pátek 19. října 2012

Řízek bez brambor


Jenda má velmi omezený jídelníček.
Vlastně nejen on, ale i Eliška. Dělám si legraci, že Eliška jí třikrát denně rohlík s máslem, ale ona to není legrace, ale fakt.
Posledních cca 10 let (ne-li víc) tomu tak je.
OBČAS vymění máslo za tavený sýr, ale jen sporadicky.


Jendovo nejoblíbenější jídlo je poslední rok(y) suchý rohlík.
Asi tak dva týdny si Jeníček většinou dává k jídlu "taštičku" = šunku vložit mezi dva suché chleby nebo do rozkrojeného rohlíku.



Každý den mu nabídnu něco nového, ale málokdy se "chytí".
Různá jídla se nesmí na talíři dotýkat.

A tak když se brambory dotýkají řízku, tak si Jenda nevezme.
Pokud mu samotný řízek dám do jiné misky, tak ho (občas) sní.

Brambory jí jedině s kečupem (bez řízku).
Dohromady brambory se řízkem Jenda nesní.


20 komentářů:

  1. Vidíš, Jenda má dělenou stravu. Je jedno, jestli to sní dohromady, ale hlavně aby to snědl zvlášť, aby měl tu stravu pestrou. Já vím, že se snažíš a také že to brzy dokážeš všechno zlepšit!

    OdpovědětVymazat
  2. Marci, to jsi mě zase pobavila. :-) Kdo by se cpal bramborama, když si může dát řízek? To bych je ani já nechtěl.
    Jinak čtu zajímavou knížku. Jmenuje se Pestrostíni a netopýři a je to výpověď autisty o jeho dětství. Jsem asi v polovině, ale knížka je to úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Davide, no bodejť, řízek je řízek.
      Pestrostíny mám ráda. Díky nim jsem pochopila, PROČ se některým lidem Eliška vyhýbá, proč nesnáší otevřené okno (otevřená okna hryžou) a díky této knize taky chápu, že na NAROZENINY MUSÍ být Eliška DOMA, nikde jinde.

      Vymazat
  3. Kdysi jsem byla přesvědčená, že když dítěti dáváme od mala všechno, není vybíravé...OMYL. Vyškolila mě moje dcera, která jako malá nepozřela maso ani zeleninu...(všichni to milujeme). Když povyrostla, rozhodla se ochutnat maso...hurá, zachutnalo :) O zelenině už to bohužel říct nemůžu. Bude jí 19 a zeleninu prostě nepozře...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se snažila dětem dávat odmalička pestrou stravu a čumáčky ohrnutí autisti neautisti.

      Vymazat
  4. ahoj Amelie. Tak malý dobře ví že šnitzl chutná nejlépe samotný :) jak se vede? milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Milane. Vede se mi..v rámci OKOLNOSTÍ docela dobře. A co Ty?

      Vymazat
  5. Taky mám ráda řízek bez brambor :-) Jeník ví co je dobrý :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Tři rohlíky denně? To bych nezvládla. :D

    Páni, máš to složité. Ve všem je nějaký ten háček, že? Řízek je stejně nejelepší samotný! :D

    OdpovědětVymazat
  7. když jsem byla malá,tak rodiče a všichni okolo se stavěli i na uši,abych něco pozřela,pak do mně nacpali,vnutili,či vmanipulovali poslední sousto,jo,často bylo i poslední,protože se poznenáhlu rozhodlo jít zase ven.Usuzuji z toho,že jsem hlady neumřela,kdo ví,děti možná žijí z nějaké vesmírné energie,mají jí dost a nepotřebují jíst,postupně jsem se rozjedla a asi to bude věkem,často nevím,kdy se zastavit.Dokud z toho dělali všichni tradédii,tak to tradédie byla,poté,co mně nechali,tak se vše upravilo dá se říct samo.Klidně bych brala jíst málo :-)).Zkusila bych ubrat na pozornosti...Co bych dala za to,kdybych to mohla říct své babičče,že mně její starostlivost dusila...nestihla jsem dospět a říct jí to.Jo,samotný řízek není špatný,minulý týden jsme měli prasátko na grilu a chleba se moc nesnědlo.Tak přeji,ať všem chutná a mají apetit :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že o pozornosti to není. Neřeším jídlo nijak akutně. Řešila jsem to, když byla Eliška malá a když jsem zjistila, že roste, sílí, je chytrá a nijak jí nejedení nevadí, tak jsem to přestala řešit. Mají na výběr, ale nikdy je nenutím. A právě PROTO, že to znám z vlastního dětství a NIKDY na to nezapomenu.

      Vymazat
  8. No vidíš, já bych si dal jen ty brambory. :D
    A s ta oddělená strava je opravdu typická pro autisty. Ale Eliška ne, pokud není zrovna rohlík? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepochopila jsem otázku. Vždycky musí být doma rohlíky, chleba nebo ovocné knedlíky v mrazáku. V nejhorším případě sní i chléb s máslem. NEJDE nemít doma pečivo.

      Vymazat
    2. Myslel jsem když jí normální jídlo, jestli musí mít taky třeba brambory zvlášť, nebo jestli je jí aspoň postupně zvlášť.

      Vymazat
    3. Doma normální jídla téměř nejí (kromě asi třech oblíbených) a do školy se raději ptát nechodím. Jen skoro denně mi řekne, že byl nějakej příšernej hnus:-P Snažím se jí vysvětlit, aby alespoň dvě tři lžičky ochutnala, když to platíme...

      Vymazat
  9. :) Můj brácha když byl malej,tak po mamce vždycky chtěl "suchej chleba s máslem a jedem (medem)" Adina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chleba s jedem je dobrej. Jenda má taky x krát za den několik přeřeků a někdy je to legrace.

      Vymazat
  10. Málem jsem na jed mé vlastní výroby zapomněl. Jdu si ho na chleba s máslem namazat. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj,naše první doktorka nám poradila,když Klárka nebude chtít jíst k masu přílohu,aby jsme jí maso nedávali.Nebo nám taky radila,že když s náma nechce jíst u stolu,tak nechat vyhladovět,třeba celý den,ona si s váma potom ráda sedne ke stolu.Koukala jsem na ní,nevěděla jsem jestli, jsem blázen já,nebo ona.Víckrát už jsem k ní nejela.Jana

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...