úterý 10. ledna 2012

Stalo se neštěstí?


Stalo se neštěstí?


Ano. Pro Jeníčka ano.


Najednou začal ječet, válet se po zemi a já jsem nevěděla PROČ.


NIKDO ho nevyrušil, nic se nestalo, nevěděla jsem, proč vyvádí.


Nemohla jsem z něj dostat ani slovo....


Se vším házel, odmítal si hrát a z plna hrdla řval....
Tekly mu slzy jako hrachy a nebyl k utišení.
Když jsem se snažila zjistit, proč pláče, zalézal pod postel.


Teprve asi po 2 hodinách jsem pochopila....


Dudánek neprská....


Dudánek má díru.


TOHLE je pro Jendu to největší neštěstí.


Nevadí mu, když nejsem doma, ani když jsme v létě s holkama na týden odjeli k babičce na Moravu.
Nepotřebuje nás.
Je mu jedno, KDO mu zajistí servis (jídlo, pití) a jeho rituály.


Ale díra v oblíbeném dudlíku je to největší neštěstí....


Když jsem ležela v srpnu 5 dní na jednotce intenzívní péče, řekla mi doktorka, že jsem měla namále.
...že jsem měla 2 možnosti......umřít nebo přijít o nohu.
A prý jsem si vybrala tu třetí...žít....


Tehdy jsem přemýšlela nad tím, jak by to zvládly holky, kdybych umřela a jak asi Jeník.
Ukáplo mi pár slziček při představě, že by mu to bylo jedno.
Maminka je a není... KONEC.


ALE dudánek?
Malá bolístka té divné věcičky...to je důvod k pláči, ke smutku, k bolesti, ke strachu, k úzkosti....

Když bolí něco mě, Jenda se tomu směje.
Když jsem si poprvé navlékala zdravotní punčochu na bolavou nohu a křivila obličej bolestí, můj syn se smál.


Když má díru dudlík, Jenda vyvádí jako kdyby ho brali na nože...
Jako kdyby mu umíral někdo blízký....


Vlastně ne. Pro maminku by takhle nevyváděl.
Moje povinnosti by převzal někdo jiný a Jendovi by to (asi) bylo jedno.


Zvláštní.....


Když jsem mu nabízela jiné dudlíky.... podle mě skoro stejné, s velkým "čumákem"...
....přesně tak, jak to má rád...
...tak na ně šlapal a pak je hodil pod postel.... a plakal dál....
Ano, nebyly jako ČUNÍK (růžové)....


Dnes mě dojal.
Zapadl mu dudlík pod postel a nemohl ho chvilku najít...
Když jsme ho našli, zvedl ho a "něžným, jemným" hláskem povídal:

"Dudánkuuu....
..... dudánku malej...
...chudáčkuuuu..."
a hladil ho po čumáčku. :-)

Je úžasnej.
Nacvičujeme denně sociální chování s čuníkem a s dalšími plyšovými kamarády a já vidím, že hodiny a hodiny nácviků nesou své ovoce.
Přes svůj handicap je milý, učenlivý (v něčem) a vím, že časem zvládne "útěchu".
Zvládne utěšit druhého člověka.
Zvládne to, co můj muž neumí ani ve 40 letech.

36 komentářů:

  1. Jejda, jejda, a už je dobře?

    OdpovědětVymazat
  2. Amélko, věřím, že bys mu chyběla a to moc, ono to třeba na něm není poznat, ale někde v koutku, v dušičce tě má strašně moooc rád :-)
    Je strašně milé, jak utěšil dudánka :-)
    Za rok, co tě tady čtu jste prošli neskutečně dlouho a náročnou cestu a musím říct, že výsledky jsou víc než parádní :-)
    Jen tak dál :-))) a fakticky, všechny Tvé děti Tě strašně moc milují, každé sice jinak, ale jsi jejich báječná Máma :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Maci, Jeníčkovi by to určitě bylo líto, kdybys s ním nebyla. Nedá to najevo, ale určitě ano. Ale to Ty přece víš. :-) A dudánek? Už je snad všechno v pohodě. Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  4. Jednou bude lépe. Obdivuji tvou trpělivost. Ale to, co dáme dětem, veškerá ta energie někde zůstává, to mi věř ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček zcela jistě dělá pokroky a to je hlavní. A pokud se mu budeš věnovat jako dosud, určitě se to o mnoho zlepší. Doopravdy nevím, jestli bych i já měla takovou trpělivost.

