neděle 29. července 2012

Jenda podruhé na táboře


Včera kolem poledne jsme Jeníčka odvezli na tábor.
Během předcházejícího týdne jsme se asi třikrát zmínili o možnosti jet na tábor...a Jenda ječel pokaždé jak tur.
(př. Šárka: "Mamííí, kdy pojede Jenda na ten tábor?" ...a Jenda šel okamžitě do amoku)

Proto jsem mu tašky balila kolem půlnoci - tedy v době, kdy Jenda spal.
Něco jsme schovali do chodby a něco rovnou do auta.
Na poslední chvíli jsem nechávala to, co měl Jenda při sobě - čuníka, růžovou deku, polštářek a dudlíky.


Jenda jako kdyby to tušil, tak prořval málem celé dopoledne.
Aby toho neměl málo, tak jsem ho ještě vykoupala, umyla jsem mu hlavu a ostříhala jsem mu nehty - činnosti, které bytostně nesnáší.




Říkala jsem si, že kdyby se ten týden na táboře nekoupal, tak ať je čistý alespoň pro začátek.
Loni se jim mytí a čištění zubů na táboře moc často nedařilo, ale o to nešlo. Šlo o to tábor přežít.



Jenda se schovával pod stůl, plakal....


...a uklidnil se teprve až s Tadeášem u iPadu.


Než jsem mu řekla o odjezdu na tábor, tak jsem mu dala jeho nejoblíbenějšího nanuka, abych odvedla pozornost
Zabralo to.
Pak jsem Jendovi oznámila, že pojede s Tadeášem na tábor.... že se sedmkrát vyspí a zase si pro něho přijedeme a pojede domů.


Nebyl nadšený, ale zvládl v pohodě i cestu. Je to asi 12 km.
Všechno bylo jako loni - zabalila jsem mu stejné věci, přehrávač na DVD, modelínu, knihy, oblíbenou deku ap.
 Jedinou věc, kterou má letos navíc, je iPad. Snad ho bude Tadeáš opatrovat jako v hlavě... iPad, ale i Jeníka.



Do schodů si Jeníček nesl polštářek s čuníkem...


Dostal stejný pokoj a stejnou postel jako loni.


....neječel, neválel se po zemi, nedělal scény...


....jen mi se slzami v očích řekl:
"NEMĚLA´s mě sem vozit!!!"


Když jsem viděla, jak se mu koulí slzy po tváři, nebylo mi dobře....


Musela jsem rychle opustit pokoj a neprodlužovat utrpení - jeho i moje.


Vím, že to zvládne.


Zvládl to už loni.


S Tadeášem je v dobrých rukou.


Tašku "svého oblíbeného" jídla a pití má s sebou, kočárek taky.


Je pryč jeden den a už se mi po něm stýská....


Chybí mi....
.... ale snažím se věnovat Elišce a nemyslet na to, co asi Jenda (chudák) dělá...

33 komentářů:

  1. Jste statecna, ja tu odvahu nemam doted, poslat nekam kluka, i kdyz jsem letos chtela, zase jsem to zrusila. Jenicek to zvladne, kdyz ma takove ho kamarada a Vy si odpocinete.
    Preju krasne a pohodove dny.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, někdy je třeba myslet na sebe i na okolí. Jenda (dítě s autismem) si musí odmalička zvykat na to, že není vždy DOMA. Musí se naučit být (občas) mimo domov, seznamovat se s jinými lidmi, poslouchat jiné lidi - je to dobré pro případy, až bude někdy v nemocnici nebo třeba v nějakém zařízení pro děti s autismem. KDYBY náhodou bylo někdy v budoucnu potřeba, aby dítě bylo v nějakém zařízení (třeba od pondělka do pátku), mělo by být zvyklé být mimo domov.
      A tohle je potřeba trénovat odmala, 14 tileté dítě už se to špatně učí...nebo spíš už to pak nejde vůbec nebo velmi špatně...
      Vím, že je v dobrých rukou a že je to pro jeho dobro, pro dobro jeho sourozenců, pro dobro moje. I moje nervy potřebují regeneraci. :-)

      Vymazat
  2. Smudlicek jak sedi na ty posteli a slzicky se mu kouli po tvari... Uplne to vehnalo slzu do oka i me :)
    Ale verim, ze to zvladne :) . Ten Tadeas je uzasnej kluk!
    Preju vam vic takovych Tadeasu :)
    A Tobe prijemny odpocinek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, i mně bylo úzko. Tolik bych ho chtěla obejmout a přitisknout k sobě... :-(

