čtvrtek 19. ledna 2012

Učíme se barvy


 Učím Jeníčka už dlouhou dobu barvy.


Za pár dnů mu bude 5 roků  a stále říká: " jako čuník (růžová), jako travička (zelená), jako nebíčko (modrá), jako sníh, krtek, pomeranč ap..."


Zkusila jsem mu pořídit tuhle pomůcku a byl to prima nápad.


Jenda se v poznávání zlepšil a dokonce se mu občas podaří vyhovět na pokyn:
"Podej mi červenou barvu....
....zelenou...."

 Líbí se mu jednotlivé kousky vyndávat  z krabice a zase je tam dávat zpátky.....



Zvládá jednoduchý úkol....


....nachystám 3 barevné obdélníčky....a on k nim má správně přiřadit předmět stejné barvy....


Hotovo....


Ze 3 kousků mu to jde super....


Odměny hlídá čuník....


Když nachystám 4 a více hraček, které by měl přiložit ke stejné barvě....


....je to těžké a Jenda odmítá pracovat....


Raději to rychle uklidí zpátky do krabice....


Barvičky jsou krásně syté a Jeníčkovi se moc líbí....


Procvičí si motoriku a to on potřebuje....



15 komentářů:

  1. Janík je veľmi šikovný, zakaždým keď si prečítam a na fotkách vidím, čo všetko dokáže a je schopný sa naučiť, myslím na to, že mi na to všetko z môjho laického pohľadu nesedí ten detský autizmus. Nech je tak či onak- z neho raz bude jeden úžasný mladý muž

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měl zpočátku diagnozu Aspergerova syndromu, ale vzhledem k poruše řeči, k vývojové dysfázii, mu napsali DA = dětský autismus. Dlouho neuměl mluvit, dlouho nerozuměl řeči... a komunikoval jen skrze obrázky. Prý u AS porucha řečí není... ví Bůh. :-P Ale je vidět, že trpělivá, dennodenní mravenčí práce nese své ovoce.

      Vymazat
  2. Mila Amelko, ani se Jenikovi nedivim, ze se mu nova pomucka libi. Ja bych z ni byla take nadsena :) Tech krasnych barev a poctive drevo, to zadna umela hmota nenahradi! Preji at Jendovi ten zajem vydrzi a oba vas zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
  3. Stejnou pomůcku mají u nás ve škole.Myslím,že taky ty barevné válečky.Nejsou to Montessori pomůcky? Naše miniškola totiž pracuje podle metod Montessori a má spoustu zajímavých "hraček", které mají děti k dispozici i o přestávkách.Je dobře,že se Jeníčkovi takovéhle pomůcky líbí,určitě ho hravou formou rozvíjejí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ano, jsou to pomůcky Montessori.
      Když jsem byla v listopadu na výstavě hraček, tak jsem mu jich pár objednala:
      http://auticekjenicek.blogspot.com/2011/11/vystava-hracek-v-praze.html
      Moc se mi ty hračky líbí. Mít víc peněz, tak bych vykoupila snad celý obchod. :-P

      Vymazat
  4. Pěkná pomůcka-můžu zeptat kde jste ji sehnali?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TADY na těch stránkách:
      http://www.material-montessori.cz/www.montessori.material.cz/eshop/1-1-Smyslovy-material/0/5/447-Barevne-desticky-2-krabicka

      Vymazat
  5. Jeník je pořádný šikula! Správně přidá barvičky, a ještě je hezky umí uklidit. Pomůcka je to moc pěkná, vypadá to jako špulky s nitěmi :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ami moc tě zdravím.A děkuji, za tvou milou návštěvu na mém blogu.
    na tvůj blog chodím nakukovat-sice se přiznám, že nepravidelně, ale když nakouknu tak tvoje článečky ve mně zanechají takové chvění u srdíčka...Jsi opravdu obdivuhodná žena a maminka-máš můj velký obdiv...
    Jeníčkovi jsi pořídila super pomůcku na barvičky a zároveň mu kostičky můžou sloužit k dalším hrám.I mě se moc líbí jsou tak krásně barevné-já miluju veselé barvičky.Ami přeji ti krásný den a taky i tvým úžasným dětem......

    OdpovědětVymazat
  7. Zase vidím něco pro mě neznámého a když se pak dívám na snímky, mám sto chutí si zahrát s Jeníčkem. Taky ho obdivuji, jak rád a bez řečí po sobě všechny hry uklízí. A ještě něco se mi na Jeníčkovi líbí. Jsou to jeho mikinky, každý den má jinou a ta dnešní mu moc sluší. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, přijeď si pohrát. .-) Nemáš to daleko. :-) Destičky jsou příjemné i na dotek.

      Vymazat
  8. Mě se barvičky taky moc líbí a prima pomůcky..zkuste to třeba i s lentilkami. Vysypeš jich pět na dlan..a jenda bude říkat barvy a za každou správně může spápnout. Jinak koukni ke mě na fb, vyhlásila jsem tam giveaway :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...