úterý 3. července 2012

Prázdninový režim 2


Když je pes zavřený v koupelně...


...a holky si hrají v pokojíčku nebo jsou u notebooku v pracovně...


...pak se Jeníček po chvíli  (a na chvíli) zklidní.

Interakce jeden na jednoho je ideální. To zvládá v pohodě (pokud po něm člověk nechce nic náročného - jako je nácvik na nočník ap.)
Doběhne si do ložnice pro deku a chvilku relaxuje na křesle nebo na gauči...


Dělá blbinky a jedním okem sleduje pohádku na dvd.
Polehává, přikrývá se dekou a mačká dudlíky...


Když vejdou holky do obýváku, tak hned "vystartuje", ječí, nadává....



...nebo se válí po zemi...



Kope nohama...


...zahazuje dudlíky na zem, chrochtá...


...a vyplazuje jazyk.




...kope do hraček...


...hází věcmi, fňuká....


...nebo kope do gauče...


Je to pytlík blech, živé stříbro, nepředvídatelný čertík ... a můj miláček.
Až díky němu jsem přišla na to, že "prokletí" této rodiny se jmenuje autismus.
Když mám s něčím bojovat, potřebuji znát "příčinu". A od té doby, co znám podstatu autismu, tak chápu i svou dceru a manžela.


Uhlídat toho čertíka je často náročný výkon.
Snad ty prázdniny přežijeme ve zdraví.... tedy hlavně holky...
Vím, že nechtějí vyhánět z místnosti, ale mám snad jinou možnost?
To není otázka, to byl jen povzdech....



Je 01:55 h..
Holky nespí. Povídala jsem si s Eliškou. Daly jsme si popcorn a banán se šlehačkou a s čokoládou.
Eliška pak hrála hry na mém notebooku a já jsem hrála se Šárkou "prší"...



Pouštíme si české písničky a JSME SPOLU...  


.. máme čas jen pro sebe...

Za normálních okolností bych je nenechala tak dlouho ponocovat, ale lépe v noci, než nikdy.... a holky z toho mají dokonce "první vánoce", že mohou být tak dlouho vzhůru.......


Šárka vám napsala vzkaz: "Kuk, papa, mějte se dobře." :-)


Ještě pomazlit s křečkama a s Betynkou... a šup do postýlek.


Dnes mě čeká návštěva zubařky. Jestli něco nemusím, tak je to právě návštěva zubní ordinace.



Držte mi palce a mějte se krásně.

34 komentářů:

  1. Vydrž!!!Budu na Tebe myslet!!!A noční ponocování je právě na prázdninách to nejlepší ;)
    Vzkaz Šárce:Kuk a dodatečně vše nej k svátku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni. Šárka děkuje za přání. A ponocování baví i mě, nejen o prázdninách....ale to vstávání ráno...

      Vymazat
    2. Tak to vstávání už je horší...hlavně pro Tebe asi co?Holky snad můžou přispat ne?Ale Tebe Jenda nenechá...Nechceš z toho udělat menší prázdninový rituál?Že by jsi jim to dovolila častěji,když jsou ty prázdniny....A aspoň máte čas jen pro sebe...Se tu za ně přimlouvám :))) Jak vidíš,já ještě straším a spát se ani nechystám,to víš,čerstvá náplast :D
      Že obě holky pozdravuji a přeji jim,aby těchto chvilek bylo víc ;)
      Pa kočky moje :-)

      Vymazat
    3. Eliška spí ještě teď - v 10:45 h., což si maminka nemůže dovolit. Neboj, Zdeni, Eliška jako správný autista si z toho už udělala rituál...už se nám to párkrát povedlo o víkendu a začíná si z toho dělat rituál. Pak bude horší ji to odnaučit, až bude vstávat do školy.

