středa 17. října 2012

Jenda pod ořešákem podruhé


Jenda od malička miluje klacíky a větvičky.


Malé, velké, rovné, křivé, zahnuté...


...jakékoliv.


Nosí si je z procházek a kolikrát s nimi chce jít i do postele.



Chvíli sbíral ořechy...



...a potom našel jednu krásnou, velkou větev....



... s radostí sobě vlastní běhal kolem stromu, kolem mě i po louce.







Obdivuji jeho vytrvalost, spontánnost, jeho energii i elán...


...tohle mi chybí.



Mám se od něj ještě hodně co učit.





4 komentáře:

  1. Temperament je vrozený,nejde naučit.Nejde srovnávat jednoho s druhým,Vy jste asi méně temperamentní,Jeníček hyperaktivní,možná by pomohlo Jeníčka směřovat do nějaké aktivity,kde by svou energii vybil,třeba do sportu.Přece je jasné,že je třeba dítě směrovat,dle jeho vlohů,ne podle normy rodičů,vznikají z toho duševní poruchy.Vždyť pokud vím,že byl Jenda opožděný ve vývoji,co se pohybu týče,tak je moc dobře,že je tak aktivní,potřebuje se vyřádit,pokud ne,tak je docela dobře možné,že svou energii,nevybitou obrací pak vůči sobě a druhým.Pohyb dělá dobře každému,i v trápení,dospělému.Vyplavuje stres.A sport odjakživa tuží duši,tělo,odolnost a vytrvalost,jo,jo,s otevřenou pusou jsem naslouchala,jak babička mé kamarádky cvičí na Sokolském světě.Co ty moje nové běžecké boty,už by potřebovali opotřebovat.Hodně sil Marcelo a držím palce,ať to zvládnete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesrovnávám:-P Každý jsme nějaký. Mně stačí sport akorát u televize:-P
      Samozřejmě budu ráda, bude-li Jenda dělat nějaký sport, ale v tomhle je s autisty problém. Ani Eliška jako hyperaktivní dítě nechtěla NIKAM do kolektivu. Pár let jsem ji nutila do Sokola, ale nebyla tam spokojená ani šťastná. Tenis a volejbal odmítla rovnou. Šárka chodí na Dancing crackers, jezdí s nimi na tábory, na soustředění a líbí se jí to.
      Vím, že se hyperaktivní dítě potřebuje vybít venku, proto k tomu využívám každou příležitost, KDY JENDA CHCE jít ven a to je velmi málo. Jenže násilím s ním nikdo nic nezmůže.

      Vymazat
  2. Je hezké vidět, jak se Jenda osamostatňuje a jak se zdá, tak tráví i víc času venku, a už ne jenom v kočárku. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem ráda, že Jenda už lítá radostně venku. To už je úspěch samo o sobě. A že Ti chybí jeho elán? To nejsi sama.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...