    OdpovědětVymazat
  6. Amalko, taky si myslim, ze byste mu moc chybela. A to, ze zvladne to, co Vas muz ve 40 ne, neni divu. Asi nema takovou MAMU!
    Hana

    OdpovědětVymazat
  7. To je hezké, jak se ňuchňá s dudánkem :-)
    Smutno by mi bylo určitě, i když teď Ti to neumí říct. Ale chápu, že takhle uvažuješ a že Ti z toho není dobře...

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych řekla, že Ty bys Jeníčkovi určitě chyběla, třeba by mu to jen nedošlo hned, ale určitě došlo. Je dobře, že dělá stále pokroky a je to vidět, že se Tvé úsilí vyplatilo.

    OdpovědětVymazat
  9. S dudánkem nemůžeš soupeřit. :-) Víš přece,že Jeník nemá rád lidi. Ale já si stejně myslím,že tebe rád má a moc. A chyběla by jsi mu určitě. Jen zatím umí utěšit dudánka. Což je taky obrovský pokrok.Ty budeš ale určitě jako další v pořadí.Jednou utěší i tebe,uvidíš.

    Krásný den.
    A.

    OdpovědětVymazat
  10. Marci, nikdo nevíme jaké má Jeníček momentálně podvědomí,ale jeho vývoj by dostal pořádnou ránu,proto doporučuji každému členu Tvé rodiny aby si Tě vážil a pomáhal Ti ze všech sil,aby jste časem danou situaci dobře zvládali,o čemž nepochybuji ,Daja

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Marci, já si taky myslím, že Jeníček Tě určitě má rád, akorát to neumí říct, ale určitě bys mu chyběla:). Marci já sleduji jaké pokroky děláte a i to, že Jeníček už dokáže politovat dudánka je obrovský úspěch!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Má bohužel jiné priority. Namísto živých objektů ty mrtvé. Proto je k těm dudlíkům něžný jako my k našim blízkým které milujeme a my naopak jsme necitelní k věcem. Takže jediné, čím tě mohu potěšit je, že ten cit v něm je.

    OdpovědětVymazat
  13. Marcelko je zlatej a miluje tě a ty to dobře víš,ale na dudánka prostě nemáš.Možná jednou....

    OdpovědětVymazat
  14. Vím, že je citlivý a jemný (někdy). Ke své dece , k dudlíkům, k čuníkovi....protože ti ho "nikdy" nezradí. Lidé ano.

    OdpovědětVymazat
  15. Věřím tomu,že by jsi mu chyběla a myslím,že by jsi tomu měla věřit i ty,nebo se o to aspoň pokusit!!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Amelie a kdo ho zradil? Jinak dotaz, jak dlouho myslis, ze ty dudliky bude pouzivat?

    OdpovědětVymazat
  17. Asi bych mu chyběla, ale jako člověk, kterého má rád nebo jako někdo, kdo jen uspokojuje jeho rituály? Asi 3x jsem se odněkud vrátila (z Moravy ap.) a žádnou radost neprojevoval, jen chtěl splnit jeho potřeby. :-) To je jedno, jen mě to tak napadlo v souvislosti s manželem. :-P Ale to sem nepatří...

    OdpovědětVymazat
  18. Anonyme, někteří lidé jsou nevypočitatelní, reagují pokaždé jinak, klamou tělem i duší, něco slíbí a nesplní...a autista to nechápe, neumí si s tím poradit.
    Jak dlouho je bude používat? Po chvilkách se mu je snažím občas vyndat, říct mu, aby ho položil na stůl, snažím se mu vysvětlit, že jsou pro malá miminka...ale zatím se mi to moc nedaří. V ruce ať ho má, jak chce dlouho, ten v ústech bych chtěla co nejdřív odložit. ALE zatím to nejde. Ale věřím, že na to přijde brzy sám.

    OdpovědětVymazat
  19. Omlouvám se a opožděně přeju VŠE NEJ V ROCE 2012, omlouvam se, ale nebyla jsem časově schopná sednout za počítač .... ;-)Dajusska

    OdpovědětVymazat
  20. Marcelko, já vás strašně moc obdivuju... JSTE ÚŽASNÁ!!!! Hluboce před vámi smekám. :-) Jeníček vás má jistě moc rád a kdyby jste s ním nebyla, určitě by jste mu moc chyběla. Děláte pro něj strašně moc a on to určitě ví, jen to nedává najevo.
    Doufám, že už je smutnění po dudlíčku pryč a Jeníček se zase krásně směje. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Marci.A nedají se do těch dudlíků koupit ty gumová cumlátka?Nebo ho vyměnit z druhého dudlíku.Ať mu zůstane růžová barva.Hela Prostějov

    OdpovědětVymazat
  22. Heli, kdysi jsem to zkoušela a vůbec mi to nejde. Nemám na to sílu (ani lidi). Ale Možná to zkusím znovu...nebo poprosím souseda... :-P
    Díky všem za rady, za čtení blogu, za pochopení.

