čtvrtek 12. ledna 2012

Radost malého autisty


Některý autista neumí vyjádřit radost ani v dospělosti.
Jenda to umí.

První 2 fotky jsou z rozdávání dárků na vánoce. Rozdávat dárky se Jendovi moc líbilo.
Nezajímal ho obsah balíčků.... ale běhal sem a tam a nosil dárky od jednoho k druhému....
Občas to vypadalo, že lítá....


Zbylých "pár" fotek je ze hry s čuníkem....


...čuníka Jenda miluje....


Jenda měl takovou radost, že vyskakoval do výšky....



 ...tancoval....


...poskakoval....


...hopsal....


Vyjadřoval radost celým tělem...


Není nad pravou, nefalšovanou a upřímnou radost....


Umíte i vy takhle spontánně projevit radost?


Asi pro něj měly vánoce zvláštní kouzlo, protože od té doby už se mu to nepovedlo....


Dnes to chtěl zkusit, když se podíval na fotky.
..... nešlo mu to a tak se vztekal....


Je vidět, že radovat se na povel neumí....


A tady už je vidět, jak skákal s plácačkou na mouchy...



To je jedna z jeho oblíbených hraček....

34 komentářů:

  1. Ta treti fotka s temi vlasy je bozi!

    OdpovědětVymazat
  2. A mne zaujala ta pod popiskem "poskakoval". Ta mne přenesla někam na jižní Moravu k tancování verbuňku. Jenda nádherně cifruje.
    A samozřejmě nádherně projevuje svoji radost. Je hezké se na to koukat. Dětská rozzářená očka pod stromečkek patří a dělají zase radost rodičům. A takto projevená radost od autisty jistě těší několikanásobně. To je to "malé" štěstí, které Ti moc přeji. A to celoročně.

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky jsou dokonalé! A za připravenost s náhradním čuníkem teda klobouk dolů! Seš vážně skvělá. A ta bolest pořád nepolevuje,mrcha?

    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Já kdybych takhle vyskočila radostí tak se už pak nenarovnám!

    OdpovědětVymazat
  5. Andreyo, ne, nepolevuje. Když je nejhůř, tak beru 11 tbl. denně, když je líp, stačí 9, ale pořád je to strašně moc. Musím zavolat do ordinace bolesti. Nejvíc mě mrzí, že s těmi léky nesmím řídit. "BEZ AUTA jak bez ruky".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trvá to dlouho, ale držím palce, aby to skončilo co nejdříve.
      Kdysi tady někdo psal, že skrze bolest je pak člověk lepší. Měl jsem proti tomu názoru jisté výhrady a myslím, že ty po těch měsících bolestí bys s tímto asi také moc nesouhlasila.
      Ale bude líp, věřím a přeji ti to!!!

      Vymazat
    2. Mutile, mýlíš se. Pořád s tím "mottem" souhlasím. Ano, moje nemoc a její následky mi přinesly spoustu bolestí a starostí, ale také jsem poznala, komu na mně záleží a komu ne. Kdo je pro mne ochoten obětovat svůj čas a kdo ne. Je tragédií zjistit, že ten, kdo by Ti měl být nejblíž, Tě není ochoten ani odvézt do nemocnice.
      Ale pochopíš, kdo a co je pro Tvůj život důležité. Teprve v bolestech zjistíš, co je OPRAVDU důležité.

      V nemocnici mě navštívilo několik lidiček čtoucích blog, se kterými si dodnes píšu. Naučíš se s bolestí žít...a když Tě něco bolí, alespoň víš, že jsi ještě naživu. :-P Beru bolest jako součást života.

      Vymazat
    3. V podstatě jsem něco podobného v tom komentáři ke článku ze 2. září i napsal. Ano, člověk si utřídí priority, možná i pozná lépe své okolí, ale ty samotné bolesti nemusí přeci trvat tak dlouho, když ono poznání příjde za kratší dobu. :)

      Vymazat
  6. Hani, mně se ty vlasy taky líbí. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Akinomo, já to raději ani nezkouším.