      Vymazat
    4. Já skoro nespala ;) Ale rozhodla jsem se,že si dnes udělám pyžamoví den a budu se jen válet.Stejně u nás dnes jen bouří a prší.A zítra jdu do nemocnice,tak aspoň naberu psychické síly.Jak jsi zvládla zubaře???
      PS:zubař mě taky děsí ;)

      Vymazat
    5. Já skoro nespala ;) Ale rozhodla jsem se,že si dnes udělám pyžamový den a budu se jen válet.Stejně u nás dnes jen bouří a prší.A zítra jdu do nemocnice,tak aspoň naberu psychické síly.Jak jsi zvládla zubaře???
      PS:zubař mě taky děsí ;)

      Vymazat
  2. No máš to složité, ale je dobře, že alespoň takhle jsi to s děvčaty vyřešila.
    Pořád mě napadá jedna věc. Aniž bych chtěla rýpat. Je mi jasné, že dítě, které se negativně projevuje, kope, ječí, mlátí sebou, válí se po zemi. Ale kde se Jenda naučil různé nadávky, vystrkovat zadeček,dávat pokyny jako prdnout, čuchnout, krknout, mlátit do hraček, zvířátek, dokonce i do děvčat. Vždyť naučit ho pozitivní věci, ti dá (alespoň se mi to tak zdá), neskutečnou práci. Je to snad jeden z projevů autismu, umět si z okolí vytáhnout to "negativní" a pak to používat? Je mi jasné, že záměrně tohle Jeníka neučíte.
    Jinak ti přeji pěkný den, u zubaře co nejméně problémů...Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, už jsem to psala několikrát. Nevím, snad je to nějaký dětský instinkt. "Normální" děti to pustí dřív nebo to ani nezkoušejí. U holek si tohle nepamatuji. Kam na to Jenda chodí už jsem odpovídala několikrát. Nevím..ale spousta slov, nadávek a krkání ap...je i v pohádkách. Taky jsem se divila, když jsem se s ním dívala na Šmouly a na Prasátko Peppu. Žádné nevhodné pohádky mu nepouštím a doma tak samozřejmě nemluvíme...

      Vymazat
    2. To je pravda, že v různých pohádkách je spousta výrazů či akcí, které jsou pro děti absolutně nevhodné (pamatuji, že mě kdysi šokoval Krteček, který si v obýváku dělal ohýnek). Jeník má asi zvláštní instinkt vychytat to nevhodné...Reaguješ na to nějak? Nebo děláš, že neslyšíš a doufáš, že ho to zase jednou přejde? Jitka

      Vymazat
  3. Je fajn, že si umí Jeník zalézt pod peřinku a trochu zrelaxovat. A co se týká holek, je prima si udělat čas od času takovou klidnou chvilku jen pro ně:-) Přeji krásné prázdniny:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marci, vím že pro Jeníka děláš, co můžeš.
    Jsi fakt dobrá. Co se týče učení a úkolů, tak to máš svěle promyšlené. A na Jeníkovi jsou vidět pokroky.

    Jenže, jak vidím, u Jeníka se začíná projevovat sociální fobie. Nesnese nikoho, kromě Tebe. Vadí mu sestry, pes.

    Můj dospělý autista syn, zvládl školku, školu.
    Je a byl mnohem více komunikativnější než je Jeníček.
    Přesto se u něho sociální fobie vyvinula. Zrovna včera jsme si povídali, říkal mi, že by chtěl přítelkyni. Já na to, že to by musel ven mezi lidi. Třeba do nějaké chráněné dílny, do stacionáře. Překvapilo mě, když mi řekl, že by chtěl autisku. Prý by neměla ty emoce. Škoda, že Eliška není starší.
    Nakonec mi řekl, že se mezi lidmi cítí hrozně. Je mu z nich špatně. Ale ví, že to musí trénovat.

    Tak si myslím, že Jeníček by měl chodit do stacionáře, školky. Prostě bez Tebe a mezi lidi.
    Tady u nás Plzni je autistická školka.
    A mají tam moc dobré výsledky.

