středa 25. ledna 2012

Zážitkové deníčky


Jeníček dlouho nemluvil....


A díky přednášce o alternativní komunikaci jsme najeli na systém obrázků asi ve 2 letech Jeníčka....


Fotila jsem všechno - členy rodiny, zvířátka, oblečení, jídlo,  emoce.....


....hračky, auta, bagry...


...kytičky, lampy, kanály... všechno, co Jendu zajímalo nebo mělo zajímat....


...fotila jsem i činnosti -
Jak jedl, kde byl, co dělal, koupání, vaření, hru, vlakové nádraží....


...všechno, co mě napadlo.
Zavedla jsem na obrázky Jeníčkovi průhlednou tašku a tu jsme nosili všude....
...k babičce, do čekárny k lékaři ap...




Zpočátku víc než jeden dva obrázky nezvládal. Je hyperaktivní a dlouho u ničeho nevydrží....
proto taška a z ní jsem vyndala vždy jen pár obrázků....


Po samostatných obrázcích následovaly zážitkové deníčky.


Jenda je miluje.


První 2 roky jsem mu je četla několikrát denně já. ...
Pořád dokola jsem ukazovala, KDO A CO tam je, co dělá, jaké jsou tam barvy apod.


....naučil se díky NIM ukazovat prstem, což dlouho neuměl...


....naučil se díky nim poznávat náš svět....


Svět, který je pro něj záludný a nepochopitelný....


Teď už si je hezky čte sám v postýlce....


...rád obrázky ukazuje svému čuníkovi....


Věřím, že díky svým zážitkovým deníčkům, obrázkům a tisícerému opakování se naučil mluvit....


A to mi připomíná, že bych se měla vrhnout na další zážitkový deníček....


....už jsem ve skluzu....


Fotky mám v počítači, ale nejsou vytisknuté.....


Tady má zrovna na obrázku své oblíbené Šmouly....


...ti jsou teď číslo jedna.
Šmoulíci jedou na DVD  od rána do večera.


Zpočátku byly deníčky výukovým nástrojem, teď už jsou zdrojem radosti a pohody.


Věřím, že si je rád prohlédne i až bude starší....

20 komentářů:

  1. je to svým způsobem i kronika Jeníčkových pokroků.
    Jste moc šikovní!

    OdpovědětVymazat
  2. Vždyť Ty děláš perfektní knihy! :-) Je to moc dobrý nápad, a máš je moc pěkně vyvedené. A je vidět, jak se Jeníčkovi líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Marci jseš šikulka.Je vidět ta radost v těch jeho dětských očíčkách.

    OdpovědětVymazat
  4. Jeníčkovi jsi vymyslela skvělé deníčky! Jeníček se má, že tě má! :-)
    U nás teď šmoulové také vedou! Nika (to je mladší neteř) je přímo miluje! Už má tři plyšáky (Šmoulinku, taťku šmoulu a šmoulíčka) a musí je mít všude sebou. ;-) Týnka (to je starší neteř) zase miluje víly Winx, princezny a v poslední době si hodně oblíbila Koralínku (to díky mě). :-D
    Velice se mi líbí, jak je Jeníček do čtení deníků zapálený, jak u toho dokáže vydržet! Skvělé! Panečku to jsou pokroky! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marci, deníčky jsou moc dobrým nápadem a hlavně úplně super učební pomůckou.

    OdpovědětVymazat
  6. Amelie, to byl skvělý nápad vytvořit takovéhle deníčky..:) Vypadá to opravdu krásně a je to dobré i pro rodinu, takový zdroj vzpomínek..:) Moc pěkné :)

    OdpovědětVymazat
  7. Úprimne obdivujem to, ako sa venuješ synovi. Som o sebe presvedčená, že by som tak dobre nedokázala. Aké šťastie, že som mala zdravé deti. To si človek v tej chvíli ani neuvedomuje. Príde na to až vtedy, keď vidí u iných, aké sú to problémy. Aby som mala celkom pravdu, tak zdravý sa mi narodil len starší syn, pri tom mladšom sme mali zdravotné problémy prvé dva roky života. Po narodení sa mu nezahojil pupok a v piatom týždni života bol operovaný. Po tejto operácii mu ešte dva roky vychádzali hnisavými cestami operačné stehy z tela. Ako dvojročný absolvoval poslednú operáciu, pri ktorej mu chirurg vyčistil brušnú dutinu a odvtedy je už pokoj. Čo sa týka autizmu, mohla by si sa tomu venovať už aj profesionálne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvládla bys to, kdybys musela. problémy se synem znějí děsivě, ještě že se to vyřešilo.

      Vymazat
  8. Já je taky, se stejným úspěchem jako ty, dělala Járovi. Letos poprvé je bez nich. Ubylo mi hodně práce, ale zjistila jsem, že už nemám fotoaparát připravený jako dřív a že mi teď spousta věcí uteče...

    OdpovědětVymazat
  9. Deníčky moc chválím! Jsou nádherné! A na to jsi přišla sama? Nebo jsi se někde "vyškolila"? Jsi opravdu moc dobrá a šikovná, proto Jeníček bude taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už si nepamatuji...možná to radili v APLE? Fakt nevím. Ale je to úúžasný nápad.

      Vymazat
  10. Jeníček, je prohlížením opravdu plně zaujatý, toto byl od tebe skvělý nápad. :-)
    Ale kdepak seš dneska ty, postrádám tě a je mi to divné. Doufám, že je všechno vpořádku a že jen prostě nemáš čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, je fajn, že někomu chybím. :-) Opravdu jsem jen neměla čas na blog. Děti jsou pro mne důležitější. I když mí čtenáři samozřejmě taky. Jen času není tolik, kolik bych potřebovala.

      Vymazat
  11. Právě to jsem chtěl napsat, že si v dospělosti u obrázků určitě rád zavzpomíná. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jste oba hrozně šikovní, a z fotek je cítit takový hezký klid..a spokojenost.. dobrou noc Dita

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné. Jeník má sice určitě dobrou paměť (já kdysi taky :)), ale obrázkové připomenutí ji určitě osvěží.
    Neříká, abys vyndala toho kluka? Na papíře se pozná? :)
    Je ale vidět, že si opravdu rád prohlíží to, co bylo, co už zná, svoji jistotu.

    OdpovědětVymazat
  14. Takovýhle zážitkový deníček je moc dobrý nápad, a pro Jeníčka obzvlášť, tolik se toho díky nim naučil :-)
    Člověk si je pak určitě moc rád za pár let prohlédne a zavzpomíná si :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Odpovědi
    1. Oni by se hodily i zdravým dětem, ale u autistů mají terapeutický účinek. :-)

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...