úterý 24. července 2012

Mojí milované dceři


Moje milovaná Eliško.
Dnes je to přesně 14 let, kdy jsi spatřila světlo světa.


Pravda, porod koncem pánevním nebyl zrovna moc příjemný zážitek, ale odměnou jsi byla TY, ten nádherný voňavý uzlíček...
....dítě.
Moje první, nádherné, jedinečné dítě.


Byla jsi takový vzteklý, uječený andílek s blonďatými vlásky.


Věčně uřvaný, nespokojený, vzdorovitý, hyperaktivní človíček.


Naučila jsi mě trpělivosti, toleranci, bezpodmínečné lásce a hlavně pozitivnímu myšlení.
Do Tvých pěti let jsem měla pocit, že jsem neschopná matka a že neumím vychovat své dítě.
Až kniha "Co dělat, aby se vaše děti správně chovaly" (Sal Severe) mě (snad) navedla na tu správnou cestu.


Kolikrát jsem byla nešťastná nad tvým chováním, kolikrát jsem brečela ve školce, když si na tebe stěžovaly učitelky, kolikrát jsem nevěděla, co s tvými záchvaty "vzteku", s tvou tvrdohlavostí, sobeckostí....


..několikrát jsem s Tebou navštívila psychologa (ve třech, v pěti, v šesti a ve dvanácti letech)


Teprve když ti bylo 13,5 roku, teprve tehdy dostaly všechny problémy své jméno - Aspergerův syndrom.
Jak se mi tehdy ulevilo, že přece jen nejsem neschopná matka.

Dlouho jsi vzdorovala, že nechceš být "nemocná", že nechceš být jiná, že chceš být stejná jako tví vrstevníci, že chceš umět jíst stejná jídla jako "všichni" ostatní, že nechceš být jiná... že chceš mít kamarádky...
Kolik slz jsi proplakala a určitě ještě propláčeš...



Je mi líto, má drahá, že Ti neumím pomoct.
Ale snad, Elinko, snad dělám, co můžu. Přečetla jsem spoustu knih o autismu, povídám si s lidmi, kteří mají Aspergerův syndrom, chodím na přednášky o autismu - jen proto, abych tě pochopila, abych se uměla vžít do tvé kůže, do tvých pocitů, do tvých nálad.


Přála bych si, abys věděla, JAK moc Tě mám ráda.
I když Tě kolikrát kvůli Jendovi vyháním z místnosti, není to proto, že bych Tě neměla ráda, ale naopak proto, že Tě MILUJI.
Nechci, aby Ti Jenda ubližoval - psychicky ani fyzicky.



Pořád jsem s Tebou, má drahá - v dobrém i ve zlém.
Ať se stane cokoliv, budu tu pro Tebe.
Přála bych si, abys mi vždy důvěřovala a abys věděla, že na mě se můžeš KDYKOLIV spolehnout.


Jako člověk s AS to nemáš a nebudeš mít jednoduché ...ale společně to zvládneme.
Kdykoliv Tě bude něco trápit, můžeš se mi svěřit...
JSEM TU PRO TEBE.


Vím, že nemáš ráda dorty (já taky ne), upekla jsem ti tedy buchtu s borůvkami...a byla jsem moc ráda, že Ti chutná. Ty a Tvůj omezený jídelníček - to by také vydalo na zvláštní kapitolu.... Když ochutnáš "nové" jídlo, je to zázrak.

Jsem na Tebe pyšná. Víš to. Řekla jsem ti to naposledy včera, když jsi přijela z tábora.
Měla jsi nějaké "problémy" s dětmi, ale dovedla jsi před dvěma lidmi přiznat, že máš Aspergerův syndrom.
Přestáváš se za svou diagnózu stydět a já jsem za to moc ráda.


Moje drahá Elinko, ke Tvým krásným 14. narozeninám Ti přeji hodně štěstí, lásky, radosti, spoustu úsměvů a moře trpělivosti.
        Jsem ráda, že Tě mám.

                   S láskou Tvá milující maminka

46 komentářů:

  1. Drahá Eliško.Přeji Ti k Tvým narozeninám hlavně to,aby jsi měla co nejmíň trápení.Byla aspoň trochu šťastná a spokojená a aby jsi kolem sebe měla neustále samou lásku,aby se Ti lépe žilo.Krásné narozeniny Ti přeje TETA ZDENKA

    Moje Vílo Amálko,krásně napsané a moc krásné dárky ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Eliško, všechno nejlepší knarozeninám!

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Eliško,
    přeji Ti k Tvým krásným narozeninám hlavně štěstí a samozřejmě zdraví. I když velké štěstí už máš tím, že ses narodila tak skvělé, obětavé a chápavé mamince.
    To, že jsi si přiznala nemoc, je úžasný pokrok v boji s ní!
    Dostala jsi samé pěkné dárečky, je vidět, jak maminka při jejich výběru na Tebe myslela.
    Hezky si dnešní den užij!
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsané.
    Opravdu moc.
    Můj AS také bude mít 2.8. 25 narozeniny.