    Já vím, že se snažíš. Neber to jako kritiku.
    Jen jako upozornění, co se může stát.
    Jenda v dospělosti nemusí vystrčit z domu ani nos a nesnese kolem sebe vůbec nikoho.
    Taky jsem to s Petou zažila, teď je zaplaťbůh mnohem lépe.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  5. Jéjda, to bylo milé počteníčko, měla jsi s holkama moc hezký večer a třeba se vám takových společných večerů (nocí), teď o prázdninách, povede víc. Jen pravda, potom to vstávání, musí být dost krušné. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem rád že sis užila noc s holkama v kliku a v pohodě.
    Chápat manžela můžeš, to je pravda, ale horší je prožít s takovým člověk celý život bez radosti a lásky.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marci, držím palce, a´t návštěva zubaře dobře dopadne!! A hlavně hodně sil do prázdninového maratonu!!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Maci, zvládni zubaře co nejlíp. Moc hezké je, že jsi takhle mohla být s holkama, i když v noci. Zvládni prázdniny. Objímám. Tina

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Marcelko,
    moc Vás všechny zdravím-přímo prázdninově!!
    Miluju noční ponocování!!
    Doufám, že jsi zubaře přežila!!!! :o))
    (brrrrrrrrrr)
    Mějte se hezky :o)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  10. Co záleží na tom kolik je hodin? Když už nic jiného jsou prázdniny a k těm ponocování taky patří vždyť bez ponocování to by nebyly prázdniny :-) Doufám, že návštěva zubní ordinace dopadla na jedničku.

    OdpovědětVymazat
  11. Amélie, já souhlasím viz. výše příspěvek paní Sedlákové. Podle mě by Jeník měl navštěvovat stacionář, přece dost těhlech stacíků dělá svozy dětí, nemusela bys ho tam dovážet. Podle mě je tohle do budoucna fakt neúnosné, hlavně pro holky.

    Chápu, že Jendu miluješ a chceš mu dát to nejlepší, ale podle mě nechávat ho doma je spíš na škodu. Takhle si fakt vypěstuje ještě větší sociální fobii, pak už ho za celej život nedostaneš z bytu. Co až tady nebudeš a on najednou bude muset někam jít?

    Nejsem v tvé situaci, vůbec si to tedy neumím představit, takže těžko můžu něco soudit. Takže toto je můj čistě subjektivní názor z "pohledu venku".

    T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku to vypadá, jako kdybych za to mohla já, že Jenda nikam nechodí. OMYL. Stacionář není široko daleko. Svoz jakbysmet. Místní školka ho nechce vůbec, školka speciální (20 km vzdálená) jen na jednu hodinu jednou týdně, ale vzhledem k nemocnosti to vyjde tak 2 hodiny měsíčně. Už LONI jsem prosila, aby ho vzali alespoň 3x týdně na celé dopoledne. Chyba je někde jinde.
      JENDA NENÍ závislý na mě. JE MU JEDNO, zda ho hlídá maminka, brácha, asistent či asistentka, hlavně když má své rituály.

      Vymazat
  12. Ty, ale i Tvé dcery máte můj veliký obdiv. Chce to velikou psychickou sílu a trpělivost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trpělivost a síla...tak přesně tyhle dvě "vlastnosti" mi dnes málem došly...

      Vymazat
  13. Super,holky musely být nadšené,tak o prázdninách si pospí ráno,tak ponocování tolik nevadí,tedy jim,horší u tebe raní vstávání s Jeničkem...,ale co by pro ně člověk neudělal...tak si užívejte super holčičí chvilky:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Marcelko, zubařů jsem si za poslední měsíce užil víc, než za dvacet let předtím. Doufám, že ti nezpůsobí žádnou vážnou bolest.
    Jsem rád, že jste si s holkama taky trošku užily. Ony tě určitě moc potřebují. Mají v tobě dost dobrý vzor a byla by nekonečná škoda, kdybys jim nepředala všechno, co jim předat můžeš. Moc bych vám přál nějaké to hlídání a víc času pro sebe.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Marci,taky nemám zubaře moc ráda,ale musí se to vydržet.Prázdniny jsou náročné i u nás.Máme tady ještě holek sestřenici od mého bratra.Je mi jí až líto,je to jedináček,takže je zvyklá na svůj klid a s naší Klárkou je to na ní opravdu nápor.Půl prázdni nám bude trvat,aby si Klárka zvykla na nový režim a jen co si navykne,budou pomalu končit.Musíme to nějak přežít,nejvíc se jí líbí v bazénu,tak i když horko nesnášim,tak doufám,že počasí nám bude přát,aby se co nejvíc zabavila.Ahoj a držte se s holkama.Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Jenda se do bazénu neodváží. Nevím čeho se bojí..hloubky? Studené vody? Vody? Holky ho kolikrát lákají.. a vůbec...

