ale jen tip. Myslím, že moji mailovou adresu nebude Eliška potřebovat. Takový výsledek člověku nepřidá ani na náladě, ani na sebevědomí. Jdu si spravit náladu sladkým jablíčkem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jako začátek to zní slibně:-) Těším se na Elišky rozuzlení.

      Vymazat
  14. Marci, vubec se nechytam :-D. Muze Eliska udelat nejakou verzi pro zacatecniky - treba vlajky statu EU? To bych snad i dala!
    Klobouk dolu pred Eliskou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verze pro začátečníky je super nápad, tam bych se možná chytala i já:-)

      Vymazat
  15. Vlajek je moc a nejsou tak běžné. Neznám je a tak soutěž pro mě nemá smysl. Eliška je šikovná, že je zná, ale jak už někdo napsal, mohla se je naučit. Jarka

    OdpovědětVymazat
  16. Tak ty vlajky jsem v životě neviděla,tak že se nezůčastňuji soutěže.Eli vše nej....

    OdpovědětVymazat
  17. Děkuji Marcelo,za odpověď a radu,Elišce přeji,byť opožděně vše nej.. a z vlajek,co vidno,jen zřídka :-) jsem si jistá.Také si myslím,že je třeba informace vyhledávat,né biflovat.Zjišťuji,že nejsem soutěžní typ a díky za návštěvu.

    OdpovědětVymazat
  18. no , zkusím alespoň těch pár , co snad vím ;)

    Fotka 1 :
    z téhle fotky nepoznám vlajku ani jednu :(

    Fotka 2 :
    Nechytám se vůbec

    Fotka 3 :
    1 Malawi
    4 Argentina

    Fotka 4 :
    3 Maledivy

    Fotka 5 :
    5 Seychely

    Fotka 6 :
    3 Fidži
    4 Angola

    Fotka 7 :
    4 Bahrajn
    5 Uganda .. ?

    Fotka 8 :
    3 Dominikánská republika

    Fotka 9 :
    jen sedím a koukám , jaké že všechny vlajky existují :O

    OdpovědětVymazat
  19. To mi pripomina nastup pri zahajeni Olympiady! U vetsiny statu sem ani netusila, ze existujou- o vlajkach ani nemluve :D Ale zkusim to:

    1.kolo
    se nechytam :(

    2.kolo
    d) ten s cervenym krizkem je Tongo (bylo to vyzobrazeny v nejaky knizce s dejem v Tongu, co sem kdysi cetla)

    3. kolo
    d) a e) sem si myslela, ze Argentina a Bolivie, ale ty maj vodorovny pruhy. takze nic :D

    4. kolo
    c) Maledivy
    e) to bych tipla na nejakou leteckou spolecnost :D

    5. kolo
    b) irsko
    d) Kongo

    6. kolo
    c) Sv. Helena nebo Fiji

    7. kolo
    a) sem myslela, ze Jizni Afrika, ale nejak se mi to nezda

    8. kolo
    b) Tobago (jednou mi tam odsud prisel pohled :D )

    9. kolo
    hm, tady nic :D

    Ze sem radsi nemlcela :D

    OdpovědětVymazat
  20. Jdeme na to?

    1. Samoa 2. Eritrea 3. Nauru 4. Nějaký vazal státu Komory 5. Sv. Kryštof a Nevis (vlajka je obráceně)

    6. Kiribati 7. Sultanát Brunej (obráceně) 8. Kapverdy (opět obráceně) 9. Souostroví Tonga 10. Svazijsko

    11. Malawi 12. Bangladéš 13. Barbados 14. Guatemala 15. v této poloze Guinea, ale je-li to obráceně, pak Mali

    16. Bhútán (zase obráceně) 17. Burkina Faso (obráceně) 18. Maledivy 19. Papua Nová Guinea 20. Marshallovy ostrovy

    21. Svatá Lucie (obráceně) 22. Pobřeží Slonoviny (nebo Irsko obráceně) 23. Sierra Leone (obráceně) 24. Republika Kongo (neboli také Konžská republika) 25. Seychely

    26. Sv. Vincenc a Grenadiny 27. Východní Timor 28. Fidži 29. Angola 30. Bahrajn nebo Katar obráceně - liší se odstínem červené a to nelze z fotky dost dobře rozeznat

    31. Souostroví Vanuatu 32. Gabun (obráceně) 33. Mauretánie 34. Katar obráceně nebo Bahrajn obráceně - liší se odstínem červené a to nelze z fotky dost dobře rozeznat 35. Uganda (obráceně)

    36. Kambodža (obráceně) 37. Trinidad a Tobago 38. Dominika 39. Guinea Bissau (opět obráceně) 40. Belize

    41. Burundi (opačně) 42. Palauské Ostrovy (zase opačně) 43. Rovníková Guinea 44. Kyrgyzstán 45. Kamerun a zase je to opačně.

    Řekněte někdo Elišce nějak šetrně, že na poloze vlajky ZÁLEŽÍ, protože otočením jinak to může být jednak vlajka jiného státu a nebo hůře - smrtelná urážka národa vedoucí k válečnému konfliktu. Nelze si s vlajkami libovolně pohazovat.

