pondělí 23. července 2012

Myslet na sebe


Je to pár let zpátky, kdy mi psycholožka říkala, že MUSÍM myslet na sebe, jinak se z toho "zblázním".
Myslet na sebe - to je to, co mi moc nejde.
Ale snažím se.


Je to pár týdnů, kdy mi paní z Rané péče zopakovala, že musím myslet (i) na sebe.


Nejlepší prý by bylo, kdybych jednou týdně na osm hodin "zmizela" a měla čas na sebe.
Vzhledem k nedostatku hlídání se mi tohle několik let moc nedařilo.
Až poslední dobou se mi povedlo dvakrát se "utrhnout" z domu.

Holky (nedobrovolně) odjely na tábor (moc se jim nechtělo) a já jsem si říkala, že je ten správný čas myslet na sebe.
Navštívila jsem své přátele, které jsem poznala díky blogu.
První výlet byl vlakem do Ostravy.
Jeníčka hlídala maminka a já jsem si užívala nádherných chvil, kdy na mě nikdo neječí, nikdo neřve, nebyly slyšet žádné hádky, žádné výčitky...nic podobného. A dokonce se mi povedlo po dlouhé době přečíst pár stránek v knize. Mohla jsem ráno vstát, kdy jsem chtěla, mohla jsem dělat to, co jsem chtěla, mohla jsem jíst a pít to, co jsem chtěla.... a dokonce jsem mohla při jídle cinkat lžičkou o talíř...  :-)
V supermarketu jsem chodila okolo regálů jako Alenka v říši divů. Když jde člověk pomalu a má možnost se rozhlédnout, pak vidí, kolik věcí za poslední léta přibylo a kolik se změnilo. Když nakupujete v rychlosti a hlídáte u toho vzteklého autistu, pak nemáte na nějaké rozhlížení čas. Jste rádi, když nakoupíte základní potraviny a prcháte z obchodu jako střela dřív než dojde k nějaké kalamitě.
Bylo zvláštní nemuset zvedat ječící dítě ze země, nemuset zachraňovat situaci, kdy vaše dítě na někoho vyplázne jazyk nebo rozjede vozík směrem k nedalekému regálu...

Bylo nádherné sedět v klidu na lavičce na hřbitově, rozhlížet se po krajině, po hrobech, číst jména na náhrobcích a vnímat to TICHO.
Ticho léčí. Bolavou, rozjitřenou duši určitě.


Pro Jendu jsem dostala krásného plyšového Krtka - maňáska na ruku...
Nevěděla jsem, zda ho přijme nebo ne... i když Krtka v televizi má rád.
Krtka Jeníček přijal jakoby nic.


Sám si ho dal na ručičku...


Seznámil ho s čuníkem....


...ukázal Krtečkovi dudlíky...


..a taky nové lentilky.


S těmi byla legrace.
Pořád mi to nedochází, že bych měla kupovat pořád dokola to samé.
Dala jsem Jendovi lentilky a on mi začal nadávat, že jsem "hnusná, tlapná, tlustá, odpolná ap.".


V tu chvíli mi došlo, že tohle není ta malá krabička, kterou mu vždy kupuji....
...že tohle je velká krabička, kterou on ještě nikdy neviděl.


Chvíli si zanadával, ale nakonec si lentilky milostivě vzal.


Ukázal Krtkovi barvy a písmenka na krabičce...


...a dokonce se s ním podělil o lentilky, které jsem si vzala já do vlaku....
...ještě jich tam pár zbylo...


Druhým výletem byl Hradec Králové.


Mám tam v nemocnici kamarádku.

Manželova záliba v geocachingu mě přivedla na myšlenku spojit "příjemné s užitečným".


Napsala jsem své virtuální kamarádce Zdeničce, že manžel bude v okolí lovit kešky....


...a jestli by jí nevadilo, kdybych se na ni na chvíli přijela podívat.


Nevadilo.
Manžel mě vysadil u nemocnice a jel na lov kešek.


Po dvou hodinách jsme si dali sraz zase na parkovišti.


V areálu Hradce Králové jsem nikdy nebyla, tudíž jsem chvíli bloudila, než jsem to našla.


Ale zadařilo se.
Zdenka měla radost a já také.


Dvě hodiny utekly jako voda.
Z virtuální kamarádky se stala kamarádka živá, opravdová a velmi příjemná.
Líbí se mi poznávat milé a zajímavé lidi, kteří čtou můj blog. Lidi, které baví povídání o Jendovi.
Lidi, kteří se nebojí AUTISMU.


