čtvrtek 19. ledna 2012

Milující sestra


Jeníček miluje Šárku.


Šárinka miluje svého bratra.


Holky to s Jendou nemají lehké.
Ale on v životě také ne.
Učí se, jak se má chovat k lidem, jak se chovat ke svým sestrám ap.
Byly doby, kdy byl hodně agresivní a kontakt s nimi jsem musela omezit na minimum, ale zdá se, že teď je to lepší.
Jasně, není to ideální, Jenda má často své "nálady", ale pomalinku se lepší.


V poslední době se mu zalíbilo lechtání, šimrání, pokoušení, škádlení, poplácávání.... a podobné blbinky.


Šárka je ve vztahu k Jendovi úžasně spontánní....


Klidně ho popadne....a lechtá....


Jenda sice ječí jak na lesy, ale vypadá to, že se mu to líbí....


Chvíle odpočinku u Šárky na klíně....


Chvilka přitulení....
...už byl chudák z toho pošťuchování celej zpocenej....


...a ksichtíky....
Ty jdou Jendovi dobře...tohle totiž nacvičuje s čuníkem.... :-)


...a ještě pošimrat....


...přitulit....


....a schovat se....


..to mají mazlíčci rádi....


Schováme se mamince?


Jenda pod tou bundou není skoro vidět.....
...ale je tam.... jsou mu vidět nohy....

Jsem ráda, že ji mám.
Nemá to mezi našimi autisty vůbec jednoduché....
......a přesto to zvládá s přehledem. :-)
Snad mi jednou nevyčte, že jsem na ni neměla čas....

Díky Bohu za ni.

32 komentářů:

  1. Krásné ráno,
    povedené fotky :)
    Jak se k sobě tulí, tak mi přijdou si strašně podobní..

    OdpovědětVymazat
  2. Jenda se od ségry nechá potulit? No to koukám...tak se na něj taky tak vrhej, třebas snese i to potulení...pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On se moc netulí, ale Šárka ho vždy popadla, přitiskla se a on pár sekund vydržel, než se vzpamatoval. :-)

      Vymazat
  3. Šárinka je úžasná slečna. Je vidět, že má Jeníčka ráda. Moc krásné fotky. Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasné fotky! Je vidět, že si to užívají oba.Je zajímavé, že Šárčiny doteky mu nevadí,to je moc dobře.Jeníček má moc krásný úsměv a Šárka je už velká slečna a hlavně velká ségra!

    OdpovědětVymazat
  5. Z fotografií je vidět, jak se Jeníkovi hra se sestrou líbí. Má v očích světýlka, která značí radost.
    Máš báječnou dceru.

    OdpovědětVymazat
  6. Šárka to s Jeníčkem umí, je vidět, že nejenom Šárka, ale i Jéňa si hru užívá, oba se pěkně vyřádili, maminka udělala parádní snímečky a určitě se smála spolu se svými dětmi. :-DD

    OdpovědětVymazat
  7. Marci máš pravdu, Šárka je skvělá sestra. Je fajn se dívat, jak si ti dva spolu rozumí. Zaujalo mě to, že Jeníček se nechá objímat a nevadí mu doteky. To jsou přece úžasné změny k lepšímu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsou to pokroky. Ale já mám pocit, že jsem kdysi v nějaké knize četla, že někteří autisté třeba nemají rádi jemné doteky, ale ty pevné jo...i my se spolu občas v posteli "kočkujeme, lechtáme" a on se tomu směje. Jenda dělá malé krůčky vpřed. (Ale jsou i autisté, kteří mají fyzický kontakt rádi)

      Vymazat
    2. mas pravdu, me vadej nejvic jemne doteky, ty pevne snesu lip. :)

      Vymazat
    3. Katarino, jsem ráda, že jsi mi to potvrdila. Člověk sám často instinktivně přijde na to, co se dítěti s PAS líbí a co ne. Když já mám sklon být jemná a něžná a to Jenda nechce. Jsem moc ráda, že má rád lechtání a pokoušení. Alespoň nějaký "dotek". :-)

      Vymazat
  8. ona měla určitě nějaký důvod narodit se právě k vám, do té rodiiné konstelace..jen jí uč m\slet n sebe, možná to jako jediná úplně zdravá nejvíc potřebuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andy, ona na sebe myslí sama. Teď byla týden na horách, o prázdninách 2 týdny na táboře.... Obdivuji ji.