    Tak a mám to za sebou. Prohlašuji, že vlajky jsem nastudoval pouze a výhradně za účelem výhry v této soutěži a doufám, že je zase rychle jako zhola nepotřebnou a pro mne naprosto zbytečnou informaci brzy zapomenu. :D

    Elišce dodatečně přeju hezké jmeniny a ceny se vzdávám ve prospěch potřebnějšího soutěžícího.

    Hezký den všem zúčastněným.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký večer. Já vám řeknu jedno, na poloze vlajky vážně nezáleží. Já je poznám, ať jsou otočené jakkoliv. A určitě se jiné státy nebudou zabývat tím, že jsem jinak otočila papírové kartičky a nevyhlásí kvůli tomu Čechám válku, nebo myslíte, že jo?
      Lidé, kteří nemají zájem se vlajky učit, protože jim to přijde zbytečné a nepotřebné, se je učit nemusí. Já jsem touto soutěží nikoho nutit nechtěla a v tom případě, když vám to přijde tak zbytečné, nemusel jste se to vůbec učit!!! Rozhodně oceňuji víc lidi, kteří dopředu napíšou, že ty vlajky neznají, než takové, které mne akorát uráží a učí se je jen pro výhru, a to i když jsem zakázala používat encyklopedie, atlasy a internet. Je to pro ně absolutně nezajímavé a zbytečné. Tak proč na to odpovídají, to nechápu. Děkuji za pochopení. Eliška

      Vymazat
    2. Hezký večer :)
      Tak tady máme vítěze:
      1. místo: Sikorka = 11 vlajek správně
      2. místo: Veu, Martina = obě měly správně 6 vlajek
      3. místo: Daname = měla správně 3 vlajky

      Moc vám děkuji za účast v mé soutěži. Eliška

      PS: Prosím, pošlete mamince na mail adresu, zašle vám výhry :)

      Vymazat
    3. Vááááu! Fakt? Díky :-)

      Vymazat
    4. A co vlajka číslo 15 a vlajka číslo 22? Tím, že jsi špatně otočila pozici i u některých ostatních vlajek, nedá se říci, jestli je č. 15 Guinea, nebo Mali a číslo 22 je Pobřeží Slonoviny nebo Irsko. Když chceš, aby se ostatní vyjadřovali přesně, měla by ses i ty vyjadřovat přesně.

      Představ si, že bys to měla na starost a někde OFICIÁLNĚ to pověsila špatně - víš, co by asi o tobě psali v novinách? A nejen to, přijede předseda vlády Irska a protože tobě je to jedno, vyvěsíš vlajku Pobřeží Slonoviny - vypadá stejně a "na poloze přece nezáleží - ty to poznáš".. To je minimálně diplomatická ostuda.

      Proto dokonce existují zákony, kde je předepsáno jak se mají vlajky věšet a jak se smí používat. :)

      Vymazat
    5. Ale no táááák. Prosím o trochu shovívavosti. Eliška je jen 14 tileté dítě s autismem. Měla to být legrace, hra, zábava. A hru jsme hrály večer v ložnici, v posteli, vedle zlobil Jenda a nechtěl spát. Bylo to chystané narychlo a nápad vznikl během jedné minuty. Samozřejmě jsme to mohly vypilovat, ale o to nešlo. Doufám, že se Eliška nezalekne kritiky a neodradí ji to od dalších aktivit a soutěží.

      Vymazat
    6. Jdu se stydět do houští.. :)
      Mimochodem, vážně jsem se bavil, ale raději už to nebudu dál komentovat. ;)
      Že zdravím a těším se na další soutěž.

      Vymazat
  21. jeeee, to sem ani netusila! Dekuju!!! Pexesovou vyhru rada prenecham Veu (nikdo se mnou nechce hrat, protoze mam vizualni pamet) a mohla bych radeji pozadat o rucne vykreslenou mandalu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psala jsem Elišce, že mi stačí, když mi hotovou mandalku hezky vyfotí a pošle mi fotku na mail. Tak jestli ti nebude vadit, že i já budu mít "stejný" obrázek, originál by mohl být tvůj :-)

      Vymazat
    2. Já doufám, že Eliška "vyrobí" dvě. každé z vás svoji originální. Teď je se školou v divadle, nemohu se zeptat.

      Vymazat
    3. Marti, prosím pošli mi maila.

      Vymazat
  22. Tak já jsem to objevila až teď(to je tak,když někdo vyplní soutěž,ale je k tomu trošku nepozorný...a nepřečte si,kdy je vyhlášení výsledku).

    A děkuji, první místo mi potěšilo, moc.

    Jen jsem se chtěla zeptat - vlajky jsou správně tak jak je napsal Valach? Zajímalo by mi to.
    A jestli bych mohla poprosit, i já bych radši od Elišky Mandalu(i mě by stačila fotka).

    A prozradím malé tajemství, stejnou hru mají děti kamarádky, několikrát jsem s nima hrála(potřebovaly najít si poraženého:-)),tak jsem byla v soutěži malinko ve výhodě.

    OdpovědětVymazat
  23. Už je iste po uzávierke... ale aj tak som spoznala len jednu vlajku - Na fotke č.2, prvá zľava je vlajka Kiribati. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...