čtvrtek 11. října 2012

Stíny ZOO


Stínové pexeso se mi moc líbí.


Jendovi, mám pocit, se kromě dudlíků, čuníka, pohádek na DVD a iPadu nelíbí snad vůbec nic.
(A nebo hrozně málo věcí a na co nejkratší dobu.)


Na pexeso se chvíli nevraživě díval...


..zavíral oči...


...vyplazoval jazyk...


...a dělal, že tu není.



Když jsem naléhala, aby úkol dokončil, tak ječel.



Dělal blbosti.... a protestoval.



Se scénama mu úkol trval skoro čtyři minuty.


Kdyby začal pracovat IHNED, tak by měl úkol během pár vteřin hotový.



Přimět (mého) autistu k "práci" je často nadlidský výkon.


Eliška bývala jiná. Tu podobné aktivity bavily. Také jsme před léty střídaly činnosti každých pět (pár) minut, ale tu většina věcí zajímala. Kvůli ní jsem tu vedla pět let Dětské centrum a připravovala jsem aktivity nejen pro ni.


 Jendu nebaví NIC.


Ale je to (podle mě) chytrý kluk a nakonec jsme se dobrali zdárného konce.

Přiřadit stíny ke zvířátkům Jenda už dávno umí.
Jen chtít... (nechat se vyrušit od jeho neměnných rituálů)



Když dostal odměnu, tak se mu rty zase rychle zvlnily úsměvem....


Nanuka dal ochutnat i dudlíčkům...


Chvilka odpočinku po namáhavé práci a návrat k pohádkám na DVD... to je to, co ho vždycky uklidní.


14 komentářů:

  1. Po přečtení posledních dvou článků mě napadlo, jak asi bude vypadat Jendova puberta... To bude teprve asi síla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lentilko, žiju přítomností, tudíž si užívám KAŽDÝ DEN. TEĎ dělá pokroky, pokračuje pomalu vpřed a to je nejdůležitější. Neděsím se budoucností. Na tak dalekou budoucnost raději nemyslím a kdyby, tak budu doufat, že Jendovi v pubertě vystačí televize a počítač, jako nyní, snad si k tomu zaleze s jídlem a pitím a nebude prudit.

      Vymazat
  2. To je teda číslo ten kluk, vždyt pexeso je príma. Ale hlavně, že se alespon zabavil s tou odměnou =)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda nevím, nakolik je "normální" u autistů, že je baví jen TV nebo PC, jestli to není jen špatný návyk, který se blbě odnaučuje....
    Je problém i s normálními dětmi, které by nejraději trávily den na PC a u TV, ale mě to příjde hrozný zlozvyk, ze kterých si děti velmi rychle, bohužel, vytvářejí rituál.. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že i zdravé děti mají tendenci sedět u TV a PC a vypěstovat si špatný návyk, ale tam se dá ten čas lépe korigovat. Mohou běhat venku, chodí do školky, do školy, na návštěvy, na výlety. My iPad využíváme jako výukovou pomůcku nebo v případě, že potřebuji něco udělat - uvařit, vytřít, popovídat si s holkama nebo jít k lékaři ap. Bez toho by to nešlo, nebo za neustálého Jendova řvaní. Neumí se sám zabavit. Eliška se to trošku naučila až okolo 13 let (ale i teď ji nic nesmí vyrušit. Pokud jí v dobrém přinesu jídlo a pití, vyruším ji a ona už se ke hře nevrátí...)
      Počítače nebo pohádky autisty uklidňují, jsou předvídatelné (často si pohádku pouštějí i stokrát dokola), dobře obsluhovatelné, dělají to, co dítě chce, nic po nich nechtějí, mohou s nimi "manipulovat", což se lidé málokdy nechají.
      Jsem za pomoc techniky moc vděčná, bez toho by i prázdniny (pro zdravé děti radost) byly velkou tragédií.

      Vymazat
  4. Já se stále divím, vůbec jsem netušila, kolik her - vlastně pracovních úkolů existuje pro autisty a šikulové jsou ti, kteří to vymýšlí. Já myslím, že i Ty k nim budeš jednou patřit, vždyť zkušenosti bys mohla už teď rozdávat. Jo, a u mne na blogu máš něco ze včerejška, tak si to vyzvedni. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježurko, nejen pro autisty. Ale zdravé děti se zabaví venku, ve školce, u babiček, na výletech nebo vlastní hrou, což u autistů málokdy funguje.

      Vymazat
  5. Pořád žasnu, co RŮZNÝCH hraček a pomůcek využíváš. A hlavně s jakou trpělivostí přecházíš Jeníčkovu nechuť. Ten tě opravdu zkouší. Škoda, že ho nic nebaví....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, snažím se Jendu rozvíjet po všech stránkách co to jde. Teď, dokud to jde. Za pár let už mě nebude "potřebovat". Nebo se nenechá učit.

      Vymazat
  6. Z Jeníčkových fotek se dá vyčíst co si právě myslí a určitě to bude něco v tom smyslu jako, ta maminka mě zdržuje od nic-nedělání, zrovna jsem se tak krásně nudil. :-D Ale možná to není nuda v našem slova smyslu, možná prostě Jeníčka vyrušuješ z jeho světa a z jeho myšlenek, které musí kvůli tobě upřít někam jinam. Jó, kdyby jsme těm dětem mohli vidět do hlavičky. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda neumí NIC nedělat, je příliš hyperaktivní, ale protože se neumí sám smysluplně zabavit, tak potřebuje "neustálou pomoc".

      Vymazat
  7. Jeho jistě něco baví, ale to nebudou ty tvé úkoly. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic ho nebaví déle jak dvě minuty a pokud ano, pak je to nějaká "blbost" :-P

      Vymazat
  8. To ale přece víme, že pexeso v jakékoliv podobě Jeník nemusí. Je vlastně výhra, že se nechal "uke ... umluvit". :-)
    Jste šikovní oba dva.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...