    OdpovědětVymazat
  23. Milá Amelie, občas tady nakukuji a jste úžasná,jak to vše zvládáte.Jeníčkovi přeji ,aby se s tím životem popral co nejlíp a nehody se mu vyhýbaly. Držím vám palce..hezký den přeji Dáša

    OdpovědětVymazat
  24. čtu, držím palec,..ale tyhle úvahymívám taky..zda bych svému 20 letému synovi chyběla..a to žádnou disgnózu nemá...:-(

    OdpovědětVymazat
  25. Andy, nejhorší je, že já jsem při tom myslela na manžela...ani JEDNOU za těch 5 měsíců neprojevil lítost, útěchu, strach...nic..naopak...ještě mi vynadá, že "žeru léky" a že on by je "nežral", nadává mi, že Jenda nechodí kvůli mně do školky ap....

    OdpovědětVymazat
  26. Amelie, videla jste stranky baby nova? je tam ruzovy s housenkou (http://www.baby-nova.cz/produkty/latex/page/2/)a taky jeden ve tvaru slona. Ruzove tvarovane jsou i tady: http://www.baby-nova.cz/produkty/dudliky/tvarovany-dudlik-s-obrazkem-a-krouzkem-2/
    V obchode jsem dnes zahlidla ruzovy, ale ne kulaty, ale tvarovany, ten by neprosel? Vypada to ze kytickove jsou ztazeny z prodeje. Ale porad si myslim, ze nekde na neco narazim :-) Ale i tak, Jenda asi bude muset projit casem fazi, kdy cunikove fakt nebudou. Mozna ze se to ted podari. Drzim palecky. Jarka
    PS: http://www.uzdravitese.cz/3944-.html (opravdu by byl ruzovy?)

    OdpovědětVymazat
  27. Jarko, mrknu na ty stránky, ale já jsem takhle během posledního půl roku objednávala z netu 2x a pokaždé jsem posílala fotku a pokaždé jsem klikla jen na kytičkové s latexem od Baby Novy a přišly mi kulaté....250 Kč v tahu...
    Řekla jsem si, že z netu už NIKDY.

    OdpovědětVymazat
  28. Amelko. U nás ve městě mají přesně tyhle dudáčky jako má Jeníček. Moje osmiměsíční vnočka jiné nedudá. Jsou gumové. Prodávají i náhradní gumičky a stačí jen vyměnit kroužek. Dudlík stojí kolem 30Kč. Blanka

    OdpovědětVymazat
  29. Blanko, "u nás" - kde to je? Můžeš mi napsat mailík? Děkuju.

    OdpovědětVymazat
  30. Něco jsem našla tady http://www.kocarky-matous.cz/cz-detail-419340-baby-nova-dudlik-kyticka-3-24-mes..html ...snad by se mohlo zadařit a pošlou ty pravý :)
    Adina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adino, z tohoto obchodu už NIKDY. Právě tady jsem je objednala a přišly úplně jiné, ani mi nenabídli vrácení zboží. :-(
      Napsali mi: Dobrý den,
      bohužel v tom vám nepomohu, protože kytička se již déle než půl roku nevyrábí a toto jsou typy, které jsou nyní
      k dispozici. Kytičky už nemá nikdo na obchodě ani jako ležáky, toto zboží je vyprodané. S pozdravem jana matoušová

      ALE ANI SLOVO OMLUVY za dodání něčeho jiného. :-(

      Vymazat
    2. Tak to mě mrzí :( Snad by se tedy daly sehnat alespoň ty náhradní savičky a dudlíky prostě repasovat.Já měla s dcerou něco podobnýho...chtěla jen jeden typ a taky nebyl k sehnání,tak vím o čem je řeč :) Adina

      Vymazat
    3. Ani ty nejsou k sehnání.Sháněla jsem je v lékárnách, nechala jsem si je poslat i přes internet, výslovně jsem uváděla velikost a stejně poslali ty malé.:-(

      Vymazat
  31. Já myslím, že Vás má Jeníček určitě rád. Navíc kdo by se mu tak úžasně a trpělivě věnoval? To zvládne jenom báječná mamka.

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj, má tě rád, já vím, že má a jednou ti to i řekne. Dej mu čas.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...