středa 18. ledna 2012

TESTY - CAST

CAST – dotazník sociálního a komunikačního vývoje


Jméno dítěte:
Datum narození:


Prosím, přečtěte si pečlivě následující otázky a zakroužkujte  vhodnou odpověď.
Všechny odpovědi jsou důvěrné.


1. Připojuje se snadno ke hrám druhých dětí?                                      ANO   NE

2. Přichází za Vámi spontánně si popovídat?                                       ANO   NE

3. Uměla/a mluvit ve 2 letech věku?                                                                ANO   NE

4. Má rád/a sport?                                                                                         ANO   NE

5. Je pro něj / ni důležité, aby zapadl/a do skupiny vrstevníků?             ANO   NE

6.Zdá se, že si všímá neobvyklých detailů, které druzí přehlédnou?      ANO   NE

7.Má sklon brát věci doslova?                                                            ANO   NE

8.Když mu/jí  byly 3 roky, trávil/a hodně času hrou „na“
   (jakoby, např. hrál/a si na rytíře, hrdinu apod. nebo
   pořádal/a plyšákům večírky?)                                                                      ANO   NE

9. Dělá rád/a věci pořád kolem dokola, stále stejným způsobem?                    ANO   NE

10. Je pro něj/ni snadné zapojit se mezi druhé děti?                                         ANO   NE

11. Umí udržet dvoustranný rozhovor?                                                ANO   NE

12. Umí číst přiměřeně svému věku?                                                               ANO   NE

13. Má většinou podobné zájmy jako jeho/její vrstevníci?                               ANO   NE

14. Má nějaký zájem, který mu/ jí zabere tolik času,
      že už nedělá skoro nic jiného?                                                                   ANO   NE

15. Má přátele, spíše než jen kamarády?                                                        ANO   NE

16. Přináší vám často nějaké věci, které ho/ji zajímají,
       aby vám je ukázal/a?                                                                               ANO   NE

17. Má rád/a žertování?                                                                                 ANO   NE

18. Má obtíže porozumět pravidlům zdvořilého chování?                                 ANO   NE

19. Zdá se, že má neobvyklou paměť pro detaily?                                          ANO   NE

20. Je tón jeho/jejího hlasu neobvyklý
      (např. nadměrně dospělý, monotónní nebo zpěvavý)?                                ANO   NE

21. Jsou pro něj/ni druzí lidé důležití?                                                  ANO   NE

22. Umí se sám/sama obléci?                                                                          ANO   NE

23. Je obratný/á při střídání se v rozhovoru?                                                   ANO   NE

24. Hraje si imaginativně s druhými dětmi a zapojuje se
      do různých rolí ve hře?                                                                             ANO   NE

25. Dělá nebo říká často netaktní nebo sociálně nepřiměřené věci?                  ANO   NE

26. Umí počítat do 50 aniž by vynechala některé číslo?                                   ANO   NE

27. Navazuje normální oční kontakt?                                                  ANO   NE

28. Dělá nějaké neobvyklé nebo repetitivní pohyby?                           ANO   NE

29. Je jeho/její sociální chování velmi jednostranné
       a vždy na jeho/její téma?                                                                         ANO   NE

30. Říká někdy „ty“ nebo „on/ona“, když myslí „já“?                           ANO   NE

31. Dává přednost fantazijním aktivitám, jako je hraní scének nebo
      vyprávění příběhů spíše než číslům nebo seznamům fakt?               ANO   NE

32. Stává se někdy, že zmate posluchače, protože nevysvětlí,
      o čem vlastně mluví?                                                                                 ANO   NE

33. Umí jezdit na kole  (event. s pomocnými kolečky?)                                   ANO   NE

34. Trvá na tom, aby on sám/ ona sama  nebo druzí dodržovali určitou
       rutinu tak,  že to působí problémy?                                                          ANO   NE

35. Záleží mu/jí na tom, jak je vnímán/a  druhými ve skupině?              ANO   NE

36. Obrací často rozhovor ke svému oblíbenému tématu spíše než by
      sledoval/a to, o čem chtějí hovořit druzí?                                       ANO   NE

37. Užívá zvláštní nebo neobvyklé fráze?                                                        ANO   NE





Speciální potřeby

(prosím, pokud je to vhodné, doplňte):

38.Vyjádřili učitelé nebo lékaři někdy nějaké obavy o jeho vývoj?                   ANO   NE

Pokud ano, upřesněte…


39.Měl někdy diagnosu:

– Opožděný vývoj řeči, porucha řeči                                                              ANO   NE

– Hyperaktivita, porucha pozornosti, ADHD (LMD)                           ANO   NE

- Porucha sluchu nebo zraku                                                                           ANO   NE

-  Autismus, autistické rysy,  Aspergeův syndrom                                            ANO   NE

- Pohybová porucha                                                                                      ANO   NE



 The CAST (Childhood Asperger Syndrome Test). Williams, J., Scott, F., Stott, C., Allison, C., Bolton, P., Baron-Cohen, S., Brayne, C. Autism 2005, 9 (1), 45-68



Hraniční bod 15 – sensitivita 100%, specificita 97%, pozitivní prediktivní hodnota 50% (tj. nad 15 b = ½ A sy, 50% falešně pozitivních – tj. jako scr. nástroj (pro epidemiologii nebo scr. v rizikové populaci + (pro obecnou populaci .- nutno ještě ověřit)
měl by zachycovat nejen typický A, ale i PDD/NOS – tj. obecně A spektrum – ale hl. ZŠ – tedy s norm. IQ – tj. mnoho A sy (či převážně, i když nejen A sy)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...