      Vymazat
  9. Tyhle snímky si uschovej a opatruj.
    Šárka je opravdu skvělá.

    OdpovědětVymazat
  10. To je úžasné, podle těchto fotek by nikdo nepoznal, že je Jenda autista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, autismus často nebývá vidět na první pohled. U autistů s AS to okolí či spolupracovníci ani neví.

      Vymazat
    2. presne tak, na me to taky na prvni pohled neni videt a veysina lidi ani nevi ze mam AS.

      Vymazat
    3. Katy, děkuji za reakci.

      Vymazat
  11. no já si myslím, že na druhý pohled AS poznáš. Já tedy určitě ano.
    Ale bude to tím, že mám jednoho AS doma.
    Šárka je nejenom skvělá empatická sestra ale je to i krásná holka.
    Je moc dobře, že jí máš.
    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že AS na "druhý" pohled poznám, ale řekla bych, že většina lidí ne.

      Vymazat
    2. kdyz clovek vi co hleda tak urcite AS na druhy pohled pozna, ale vetsina lidi nevi. ;)

      ja taky dnes uz dost rychle poznam jestli ma nekdo AS nebo aspon AS rysy, ale to az potom co jsem se dozvedela ze sama mam AS. :)

      Vymazat
  12. Toto je lékařský popis diagnozy AS :
    Aspergerův syndrom
    Porucha nejisté nozologické validity‚ charakterizovaná týmž
    kvalitativním porušením reciproční sociální interakce‚ které
    napodobuje autismus‚ současně s opakujícím se omezeným‚
    stereotypním repertoárem zájmů a aktivit. Liší se od autismu
    hlavně tím‚ že není opoždění ve vývoji řeči a kognitivních
    schopnostech. Tato porucha je často spojena se značnou
    nemotorností. Abnormality mají velkou tendenci přetrvávat do
    dospívání a dospělosti. V časné dospělosti se občas vyskytují psychotické epizody.

    Na mého syna s AS to sedí jako zadek na hrnec.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  13. Nadherne fotky, Amelko, Tvuj blog je opravdu fantasticky...Myslim, ze Sarinka bude na zivot fantasticky pripravena...Jednou z ni bude uzasna mama, jako jsi Ty...Objimam...Krasny den...♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  14. To jsou krásné fotky a Šárinka je moc fajn , že s Jendou takhle dokáže laškovat. Přečetla jsem si lékařský přepis AS ale nejsem z toho moudrá. Já tedy nepoznám na nikom že by byl AS , protože jsem se s nikým takovým asi nesetkala tak abych věděla že tímhle trpí. krásný den Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, já z téhle odborné definice taky moc moudrá nejsem. Stačí dát AS do Googlu a vyjede spousta informací.

      Vymazat
  15. ahoj Marcelko, šárka je úžasná sestra a Jeníček se ohromě posouvá dopředu,moc se mi líbí, jak se k Šárce tulí a odpočívá i ní. To si maslím, že by ještě nadávno nezvládl. MOc jim to spolu svědčí.

    OdpovědětVymazat
  16. Je vidět, že se mají skutečně rádi.

    OdpovědětVymazat
  17. Ten vztah je krásný ...Jeník vypadá na fotkách moc spokojen a pokud si mohu dovolit to řici tak velmi roztomile .
    Šárinka je vskutku užasná sestra ....
    Můj bratr má střední stupěn retardace a já si díky tobě uvědomuji ,že bych se k němu měl chovat daleko lépe a býti mu chápavějším bratrem . I když mne nemá moc rád .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henry, možná Tě má rád, jen to třeba neumí dát najevo. Jenda má napsánu lehkou mentální retardaci (IQ 65). Nejsem si jistá, že se to dá v tak nízkém věku určit, uvidíme.

      Vymazat
  18. Krásná fotoreportáž! A Šárka je už krásná slečna! Je to na ní i vidět, že je hodná. Proto se neboj, určitě Ti nic vyčítat nebude! Spíš Tě bude obdivovat!

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné fotky je vidět jak se mají rádi :-) I když to Jeníček třeba neumí dát najevo tak jak by si většina lidé představovala :-) Tyhle fotky svědčí o tom jaké mezi sebou mají pouto.

    OdpovědětVymazat
  20. Když je Jeník ochotnej se s ní muchlovat, tak je na dobré cestě a příště se nechá i tebou pochovat. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...