    Elišce přeji také vše nej a Eliško drž se. Zvládneš to.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  5. Amálko, nádherná slova - úplně se mi tajil den,když jsem ty řádky četla. Elišce přeji vše nejlepší a ať se jí daří život zvládat, jak nejlíp to jde ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Amélie, hned ráno jste mě rozbrečela. Elišce přeji všechno nejlepší, hodně zdraví, ať se s životem popere, ale největší dárek už dostala před 14 lety - takovou mámu jakou jste Vy!!!!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezky jsi to Marcelko, pro Elišku napsala.
    Přidávám se k přání všeho nejlepšího k narozeninám, přeji Elišce hodně klidu, spokojenosti a štěstí, dobré kamarády a milující rodinu. :-))

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Eliško,
    připojujeme se gratulantům a přejeme Ti k narozeninám jen to nejlepší, hodně štěstí, zdraví, lásky, smíchu a splnění všech Tvých přání :-))

    OdpovědětVymazat
  9. Jéje no moc a moc blahopřání k vám letí z jižních Čech :))Páni už jsi slečna a moc ti to sluší,přejeme jen to nej a hodně úsměvů a štastných dní pro tebe i maminku.Hodně zdravíčka a radosti a všeho co tě těší :))
    Přejí ti Dana,Romana a Alex.

    OdpovědětVymazat
  10. Eliško, krásné narozeniny! Hodně zdravíčka, štěstí, lásky a porozumnění.....Amélko, krásně jsi to napsala! Adriana

    OdpovědětVymazat
  11. Elinko, všechno nejlepší k narozeninám!

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné vyznání!!! Připojuji se také se svým skromným přáníčkem všeho nejlepšího.

    OdpovědětVymazat
  13. Marcelko, slzy jsem si už utřela...tak snad uvidím na to, abych Elišce popřála všechno nej k narozeninám. Má skvělou mámu a s ní určitě překoná všechny nelehké situace, které jí život připraví.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. http://www.youtube.com/watch?v=wFh-rX_Sfhs&feature=player_detailpage Vse nej, Marcela

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj,chci se také připojit ke gratulantům.Vše nejlepší,hodně zdravíčka,štěstíčka a hodně porozumnění a nejen od Tvých blízkých.A ještě Ti Eliško popřeju,až si budeš někdy připadat,že jsi v něčem trochu jiná a bude Ti to třeba trochu vadit,tak si vzpomeň,že každý z nás je prostě jen originál.Já třeba nosím brýle a mám docela větší vadu zraku,moje kamarádka zase nosí naslouchadlo,ta má dost velkou vadu sluchu.Jsi moc hezká a určitě hodně chytrá a to je moc dobře.Je to jen o tom,naučit se žít s tím,co nám život přináší.Ty jsi určitě po své mamince a ta Ti jde v tom velkým příkladem.Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Moc krásně napsáno!!! Eliško, všechno nejlepší k narozeninám. Přeju Ti, aby bylo na světě miliony tak chápavých a trpělivých a laskavých lidí, jako je Tvoje maminka. Protože takové lidi okolo sebe potřebuje každý! Tina

    OdpovědětVymazat
  17. Eliško, krásné narozeniny, pěkně si svůj den užij, přeji ti, ať se ti splní všechno, co si přeješ, ať v životě potkáváš co nejvíce lidí, kteří ti porozumí a budou respektovat tvoje přání a pocity. Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. VŠECHNO NEJLEPŠÍ ELIŠKO !!! Škoda, že bydlíte tak daleko.. jednou bych Elišku a Šárku chtěla někam vytáhnout, Jeníčka bych taky pohlídala a bylo by.. stejně se v česku vždycky nudím a nevím co roupama..

    OdpovědětVymazat
  19. Snad bude mít Eliška v životě víc síly vzepřít se zlu než její maminka...

    OdpovědětVymazat
  20. Troufale se připojuji ke gratulantům: Eliško, všechno nejlepší ke krásným čtrnáctým narozeninám! Hodně úsměvů na tváři, spoustu krásných zážitků a velikánské objetí od své milované maminky. :-)

    Krásně jsi to Amélko napsala. A já žasnu, že teprve půl roku víte, že má Eliška Aspergerův syndrom. :-O
    Asi budu hodně troufalá, ale mohu se zeptat? Amélko, občas tu ve článcích píšeš, že máš doma tři s Aspergerem, mohu se tedy zeptat, kdo je ten třetí? Ale nemusíš odpovídat. Děkuji. :-)
    A dárečky dostala Eliška krásné i buchta vypadá úžasně. :-)
    Mějte krásný narozeninový den. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. I já přeji Tvé Elišce krásné narozeniny! Je to krásná mladá dáma a věřím, že to v životě vše lehce zvládne, když má takovou skvělou maminku! I mne jsi dojala k slzám, moc hezky jsi to Elišce napsala a i já si Tě za to vážím a mám Tě ráda!

