pátek 27. ledna 2012

Jeníčkovi upadl fix


 Jeníček si maloval na mazací tabulku....


Ta je v poslední době nejoblíbenější "hračkou"....
Jenže mu upadl fix....


A zvednout ho odmítl...
Malovat ovšem chtěl dál...


Převrátil křesílko, snažil se mě praštit a házel po mně věci...


...což jsem zarazila hned v počátku....
Žádné fyzické násilí se nepovoluje.
Pro mě by bylo jednodušší vstát a fix mu podat, ale v rámci výchovy to nejde....
Jenda se musí naučit, že tímto chováním NIČEHO nedosáhne....
Buď řekne "prosím" a nebo nic....


A tak ječel a válel se po zemi....


Zarytě si trval na svém a já samozřejmě taky...





Po 20-30 minutové scéně si tedy pro fix došel...


Tedy ...došel....


...udělal 3 kroky ke skříni, kde fix ležel...


Naříkal u toho, jak ho bolí nohy (tuhle echolálii požívá už déle jak rok....
Když má "jít" na procházku nebo pro něco či někam, kam chce někdo jiný, tak ho strašně bolí nohy, ale jinak sám od sebe lítá celý den...)


....udělal krok a fix zahodil o kousek dál....


...a dál ve scéně pokračoval....


Třepal se, zacpával si uši, válel se po zemi....


Fix v jednu chvíli dokonce držel v ruce, ale ty dva kroky ke křesílku neudělal....


Raději fix zase zahodil, lehl si na zem....
....a bylo...


...žádné malování se již nekonalo....
Bylo mi ho líto.

Kdyby řekl "prosím", s radostí bych mu fix podala.
A vím, že prosím říct umí, to jsme trénovali 2-3 roky zpátky.....

ALE musí vědět, že tímto stylem ničeho nedosáhne.....

Musím na něj být tvrdá...
...tvrdá, ale stále s láskou,  s klidem a pochopením.....

20 komentářů:

  1. :-( No, nedá se nic dělat, bez kouzelných slůvek to zkrátka nejde. Snad je Jeníček příště použije :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde. To, co se nenaučí dnes, tak už nikdy. Dospělého novým kouskům nenaučím.

      Vymazat
  2. To bylo takové jak, kdo z koho, ale jinak to asi opravdu nejde a napadá mě, že by se takto důsledně mělo postupovat s úplně všemi dětmi bez rozdílu. Všechny malé děti to takto zkouší na své rodiče a je dobré, když vědí co ještě jde a co už ne. Přiznávám, že mě často důslednost ve výchově chyběla. Ono je rychlejší a pohodlnější, řvoucímu dítěti vyhovět. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Jendy je to ještě složitější...normálnímu dítěti se občas může ustoupit, ale jak jednou v čemkoliv ustoupím Jeníkovi, tak on si z toho udělá rituál a pak to vyžaduje i příště a o to vehementněji si pak prosazuje svou... A u kouzelných slovíček - prosím, děkuji, dobrý den, dobrou noc, dobrou chuť, promiň...tam neznám bratra. :-)

      Vymazat
  3. No, opravdu kdo z koho. Ale že je kluk jeden vytrvalý! :)
    Jen teď nevím, jestli už nejsi z toho dřívějšího období, kdy měl Jeník hodinové nářky často už zvyklá (dá se na to zvyknout), nebo hluchá. :) To druhé snad ne.
    Ale jak píše Vitoria, kouzelná slůvka se musí vyžadovat.
    Ale bude líp, teď byl jen nějaký zatnutý. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V té závorce to měla být otázka - dá se na to zvyknout? Vypadl mi otazník. Ale asi se zvyknout úplně nedá, že?

      Vymazat
    2. Dá, Mutile, někdy jsem úplně imunní...ono pak záleží i na stavu mém..zda jsem vyspaná, zda mě něco bolí, ale pokud jsem v pohodě, tak to přejdu klidněji a čekám, až ho to přejde...

      Vymazat
  4. Hluchá určitě nejsem, slyším i trávu růst. :-P

    OdpovědětVymazat
  5. Člověk by řekl, že je to taková banalita.. ale kolik dokáže pouhá fixa nadělat potíží..

    OdpovědětVymazat
  6. Obdivuju tě. Jsi statečná a silná žena a matka! Tohle by každý nedokázal. Držím palce ať je těch hezkých slůvek od Jeníčka víc a víc!-:)

    OdpovědětVymazat
  7. Dneska je to jako přes kopírák, Míša dělá přesně to samé. Přeji pevnou vůli a hlavně pevné nervy. Sám vím, jak jsou tyto záchvaty pro všechny náročné.

    OdpovědětVymazat
  8. A to dovedou i dospělí autíci - půl hodiny ječet a nadávat, protože jim člověk něco nepodá. Ach jo.

    OdpovědětVymazat
  9. Jak je videt Jenik ma pevnou vuli a chce aby bylo po jeho ,nemas to s nim lehke ale ona ta disciplina je opravdu dulezita a po tech letech s Jenikem to opravdu zvladas dobre i kdyz to musi byt velice narocne na nervy a trpelivost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevnou vůli má snad každý autista. Když není po jejich, zarytě trvají na svém, ale i já se od nich učím. :-)

      Vymazat
  10. Ahoj Amelie, obdivujem Ťa, ako s láskou všetko znášaš. Je dobre, že neustupuješ Jeníkovi. Určite vie, že tak, ako sa správal, to nebolo správne, ale skúšal Ťa. Držím palce a máš u mňa ocenenie. Viem, že ich máš viac, ale aj ja si považujem potešiť Ťa aspoň takýmto spôsobom.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  11. Není to jednoduché...ale ty zvládáš opravdu vše s láskou a velikým pochopením

    OdpovědětVymazat
  12. Jestli to jeho chování nemá na svědomí sluneční erupce, která je v těchto dnech extrémní. Taky dnes nebylo všechno podle mých představ. :D

    OdpovědětVymazat
  13. Držím ti palce i Jedníčkovi... aby uměl často říkat "prosím" a další kouzelá slůvka :) ;)
    Máš pevné nervy... :) ;)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...