      Vymazat
  3. Urcite mate pravdu, je to kazdopadne dobre.
    Jak jsem psala, prihlasila jsem ho, ale pak ho radeji odhlasila. Pri predstave, jak by vyvadel, kdyby ve stanu videl treba skvora nebo nejaky jiny hmyz... To bych proste nemohla tem ostatnim udelat. Jenicek je na tabore, kde jsou na nej pripraveni.
    No ale aspon jsem ho prihlasila na primestsky tabor, nespi se tam, ale lepsi neco nezli nic. Ale stejne je Jenicek borec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na STAN bych si netroufla ani u Elišky...ale "normální" pokoj a postel je fajn. Tadeáš má na starosti jen JEHO, je jeden na jednoho... kdyby tam byl náhodou nějaký hmyz, tak to okamžitě řeší...

      Vymazat
  4. No ale vlastne ted si vzpominam, Jenicek ma rad pavouky a vselijakou havet. To je fajn. To ja porad musim litat a za hysterickeho revu neco chytat a vyhazovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda to střídá, teď má období, kdy mouchy toleruje, ale pavouků se bojí...

      Vymazat
  5. Milá Amélko, je mi z dnešních fotek smutno, ale všechno jsi už napsala v odpovědi Hance - pod dozorem Tadeáše, kterého má Jeníček rád, budete mít doma klidnější spaní (ve smyslu že je o něj dobře postaráno) a trochu volna potřebujete jako sůl. Myslím si, že pro Elišku je to taky veliký svátek mít maminku jen pro sebe , tak si to "hoky" náležitě užijte. Přeji krásné dny a veselou mysl, Tadeáš to jistě zvládne a pak - určitě má k dispozici mobil, tak žádné obavy. HanaL.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S Eliškou si to užíváme - hrály jsme karty a různé společenské hry, zítra si dáme asi nějaký zámek v okolí.

      Vymazat
  6. Ty oči, slzy a "NEMĚLA´s mě sem vozit!!!", to by mi rvalo srdce, ale děláš pro Jeníčka dobrou věc.V odpovědi Hance jsi to přesně vystihla.Týden uteče rychle a bude to přínos pro vás oba.
    Ten dům je zvláštní, co je to?

    OdpovědětVymazat
  7. Udělala jsi Marci dobře, máš pravdu Jeníček si musí zvykat na okolní svět.
    A Ty si potřebuješ odpočinout.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  8. Takové neštěstí ve tváři...člověk by ho hned chtěl pochovat a odnést zpět domů:) Ale je moc dobře, že bude Jeníček na táboře, pro něj i pro vás s Eliškou, můžete mít čas samy pro sebe a odpočinout si. A Jeníček je v dobrých rukou a nepochybně všechno zládne na jedničku.

    OdpovědětVymazat
  9. No bezva! Konečně si trošku odpočineš a užiješ si taky Elišky a Šárky. Jeník to přežije, vždyť má iPad i čuníka! Docela obdivuju lidi, jako je ten Tadeáš, kteří se věnují autistům dobrovolně. Ještě že to Bůh zařídil tak, aby i takoví lidé existovali! Odpočívej, věnuj se Elišce a uvidíš, že 7 dní frnkne mnohem rychleji, než by sis přála!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tábor stojí 4000 Kč, tak předpokládám, že (snad) Tadeáš dostane nějakou odměnu. Ale je super, že se odhodlá. Když je Jenda s Tadeášem, tak se o něho nebojím. Nedovedu si představit nechat Jendu na týden s manželem.

      Vymazat
  10. Musím se přiznat, že při pohledu na fotky, se mi hrnou slzy do očí, ale věřím tomu, že je Jeníček s Tadeášem opravdu v dobrých rukou. Prostředí už zná, má i stejný pokoj a určitě si bude hlídat každou prošlou noc a odpočítávat od sedmičky. A Tadeáš zaslouží uznání a pochvalu, myslím, že málokterý kluk v jeho věku, by si na něco takového troufnul. Tak Marcelko odpočívej, relaxuj a nabírej sílu do dalších všedních dní.

    OdpovědětVymazat
  11. Mě to celé přišlo jako velice pozitivní. Je výborný, že tam jede!! A že brečel? Vždyť "jenom" brečel. Mě by vůbec nenapadlo, že zvládne tábor. A když už tam bylo vloni, tak to letos bude lepší. A má Tadeáše. Určitě nemusíš mít obavy. A je to blízko, můžeš se jít nenápadně kolem plížit a číhat :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Věřím,že ti trhalo srdce,když jsi Jeníčka balila a odvážela,na fotkách vypadá opravdu zoufale.Ale na druhou stranu věřím,že to s Tadeášem zase zvládnou.A ty potřebuješ odpočinek jako sůl.Užij si ten volný týden,jak to nejvíc půjde,načerpej hodně sil.

