sobota 20. října 2012

Nepochopení


Včera Jenda usínal chvilku před půlnocí a řádil u toho jak černá ruka.



Dnes usnul krátce před 21. hodinou.
Přišlo mi to divné, ale chvilku jsem si říkala, že i já mám právo občas vydechnout dřív než kolem půlnoci.


Když se Jenda během hodiny asi desetkrát vzbudil, pochopila jsem, že je něco špatně.


Šla jsem ho změřit a naměřila jsem 38,2.
Je tak zničený, že drží i rychloběžku. Normálně je nemyslitelné změřit ho "klasickým" teploměrem. Jenže ušní teploměr (za drahé peníze) už zase nefunguje, tak nebyla jiná možnost.


A právě v této "banální" situaci bylo krásně vidět nepochopení autistů.
Měřila jsem Jendu a zdálo se mi, že to špatně drží a tak dávám kratičký pokyn: "ZVEDNI RUKU".


 A Jenda ji zvedl...akorát tu druhou, než jsem MYSLELA JÁ.

Často se mi stane, že něco svým třem autistům řeknu a oni to pochopí úplně JINAK....
...často...
..možná denně...
....x-krát za den.

Jenda vůbec netušil, PROČ má zvednout ruku, ale automaticky vykonal pokyn = je to přece hodný kluk.

Kolikrát máme pocit, že nás naši autisté neposlouchají nebo že si dělají, co chtějí, ale oni se možná (určitě) SNAŽÍ vyhovět našim přáním, jen je to úplně JINAK, často úplně obráceně, než my bysme si přáli nebo potřebovali. Nechápou co chceme ani PROČ to chceme, ale určitě to nedělají schválně.

Dalo by se to vztáhnout i na mé krachující manželství.
Možná se snažil...
Určitě se snažil, ale ve své podstatě to stejně byla katastrofa....

A teď už zbývá jen čekat, co se z horečky "vyklube"....

Kdo má zájem, může denně přidat 1 hlas Elišce na fotoknihu:
 "464159-097129"
Za hlasy moc děkujeme.

25 komentářů:

  1. Brouček -ať to není nic zlého a ať je mu brzy dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. Měly všechny děti minulej tejden virózu, jen půl dne až den takhle teplota a nic z toho naštěstí, tak to bude snad totéž ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda se v tom plácá už několik týdnů. Byl po několika týdnech jeden den ve školce a zase "ulehnul".

      Vymazat
    2. No, to je na pytel, že není pořádně promořenej těma školkovejma nemocema...děti který choděj denně, se během prvního roku promořej a pak už je to mnohem lepší...

      Vymazat
    3. Marci,a jak Jenda zvládá školku?

      Vymazat
  3. Samozřejmě Jendovi taky přeji zdraví, ale možná to bude paradoxně krátké období, kdy si budeš moci více odpočinout... i když nevím, záleží na tom, jaké budou noci. my jsme uprostřed dlouhého období "špatných nocí". nejdřív se řezaly 4 stoličky, pak byla nemoc a teď se řečnou 4 špičáky. funguju už jenom ze setrvačnosti :-)
    hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
  4. Maci, ať to není nic vážného!!! Brzo se uzdravte a dávejte na sebe pozor. Objímám Tina

    OdpovědětVymazat
  5. držím palce, ať to není nic vážného a brzy to zvládnete!

    OdpovědětVymazat
  6. Jakpak je Jeníčkovi? My se trápíme už 14 dní s kašlem,sice bez teplot,ale taky to nestojí za nic.Tak ať je Jendovi zase rychle dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má rýmu, změřit se nenechal, prý na něho nemám dávat LUKU:-)

      Vymazat
  7. Ať se z toho brzy zase vykřeše.
    Inu, ten přechod do podzimních ranních mlh a vlhkých dnů přeje takovýmto virózám. Snad se z toho nevyklube nic většího a Jeník zase brzy bude řádit.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jen věřím, že brzy zase bude vše OK. Jestli je u vás jako u nás, tak je to strašný. Ale ty první dvě fotky, ty se Ti povedly! Ty bys mohla poslat někam do soutěže. Jak Ty to děláš, že vystihneš vždy ten pravý okamžik. Pak už je vidět, že je Jenda apatický, snad ho to brzy přebolí. Držím palečky.

    OdpovědětVymazat
  9. Ten teda u usínání ale řádí :-) Snad to nebude nic vážného, jenom lehká viróza či nachlazení. Dej vědět, jak Jeníčkovi dneska bude.

    OdpovědětVymazat
  10. Chůďátko, ať se Jeníček brzy uzdraví:) Mamča dělá ve školce a taky jim tam děti nějak lehají, asi je něco ve vzduchu. Hodně sil Amélko:)

    OdpovědětVymazat
  11. Je mi líto nezdaru v manželství a Jeníčkovi přeji velmi brzké uzdravení!!! Na fotkách je vidět, že je mu opravdu zle, tak ať je mu brzo lépe :-) J.

    OdpovědětVymazat
  12. Jejda, tak přejeme rychlé uzdravení :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Já děkuji za ty nádherné komentáře, udělali mi obrovskou radost. ;) Pokud si pamatuji, tak na tomto blogu nejsem poprvé , což je dobře ;) Já posílám virtuální přání k uzdravení a snad to bude zase v pořádku. Ten podzim je hold takový celý nemocný. Manželství je mi líto, přece jenom to pro rodiče asi není snadné, ale žena utéct od svého dítěte, natož nemocného, nemůže tak snadno jako muž. Přesto bych řekla, že to není správné. Držím palce do budoucna, ale hlavně sílu :)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Amelie, moc Ti děkuji za milé komentáře na mém blogu! Udělaly mi velkou radost a prosvětlily večer. Doufám, že Jeníčkovi bude brzy zase dobře! Musíš být neuvěřitelně silná žena.

    OdpovědětVymazat
  15. zlatinko :-(...prajem mu rýchle uzdravenie!...aj u nás bol dáky vírus a dcérka mala skoro 40-tky horúčky....držte sa!

    OdpovědětVymazat
  16. Marci,doufám,že bude Jeníčkovi brzy dobře,jsem na tom stejně,ale ani nevím,kde jsem k tomu přišla.Tvojí situaci vůbec nezávidím,ale nakonec bude možná i dobře.Lepší dny a raději,ať Jeník je živější než v horečkách.Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluš, on plus mínus řádí pořád stejně. Polehává až při teplotách nad 39 st. Celsia a to nemá. Dnes měl něco málo nad 37 a rýmu s kašlem, tak je "trošku" protivnej:-P (a kdy není?)

      Vymazat
  17. Vidím, že zase hledáš provinění u sebe, že jsi nedokázala pochopit jeho chování a snažíš se ho omlouvat. Promiň, ale tvůj muž je dospělý člověk a snad ví, že nemá být egoista.
    Doufám, že Jeníkovi už je dnes lépe.

    OdpovědětVymazat
  18. At to zvládnete.Za chvíli Jenda bude zase řádit :-)

    OdpovědětVymazat
  19. To je zvláštní, že všechno chápou trochu jinak. Nejhorší na tom je, že normální člověk nechápe, jak to chápou. Jde vidět, že ty už v tom máš velkou praxi a už v tom máš celkem přehled.
    Snad to nebude nic vážného. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...