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Eliško,maminka mě pěkně rozbrečela,ale nevadí,věř,že je tady pro Tebe,sestru i brášku.
    Je dobře,že jsi nemoc přiznala a proto Ti přeji ze srdce jen to nejlepší,pohodu a hodně štěstíčka ať se vše povede jen k lepšímu.
    Eliško, měj se fajn,máš úžasnou maminku,která to s Vámi myslí jen v dobrém a ať potkáš lidi jako je mamina.Miluš

    OdpovědětVymazat
  23. Všechno nejlepší Elišce, krásné ,mladé slečně ! A krásno dny celé rodině!

    OdpovědětVymazat
  24. Eliška je pěkná holka, i já se připojuji ke gratulantům.

    OdpovědětVymazat
  25. Nevím, jestli sis ten email stihla přečíst, ale pokud ty dodatky nainstalovat nechceš, nevadí mi to, ale ráda bych je dala Elišce k narozeninám, protože jiný dárek jí dát nemůžu a moc bych chtěla :).

    OdpovědětVymazat
  26. Všechno nejlepší k narozeninám Elišce,mladé slečně,přeji,ať se jí splní to po čem touží,aby byla šťastná a spokojená,ať rozvíjí své zájmy a koníčky a najde cestu,za seberealizací,přeji jí,aby si s těžkostmi poradila a měla radost a nekonečný vnitřní zdroj síly,co jí přenese přes překážky.Moc jí přeji,aby jí bylo dobře v životě,je to chytrá slečna,ať jde za tím,co jí bude bavit a naplňovat v životě,je mladá a má život před sebou,všechno co si přeje může uskutečnit.Budu jí držet palce.A ať si užije prázdniny a Vy všichni také.

    OdpovědětVymazat
  27. Elišce vše nej k jejím narozeninám. A sluníčko v dušičce.

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Marci, krásná slova jsi napsala. A Eliška všechno nejlepší. Moc zdravím Margit

    OdpovědětVymazat
  29. Veľmi pekne si to napísala, tvoje detičky majú úžasnú a dobrú maminku, klobúk dole! Tvojej Eliške prajem všetko najlepšie a najkrajšie k narodeninkám!!! :-))

    OdpovědětVymazat
  30. Myslím, že málokdo umí napsat , co jsi napsala Ty Amélie!!! Kdo by z toho nepoznal, lásku, kterou dáváš svým dětem?! Ale nejen Eliška, ale i ty si zasloužíš jen to nej, do dalších let!

    OdpovědětVymazat
  31. Stavím se do fronty gratulantů a přeju Elišce jen to NEJ NEJ NEJ .Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  32. Dojemné vyznání...
    Člověk si o sobě musí přiznat pravdu, jinak je pak celý život nešťastný. A každý problém má vždy nějaký klad a z něho se člověk poučí.

    OdpovědětVymazat
  33. tak želám Eliške všetko najlepšie me začalo v 14 "bláznivé obdobie" tak nech sa jej vo všetkom darí.
    PS: dnes som konečne zistila že tvoj blog dokážem asi ako jediný čítať 5 hodín v kuse :D

    OdpovědětVymazat
  34. Všem gratulantům i za Elišku MOC děkuji. Elinka si komentáře několikrát četla.

    OdpovědětVymazat
  35. Milá Amélko, přeji Elišce hodně radosti, štěstí, pohody ... prostě všechno nej k narozeninám. Blahopřání patří ale i tobě, jsi skvělá máma, klobouk dolů! Nikdy bych nedokázalo to, co zvládáš ty, opakovaně ti vyslovuji svůj obdiv. HanaL.

    OdpovědětVymazat
  36. Také se připojuji k přání pro Elišku. Samé nej a krásné věci do života ji přeji.
    Gratujuju i Tobě, Amélko, za těch Eliščiných 14 let. Jsi silná žena, moc jsi toho dokázala a ještě dokážeš. Ať jsi dál ve svém srdci silná. R

    OdpovědětVymazat
  37. Taky se se zpožděním přidávám s gratulací Elišce ke krásným 14. narozeninám, ať je v životě šťastná a splní se jí všechna její přání. Celé rodince přeji klidný zbytek prázdnin.

    OdpovědětVymazat
  38. tak máme stejně staré cdery. moje měla 14 v květnu.kde jsou ty časy kdy nám bylo tolik a přece to je jako úplně nedávno.

    OdpovědětVymazat
  39. Přidávám se ke všem gratulantům a Elince k narozeninám přeji jen a jen to nejlepší. Je to moc šikovná slečna a má skvělou maminku a určitě ví, jak jí miluje a je to vzájemné. Holky držte se, hodně jste toho zvládli a ještě určitě zvládnete.

    OdpovědětVymazat
  40. Moc hezký...musela jsem zamáčknout slzičku :) Elišce vyřiď všechno nejlepší! Je to moc hezká a šikovná holka! :)

    OdpovědětVymazat
  41. Vsimla jsem si, ze Eliska i pres nektera uskali je velmi sikovna a dokaze mamince i pomoct treba s Jenickem. Preju ji dodatecne vsechno nejlepsi. Mamince diky, ze jsem si smela precist krasna slova, ktera me dojala.

    OdpovědětVymazat
  42. To je tak smutně krásné vyznání...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...