sobota 28. ledna 2012

Pohodový nákup


Nedávno jsem se dívala na starší články a žasla jsem, jaké pokroky za 2 roky Jeníček udělal.
Někdy mám pocit, že stepujeme na místě, ALE vůbec to není pravda.

Třeba článek Autík v autě....
Ach, jaká to změna. Teď jezdí Jenda většinou v pohodě.... tedy kratší trasy. Na delší cesty si zatím netroufáme.

Sedí, pouští si své oblíbené zvukové hračky a sleduje značky, auta, lampy a čísla....


Nedávno se nám povedl společný nákup bez řvaní.
Poslední 2-3 roky byl  nákup s Jendou o život.


Často jsem měla pocit, že už nemůžu.
Kolem srpna - září 2010 z nás lidé v obchodech neměli radost.


A teď?
Jenda si ke svým 5. narozeninám, které oslaví příští týden, nadělil nakupování bez scén a bez slziček.
Poslední rok nakupuji většinou sama bez něj a využívám tu chvíli, kdy tu 2x týdně mám na 2 hodiny asistenta nebo asistentku na hlídání.

Asi měsíc jsem Jeníčka přemlouvala, že půjdeme nakoupit.
Tvrdošíjně odmítal a já jsem ho nenutila ...
Tentokrát se nechal přemluvit. Málem jsem upadla do šoku, když mi na otázku: "Půjdeme nakoupit?" odpověděl, že "jo".
 Slíbila jsem mu, že koupíme "kostičky" Betynce a jemu sójový suk. Potřebuje mít motivaci.


V autě krásně seděl, držel si svou natahovací zvukovou hračku a ve druhé ruce kolečko do nákupního vozíku.
Pár kroků od auta k vozíku šel ZA RUKU a nadšeně mi ukazoval čísla na autech.


Nechtěl jít do obchodu po svých, tak jsem ho pracně nasoukala do vozíku.


A pak už jsme vešli do obchodu.
Jenda mi podával kedlubny....


....mouku....


...a četl si čísla....


Vždycky mi ukázal ceduli a zeptal se, jaké je tam číslo....


Líbily se mu knížky s krtečkem, tak jsem mu jednu koupila..... když bude mít ty narozeniny....


Důležitě si držel seznam věcí, pro které jdeme....


"Kde je OLEJ?"


"Tady je.... O jako olej"....

S úsměvem mi podával pivo pro taťku....


NIKDO na něj nemluvil a Jenda tak byl v pohodě....



Věděl, že nakoupíme a hned pojedeme domů dívat se zase na pohádku.


Koupil Betynce pamlsky a držel si je cestou z obchodu....


Nevím, kdy si podobný úspěch zopakujeme, ale je vidět, že i nakupování dovedeme zvládnout na jedničku....



Před rokem, rokem a půl, jsme k nákupu používali cestovní proužky a na nich byl obrázek toho, co jdeme koupit....jednu dvě věci, víc Jenda nezvládal....a lidé v okolí asi taky ne.
V jeden čas jsme chození za nákupy, na poštu a na úřady vzdali úplně...

..... nebo chodil Jenda v tričku s nápisem:
"Nejsem nevychovaný! Jsem autista."


Teď nám stačí písmenky psaný seznam  a Jenda to podle počátečních písmen kontroluje....



No řekněte...
Není to paráda?

41 komentářů:

  1. je to báječné ... moc gratuluju ... eva

    OdpovědětVymazat
  2. Však to stále říkám - bude líp! A ono se to sem tam potvrdí.
    Jeník je pašák, opravdu mám radost z toho, jak zvládl návrat mezi lidi a z úsměvů. On si ten nákup snad užíval! :)
    Veliká gratulace vám oběma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Mutile, sem tam je líp. Lidí si Jenda vůbec nevšímal, sledoval jen čísla na cenovkách a písmenka na lístečku.

      Vymazat
  3. Amélko, tady je vidět, jak je dobře, že si vedeš tento blog.
    Při porovnání totiž nejvíc vidíš rozdíly a pokroky, jakých jsi dosáhla (jste dosáhli). Byl to pěkný dárek i tobě a snad budete statečně pokračovat!
    (P.S.- trochu mi zde blbnou komentáře, tak nevím, kam mě to hodí... jestli do spamu, nebo do normálních komentářů či jinam).
    P.S.S - Amélko, dala jsem ti ocenění Beautiful blog. Obrázek si můžeš stáhnout ode mne z blogu a ocenění poslat dál tam, kam ráda chodíš a kde je ti fajn...
    Hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za ocenění, Vendy. :-)
      A určitě budeme statečně pokračovat, to si piš. :-)

      Vymazat
  4. Moc ráda čtu,jak je Jeník v pohodě.Gratuluju vám oběma :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký pokrok, jak jsem si tak pročítala starší články :)

    Kakao je zkrátka bezkonkurenční! :) Kdo by ho neměl rád ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po dlouhé době jsem dnes štastná!!!Takové novinky bych si mooooc přála,dnes se mi bude dobře usínat,krásný večer přeje Daja

      Vymazat
    2. Dajo, je fajn, že jsme příčinou tvého štěstí. :-)

      Vymazat
  6. Je to paráda! A je také vidět, že si to Jeníček užíval, jeho krásný úsměv je toho důkazem! Ani mu nevadili lidi a to si myslím, že je úspěch!

