neděle 29. ledna 2012

Pro pár kapek vody


Pro pár kapek vody půlhodinová scéna....


Jendovi vadí kapky vody na podlaze.


Ječí, sotva vidí, že Betynka pije vodu...


Musím  vzít okamžitě hadr a utřít jí pusu....


...aby jí z chlupů nekapala voda na podlahu....


A podobně je to teď i se sněhem....


Jak pustím Betynku na zahradu, tak Jenda hned křičí, že tady bude voda....


Asi na ní ulpívají kousky sněhu a když tají, jsou na zemi kapky vody....


Já je neregistruji....



 Jeník ano....
Vadí mu sebemenší "maličkost"...


Jeho hysterická půlhodinová scéna je toho dokladem....



Takže když pouštím Betynku ze zahrady domů, musím ji popadnout do náruče a odnést ji do koupelny....



A teprve, když je suchá, může zase za námi do obýváku.....


Já už to vím a když se začíná schylovat ke scéně, vím, jak reagovat....


Ale když je to nový rituál, tak ostatní zatím třeba ještě nevědí....


Některé rituály postupem času mizí, jiné zase přibývají.....


A někdo třeba nepochopí, proč Jenda tropí scénu pro pár kapiček vody na podlaze....


Slova jako "vždyť to nic není" nebo "to uschne"...
...na Jendu neplatí....


..naopak ho rozruší ještě víc....


Takže je lepší Betynku na chvíli uklidit do koupelny...


...ona uschne a my se vyvarujeme podobných  scén....


23 komentářů:

  1. Šárka (Šavrda)29. ledna 2012 v 15:40

    Jejda, tolik slziček pro kapky vody - dalo by se říci. Ale mi to hold nevidíme očima Jeníčka. :-( Když na ty jeho smutná očička koukám, tak mi až srdce puká. :-(Nedávno jsem si u tebe četla, co všechno Jeníčka vyvádí z míry a naprosto před tebou smekám. Vím, že se nedá nic jiného dělat, ale je mnoho takových, kteří raději práci s autistou přenechávají na ústavy a chodí se na dítko jen koukat. :-( Ty máš děti tři, pejska, manžela, sama zdravotní problémy a stejně Jeníčka nádherně zvládáš. Jsi naprosto skvělá. :-) Máš můj obdiv a to obrovský. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Poradila mě Danielka jak to udělat aby můj komentář byl akceptován, tak to tedy zkusím a budu se těšit, že ti občas budu moci napsat, mám zadat anonymní, nevyplnit Wordpres. Takže zdravím v neděli večer, vás všechny a posílám trochu lásky. Annapos

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tedy tak a já mohu psát, podařilo se, ta otázka co vyslovila Jarka ta sedí, vědět co vlastně Jeníček chce, to by byla úleva, věřím, že by jsi mu splnila všechna jeho přání hned.

      Vymazat
    2. Super..já ti poradit neuměla, jsem technický antitalent.

      Vymazat
  3. Já ho úúúplně chápu.My máme doma vlčáka a ten když se napije tak já se vztekám ještě víc než Jeníček :-)ale vím,že u Jendy to dude asi těžší zvládnout.Jsi úúúúžasná máma.Pěkný večer.Papa

    OdpovědětVymazat
  4. To je smutku a slziček.. Ale jak řekla Šárka, my to nevidíme očima Jeníka, očima autisty. Jeho tyto kapičky dokáží rozrušit. Snad rituály budou ubývat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Dommie, je třeba dívat se na svět očima autisty nebo se o to alespoň pokusit...Pak jim můžeme lépe porozumět.

      Vymazat
  5. Jó, kdyby nám tak Jeníček dokázal vysvětlit, co mu na těch kapičkách vody tolik vadí. Samotnou by mě to zajímalo. Kdyby tak člověk tušil, co se mu v té hlavičce děje. Je mi ho moc líto, dobře, že už jsi se naučila odhadovat jeho reakce a těchto slzičkových situací u vás ubývá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, kdyby tak dokázal říct...ale poslední roky pilně pracujeme na sdělování emocí a toho, co chce, co ho bolí, co mu vadí, že se občas dozvím, proč pláče. někdy NE a musím dělat detektiva...a pátrat a pátrat..někdy na příčinu přijdu brzy, což je fajn..a někdy se dostane do afektu a já ho pak nemůžu utišit.

      Vymazat
  6. Dal bych mu do ruky hadr a třeba by to poklízení za čas považoval za zábavnou hru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem zkoušela. Ani se k těm kapkám nepřiblíží a hadr si nevezme.

      Vymazat
  7. Nojo, když ony ty kapky na podlahu prostě "nepačí". Třeba mu někdo řekl, že podlaha nemá být mokrá a on to teď vyžaduje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On se bál mokré podlahy vždycky...ale kapky mu vadí až v poslední době..rituály se mění a matka se musí přizpůsobit.

      Vymazat
  8. Ahoj Amélko, sleduji stále tvoje písmenkování a fotečky., Přeji ti stále hodně trpělivosti a spousty lásky, kterou máš a rozdáváš svým dětem.
    Jeníčka mám ráda, tak ho za mne prosím pohlaď, možná bude lepší, když za mne pohladíš čuníka, ne?
    Snad to Jeníček takto přijme.
    Ahojky Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohladím čuníka, ten to má rád...a zkusím i Jendu..když tak nenápadně, až usne, jo? :-)

      Vymazat
  9. Já se přiznámk, že bych vůbec nevěděl v takové situaci co dělat. Asi bych brečel taky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenisáku, pokud vím, O CO JDE, tak už jsem zvyklá, odstraním příčiny a čekám až to přejde. POKUD ale nevím, proč ječí, pak mám chuť brečet taky.

      Vymazat
  10. Jemu asi vadí voda i obecně, že?... :/
    Opravdu tě obdivuji, že máš tak silné nervy... ;)
    Já bych tohle asi nikdy nezvládla... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle není odpověď, ale mně mizí na blogspotu kolonka pro komentáře a můžu komentovat jen touhle formou...
      K Jeníčkovi, vodě a Betynce - bereš to prakticky a to je možná nejrozumnější řešení. Třeba si časem opravdu zvykne a voda mu bude připadat přijatelná, teď však ta doba není a tak je lepší udělat věci po svém...
      Drž se, holka!

      Vymazat
  11. Šokuje mě, co všechno může být pro autistu problém..!

    OdpovědětVymazat
  12. jsi statečná, co ti víc říct...taky mám pocit, že bych to nezvládla..vím, musela bych

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...