    OdpovědětVymazat
  8. Jenda se opravdu umí krásně radovat! Nevím, že bych někoho viděla tak moc projevit radost! Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  9. Ježurko, já taky ne. Holky určitě neskákaly radostí půl metru vysoko.

    OdpovědětVymazat
  10. Radost jako by vyhrál ve sportce :-))) Ať je takových fotek čím dál více :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jo tak na tohle se dobře dívá. Ať je takových hezkých chvilek co nejvíc!

    OdpovědětVymazat
  12. Jsou to nádherné fotky, je skvělé, jak se Jenda umí radovat, i z fotek jde vidět, že je to opravdu od srdce..:) Občas to vážně vypadá, jako kdyby létal, je užasný..:)

    OdpovědětVymazat
  13. Jeníček je zhmotnělá radost! :-) A krásně se Ti to podařilo zachytit, mě by se to určitě nepovedla, já bych měla až doskoky :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Každý den není posvícení,ale tohle je úžasný,tolik štěstí najednou.

    OdpovědětVymazat
  15. to je uzasne, tolik radosti :-) Kdyby ji mel kazdy aspon pulku, tak je svet uzasny :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Parádní fotečky - momentky. Je tam vidět opravdová radost:)

    OdpovědětVymazat
  17. Skvělý fotky, bude z něho tanečník, ty jeho vlasy bych chtěl. Nebo aspoň ostříhat jako to má on. :D

    OdpovědětVymazat
  18. No tedy takhle viditelně neumím vyjádřit radost ani já sama :-D Jeníček musel mít z Vánoc obrovskou radost jak tak koukám :-) A to je dobře, že se raduje :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné fotky v pohybu.. :) Taky bych chtěla umět létat.

    OdpovědětVymazat
  20. Kdybych mohla, taky tak při radosti skáču! Takovou reakcí, totiž člověk navodí radost i ostatním (jsou, sice vyjímky, které potvrzují pravidlo)! Důkaz obsahy komentářů. Tak mě napadlo nebaví Jendu, se pohybovat v rytmu hudby?Nebo jí nevnímá?

    OdpovědětVymazat
  21. Je jedinečký :-)..a článek pro tebe
    http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti-pribehy/166650/matyasek-8-je-nemocny-laska-ho-boli.html

    OdpovědětVymazat
  22. Takhle krásně a spontánně se radovat je umění :-) Myslím, ža na povel se neumí radovat nikdo a jestliže ano tak ta radost nemůže být upřímná - podle mě nejde říct " Tak a teď se budu smát..."
    Krásně se na ty fotky dívá :-)

    OdpovědětVymazat
  23. To je krása, jeden by neřekl, že ten šťastný kuk má nějaký problém. Amelko, chvíli budu asi tady http://anavi397.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  24. Tak takle umí projevovat radost jen děti, my dospěláci už se skákat stydíme i kdyby nám nakrásně do toho skoku bylo. Jeníček je úžasný. ;-)

    OdpovědětVymazat
  25. Jenda je úžasné dítko. :-) Takovou spontánní radost člověk pomalu nevidí ani u našich holčinek. ;-) Když si ty fotky prohlížím, tak mě zaplavuje takové příjemno, že bych nejraději vyskočila ze židle a zajuchala si také! :-D A že jsem z Vánoc měla velikou radost, až takovouto jakou měl Jeníček určitě ne. ;-) Jsem moc ráda, že i takovéto fotky se u tebe na blogu najdou. ;-) Jeníček je poklad a krásná dušička. :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Málokdo se dokáže radovat "na povel". Na Jendovi je vidět spontánní radování se. Jsou to fotky plné radosti a chvilek štěstí. Krásné a vzácné okamžiky. :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Signoro, to bych neřekla. Ve svém okolí vidím plno pokryteckého smíchu - jen tak naoko, protože se to očekává....Tohle naštěstí děti neumí. Jendova radost je upřímná.

    OdpovědětVymazat
  28. Šťastný Jeníček je k zulíbání.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...