    OdpovědětVymazat
  7. Mací, super!!!! To je parádní! Mám takovou radost, že jste nakupovali v pohodě. Je vidět, že to s ním zkrátka umíš. Jsi supermam. (Fakt tam má být mam. :-)) Hezký večer. Tina

    OdpovědětVymazat
  8. Já žasnu! Mám za vás oba ohromnou radost!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to gratuluju! Je to úžasný úspěch, který asi nejlíp dokážeš ocenit ty sama. Závidím Jendovi nejen takovou mámu, ale také ta trička s nápisy, které bych hrdě nosil i já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mě vždycky rozesměješ, můj adoptivní synu. :-)

      Vymazat
  10. Gratuluji k velkému pokroku. Je bezva mít srovnání, protože v každodennosti si ty posuny tolik neuvědomujeme. Přeji hezkou a minimálně stejně úspěšnou i neděli:-) Zuz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak...já nemít to srovnání, tak občas tvrdím, že stagnuje na místě... ALE NE. Pokroky jsou v mnoha oblastech (ne tedy v dudlíkování a odplenkování, ale i to vypilujeme).

      Vymazat
  11. Tak hlásím, že jsem si ten nákup užila spolu s vámi, vládl úsměv a pohodička, jen jsem se malounko nervovala, jestli si tě při focení někdo nevšiml a nebyla jsi pokárána. Slyšela jsem, že už se to pár lidem stalo, tys ale měla objektiv zaměřený na Jeníčka, tak co. ;-) A Jéňa dělá pokroky, to je bez debat. Mám z něj radost. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Amélie, jsi prostě, úžasná a Jenda, asi díky číslům našel motivaci, chodit na nákupy!!! Bravo jste opravdový tandem:-D
    Já za těch pár měsíců, co čtu tvé příspěvky, mám dojem, že pokroky jsou víc než uspokojivé.
    Už se těším,jak bude tepleji, že nám to kafe spolu vyjde!
    Hzký w.e. v pohodě:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Odpovědi
    1. Občas vypadá jako andílek, že? :-) Ale opravdu se pomalu lepší a lepší.

      Vymazat
  14. Marci to je nádhera..!:) Na fotkách vypadá, že ho nákupy opravdu baví, je užasný..:) Jak důležitě držel ten seznam, nádhera.. vypadá jako "normální" dítko..:) Je to dokonalý chlapeček..!♥

    OdpovědětVymazat
  15. Amélie,to je neuvěřitelné, jak se Jeníček během doby, co vedete tento báječný blog zlepšil. Vám to možná tak nepřipadá, ale já jako nezaujatý čtenář mám už delší dobu pocit , že ten posun k lepšímu je stále zřetelnější. Moc vám to (všem) přeji. Yvona

    OdpovědětVymazat
  16. woow! super! to o chvíľu zvládnete aj návštevu u nás - keď sa tie zvládnuté vzdialenosti trochu natiahnu :))) a ja si zatiaľ nachystám pre Janíka veeeeeľa čísel v rôznych formách a podobách :*
    Je to presne tak ako píšeš- ani ja si často neuvedomujem pokroky, nevnímam ich a klesám na duchu, a potom si pozerám blog dozadu a vtedy si ten skutočný pokrok všimnem. často ma na to musí upozorniť niekto iný, že toto a tamto vtedy ešte nezvládal a teraz už áno. Je úžasné, že sa nám ten investovaný čas nejako vracia.
    Posielam objatie (tým, ktorí to znesú) mám vás moc rada!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak TEBE máme trochu z ruky, ale jednou se to určitě podaří. A když ne s Jendou, tak přijedu sama. Škoda, že nám loňskou návštěvu u TEBE překazila moje trombóza. ALE jednou to určitě vyjde. Těším se.

      Vymazat
  17. Úplně bezchybné :-) Je vidět vaše neustálá péče o Jeníčka a vás společný boj s autismem :-) Jde vám to výborně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde. Jenda musí přesně vědět, co ho čeká, co bude dělat, co koupíme a co bude potom a pak to "někdy" akceptuje. :-)

      Vymazat
  18. Opravdu paráda,nádhera ,super pokrok,jak je člověk s dítětem stále nějaký ten posun kupředu ani nezaregistruje,koukám,jak jste si nákupíček užili:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Přeji Ti více takových radostí s Jeníčkem. :-D

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné .. je to užasný pokrok ... Nakup jste zvládli .. to chce pochavalu .. doufám ,že to takto půjde i nadále :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Týýý jo!!! Takhle pohodový nákup s klukama jsem neměla ani nepamatuji :o))
    Přijde mi, že tvojí zásluhou se Jeníček otevírá a je schopný vnímat líp okolní svět - jakoby se rozkoukával a myslím, že je to proto, že TY mu dáváš pocit bezpečí.
    Zdravím, Kamila

    OdpovědětVymazat
  22. Taky bych potřebovala takového pomocníka jako máš Ty.

    OdpovědětVymazat
  23. Teda Marci, gratuluju!!! Jak jsi to s Jeníčkem nádherně zvládla:) To je obrovský úspěch!!!!!

    OdpovědětVymazat
  24. Amelie,to je úžasný :-))))!Gratuluju !!!

    OdpovědětVymazat
  25. Marci moc gratuluji Vám oběma. Jenda si to užíval a nemusel jej ,,nikdo,, nutit, však víš co myslím.Krásné dny a s úsměvem Jeníka.Miluš

    OdpovědětVymazat
  26. Amélko, to je úžasné, a fotky jsou nádherné, Jeník vypadá fakt nadšeně:-).Moc vám přeju, ať mu to nadšení vydrží.

    OdpovědětVymazat
  27. To je moc fajn, že to takle zvládáte..

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...