    OdpovědětVymazat
  13. Kluci to opravdu zvládnou. Zvládli to loni a Jeník je o rok starší a vyspělejší, zvládá mnoho věcí, které dříve byly nemožné. Dnes svítí i sluníčko a to jistě zvedne náladu a vysuší slzičky.
    Tak ať se kluci "vyblbnou" a vy doma si odpočiňte, hlavně TY.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  14. Maci, určitě to zvládnou. Vím, jak je Ti smutno, ale potřebuješ si také trochu orazit. Potřebuješ být zase do další etapy čiloučká. Krásný den. Objímám. Tina

    OdpovědětVymazat
  15. Taky myslím, že děláš dobře, vždyť Jenda už tam byl a vrací se do známého, třeba postoupí o krůček dál a v něčem se zapojí do programu. Do budoucna velmi důležitá zkušenost. A pro tebe s Eliškou jedinečná možnost. Užijte si to. Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. To je skvele, pre vsetkych! :-) Pamatam sa, ze na beznom detskom tabore, kam som chodievala, sa vzdy nasli deti, ktore preplakali prve dni. Ked odchadzali rodicia, a potom kazdy vecer,ked nedostali pohladnicu z domu, ked sa im nezdalo to, ci ono. Tak v tom Jenik nie je sam.-)Pekny tyzden,
    Kata

    OdpovědětVymazat
  17. Marcí,
    nějakou dobu jsem tu nebyla / dovolená/ a u Vás tolik pozitivních zpráv :-)
    Šárka na koni a na prázdninách , Jeníček s Tadeášem také :-)
    Je vidět, že dobří lidé ještě existují:-)
    Neboj, oni to všichni zvládnou mnohem lépe než si myslíš !
    A ty si prosím tě pořádně odpočiň , samozřejmě se i více věnuj Elišce, ale hlavně mysli na sebe a užij si každičký okamžik tohoto týdne !

    OdpovědětVymazat
  18. Keď vidím tie fotky, aj mne ho je ľúto. V jeho tvári je toľko nešťastia. Ale určite mu tam bude dobre a ty si za ten týždeň trošku oddýchni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, pořád mi DOMA dva autisté zůstávají a o klidu a odpočinku se hovořit nedá, asi prchnu na tři dny pryč.:-)

      Vymazat
  19. Kluci to zvládnou a týden uletí jako nic ... Ty si užij ty svoje tři dny volna :-))))

    OdpovědětVymazat
  20. Jejda mane, tak se nedivím, že ti je úzko, když vidím ty jeho smutné oči. Ale Amélko, uteče to šíleně rychle a až si pro Jeníčka pojedeš, tak se mu ani nebude chtít jet domů. ;-)
    Musíš to brát tak, že se zoceluje a že si aspoň maličko uvědomuje (?) kolektiv lidí. ;-)
    Jeník je naprosto šikovný klučík, on to zvládne a ty určitě také. :-)
    Uvidíš, ani se nenaděješ a máš Jeníčka zase doma. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Hlavně odpočívej :-D Šárka si to taky užívá -jsi na řadě :-D (Eliška bude asi stejně bručet :D)

    OdpovědětVymazat
  22. Myslím, že bys měla fakt nabírat síly.

    OdpovědětVymazat
  23. Když vidím ten jeho nešťastný pohled, taky by mi ho bylo líto.

    OdpovědětVymazat
  24. zajímavá reakce "neměla jsi mě sem vozit" taková dospělá. alespon si odpočineš a holky tě budou mít pro sebe

    OdpovědětVymazat
  25. Myslím, že jste udělali dobře, Jeník potřebuje "vypadnout" z domova a vyzkoušet si to i jinde. Je to pro mámu těžké, někde takhle svoje dítě nechat, byť jen na pár dní, a u vás zvlášť. Ale je to potřeba, pro všechny. Ty si užiješ po dlouhé době jen holky a trošku toho klidu, a Jenda přijde mezi jiné lidi, což mu pomůže přijímat lépe okolní svět a naučí se nové věci. Odpočiň si, načerpej nové síly, ten týden uteče jak voda! Pá, L.

    OdpovědětVymazat
  26. Jenda to zvládne a Ty si odpočineš. Musí si zvykat i na jiné prostředí a pro Tebe je odpočinek taky důležitý. Mohla by ses z toho všeho taky jednoho krásného dne zhroutit.Držím Tobě i Jeníkovi palce.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...