Tentokrát Jeníčka hlídal můj brácha.
Poprvé v životě zvládl s Jendou sedm hodin v kuse.
Sice měl Jenda plenku obráceně a lepítka na zádech, ale parádně to spolu zvládli.
A Jenda mi dokonce sám od sebe hlásil, že se měli "dobže"...
Bodejť, vždyť můj brácha je super.

A tímto děkuji svým přátelům za ČAS, který mi věnovali.
Jsem ráda, že jsem vás poznala.

29 komentářů:

  1. A já jsem ráda,že jsi mě poctila svou návštěvou!!!Díky za to že jsi!!!Zdenka

    OdpovědětVymazat
  2. Marci, moc ráda tohle čtu! Jen tak dál :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Človek si ani neuvedomí koľko maličkostí je pre Vás výnimočných a pre nás len bežnými vecmi...krásne sa číta, že ste mali aj chvilku čas len a len pre seba :)

    Anička

    OdpovědětVymazat
  4. Marci, to je dobře, že myslíš i sama na sebe. Já to také dlouho neuměla a dneska už je to samozřejmost a je to moc fajn. A mít přátelé je také moc fajn. Moc držím pěstičky a ráda, čtu jak všechno s Jeníčkem a holkama zvládáš. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
  5. Teším sa s tebou Marci :), dúfam, že si to onedlho zopakuješ a budeš naďalej myslieť aj na seba, hoci len s tou knihou niekde v parku na lavičke. Zdá sa, že Jeníčkovi tvoja (aj dlhšia) neprítomnosť už až tak nevadí.
    Pekné letné dni, pa

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě by si na sebe měla myslet. Abys mohla fungovat, musíš! Jinak to za pát let nezvládneš a zhroutíš se. Jeníček bude potřebovat tvoji péči pořád a kdo se pak o něj bude starat? Vím, že je to těžké, ale skutečně byste měli nalézt řešení, abys mohla mít jeden den v týdnu jen a jen pro sebe.
    Odpočinula by sis a všem by to prospělo. Snad se nějaké řešení podaří nalézt.

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie, to ti moc přeju!!!Vždycky když si tak lítostivě povzdychnu, že bych chtěla mít trochu času jen pro sebe, chvilku bez dětí. Vzpomenu si na tebe...
    Doufám, že budeš mít takových pokojných a ryze svých chvilek co nejvíc. A děti to pak určitě taky ocení, protože maminka bude spokojenější :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jejda, pročpak ses neozvala, že jsi v Ostravě ? Tak třeba příště :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, až tam budu delší dobu, tak se určitě ozvu. V okolí Ostravy a Havířova mám asi 10 lidí.

      Vymazat
  9. Nakupování máme stejné jako vy. Doma pak věstšinou zjistím co jsem zapomněla v tom fofru koupit, už se mi i stalo, že jsem koupila něco jiného, šáhla jsem v regálu vedle. Přeju víc klídných dnů "pro sebe", jsou potřeba.
    maminka Misika autika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky chodím s lístkem, ale lístek v tom fofru ztratím a půlku věcí stejně zapomenu.

      Vymazat
  10. Taky mi začínají chybět ty moje hodiny volna když je ve škole.Obě vyhlížíme září stejně nedočkavě.Už jsme skoro v půlce!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Tak teda,jak sa ti to podarilo tak pekne zorganizovat? Ja sa pochvalim, ja som mala tiez par hodin pre seba, som teraz s detmi u mamky a tak som parkrat mohla vyrazit bez nich, ale mamka to dost tazko zvladala,bola z nich uplne na nervy.
    Niekedy poslem fotodokumnentaciu.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se mi to povedlo zorganizovat? Holky byly na táboře, K. v práci, stačilo mít hlídání na Jendu. Maminka to zvládá v pohodě a brácha měl křest ohněm...přežili oba dva. :-)

      Vymazat
  12. Jsem velice moc ráda, že jsi si ten čas (konečně) našla jen pro sebe. ;-)
    A povím ti, že už opravdu bylo na čase! Já svou maminku také naučila myslet na sebe. Ona myslela na všechny a nikdo (téměř) nemyslel na její potřeby! Holky jedny obětavé, takhle to přeci nejde, jsme tu jen jednou a takhle by jste se úplně zničily! :-(
    Vím, že u tebe je to velice obtížné, ale vidíš, přesto se to povedlo a ty jsi zažila skvělé výlety a skvělé chvíle - tím nechci říci, že s dětmi je nezažíváš, ale zažíváš je pro ně, nyní jsi si žila pro sebe. ;-) Amélko, když to bude možné, rozhodně ty chvíle si zopakuj vícekrát. :-)