      Vymazat
  16. Tady se ponocuje? Tady se hrají karty a hry? Holčičí půlnoční, no to je prima věc, hlavně ten spánek dožeňte všechny tři, ne jen holky. :)
    A zubař snad měl bezbolestnou vrtačku. :))

    OdpovědětVymazat
  17. Držím palečky-hlavně na prázdniny! Musí být hrozně těžké udržet alespoň nějakou pohodu a žádné z dětí "nešidit". Myslím, že jsi udělala moc dobře, že mohly holky ponocovat. Jsou prázdniny, tak o nic nejde a na tyto chvilky budou určitě rády vzpomínat :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ti chudáci zubaři za to nemůžou, že je nemá nikdo rád. Já ale musím říct, že k tomu svému s nějakou velkou obavou nejdu. Mám asi hodně posunutý práh bolesti. :-) Nicméně kapesník žmoulám v zatnuté pěsti.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásně fotky křečků. :-) Jak vůbec vaši křečci snášejí ta vedra? Moje Milo celkem dobře, hůře je na tom kocourek a nejhůře snad králíček. :-(
    Děkuji za vzkaz od Šárky a také jí přeji, aby se měla krásně a aby strávila nádherné prázdniny. ;-)
    Také u vás byla v noci taková šílená bouřka? U nás dokonce padaly i kroupy!!! Ale jinak déšť i bouřku miluji. :-)
    Já se zubaře také bála, měla jsem strašnou sadistku, která mi účtovala úplně všechno! A tak jsem od ní odešla, pak jsem snad deset let u zubaře nebyla - zuby nebolely, tak jsem to neřešila. Pak jsem se dostala k dnešní mé zubařce a nemohu si jí vynachválit. Je skvělá, jemná a velice velice příjemná! ;-)
    Tak doufám a moc ti přeji, aby i tebe zuby nebolely. ;-)
    Měj se krásně a posílám mnoho sil. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Zdravím,zdravím--jo,křeslo a peřinka bez přítomnosti další osoby :)) to je rituál co u nás frčí od Alexových 3 let :))Ted už,ale i se slovním doprovodem--jdi pryč,já tu chci být sám.zmiz--a když ne je kravál a musím jít já coby osoba ke které má velké těžítko a rovnat situaci.Ne že by nechtěl mezi lidi nebo tak,chodil dokonce do běžné školky co nás díky skvělým učitelkám rovnou nevyrazila,ale má prostě své chvilky,kdy u sebe nikoho krom mě nesnese.Maminka dělá osobní asistenci u chlapce 35 let co zůstal na úrovni nějakých 2,5 roku,chlapec nikdy nebyl s nikým jiným než se svou matkou,také nebyla možnost stacionáře apod.Výsledkem je,že chlapec pokud není s matkou odmítá jíst,pít i spát a to doslova,ani moje maminka,která se o něj coby asistentka stará už dost let ho nedokáže přinutit jíst či cokoli jiného,katastrofa nastala v okamžiku kdy jeho matka musela do nemocnice,přes veškerou péči mojí maminky skončil v nemocnici uvázaný a na kapačkách.Toto nepíši,abych strašila,je to jeden z mnoha příběhů co v téhle zemi jsou.Přeji Jeníčkovi jen to nej a mamince co nejpevnější zdraví,to je totiž to nejdůležitější ze všeho pro ni i pro Jeníčka.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...