    Trošičku se divím, že se Šárce nechtělo na tábor, jela přeci mezi své vrstevníky, kde si užije spoustu her a legrace. Určitě se holky vrátí nadšené (moc jim to přeji). Velice krásně se tento článek čte, kde vím, že jsi se měla skvěle a aspoň malilinkato jsi si odpočinula. ;-)
    Měj se krásně Amélko. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, já myslím, že se holkám nechtělo od počítače, ale Šárka se pak rychle táboru přizpůsobila. Eliška tam pár dní probrečela, ale včera se vrátily a v pohodě. Já bych na sebe myslela častěji, ale maminku moc "otravovat" nechci. Akutně mi chybí asistence.

      Vymazat
  13. Ahoj Marci, moc ti přeji aby takových dnů bylo více! A ty jsi mohla alepsoň na chvíli "vypnout" ♥ Měj se hezky. M.

    OdpovědětVymazat
  14. Musela jsem se usmívat, když jsem si přečetla, jak Jeníček hlásil, že se měl s tvým bráškou dobže. :-)) A ty jsi se měla taky dobře. Vypadla jsi z toho každodenního stereotypu, navštívila milé lidi a užila klidu při nákupech i při posezení v tichosti hřbitova. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Amélie, tak to jsi udělala moc dobře, že sis dopřála takový odvaz :-) Ono je to určitě potřeba a při Tvé obětavé péči je to akutní. Člověk si spoustu věcí ani neuvědomuje - nákupy v klidu atd. Aspoň na chvíli ses dostala do jiného světa. Věřím, že Ti to dodalo novou sílu a Jeníčkovi se zas můžeš věnovat v plné parádě.

    OdpovědětVymazat
  16. Copak to vidím? Amelie měla svůj volný čas a několik dní?
    Tak to Ti moc přeji. Každý se potřebuje zregenerovat. Tak doufám, že Ti volno prospělo.
    A jak už zde bylo psáno, snad brzy zopakovat! Moc bych Ti to přál.

    OdpovědětVymazat
  17. Tohle čtu moooc ráda :) A moc Ti to přeju

    OdpovědětVymazat
  18. Naprosto Tě chápu, muselo to být krásné, ulevující. Chtělo by to opravdu jednou týdně a ne jednou za několik let. Pokud bys měla cestu do Prahy, ráda Tě uvidím! Udělat si "holčičí" den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, do Prahy jedu 15.8. - do ambulance bolesti na Karlák...Pokud by ti to vyhovovalo, budu ráda. Nebo to vymyslíme na jindy. Ráda tě uvidím.

      Vymazat
    2. Super! Taky si vezmu dovolenou :-) Už teď se těším!

      Vymazat
  19. To je fajn, že se našlo alspoň pár dní volna k načerpání sil. Akorát by to chtělo ne pár dní, ale alspoň měsíc :-).
    S těmi lentilkami mi to připomělo Míšu. Též dělá, jako že by to pusy nikdy nevzal, ale pak se milostivě uráčí a zmizí to v něm celé :-).

    OdpovědětVymazat
  20. Přeji dobrý den. Dnes ráno jsem náhodou narazila na váš blog. Od rána jsem byla schopná jen odjet s matkou a bratrem k lékaři, a trochu se najíst jinak od páté hodiny ranní tento blog čtu. Z prvu bych chtěla říct, že je váš syn moc krásné dítě a hlavně je vidět jaké děláte společně pokroky. Naprosto vás obdivuji jak to vše zvládáte a upřímě si to nedovedu představit jste velmi silná osobnost. Přeju vám spoustu dalších pokroků a hlavně sil. Na závěr, přiznám se že o autismu nevím vůbec nic, ale vy jste mě popostrčila k tomu abych se o něj začala zajímat. Nadchla mě představa, že se dá pomoci člověku či lidem kteří to opravdu potřebují a vlastně mě dodnes nic tak moc za srdce nevzalo. Vděčím vám za otevření mých očí a obdivuji vás. S pozdravem Lucie.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...