neděle 1. července 2012
Nefunkční hra
Jeníčkovi nejde samostatná a hlavně funkční hra. Přes veškerý nácvik to neumí.
Kolikrát jsem mu něco ukazovala, kolikrát jsem nafotila různé situace, různé hry, různé možnosti... Kolikrát jsem učila Jendu JAK si hrát... ale jeho to nebere.
Když ho nechám chvíli o samotě, sklouzává do svých rituálů, echolálií a nefunkční hry.
Honí Betynku po domě, zlobí holky nebo hází věcmi.
Jindy mlátí hračkami o sebe....
Dává dudlíčkovi čichnout k zadečku....
...jeho "fekální humor" se mi vůbec nezamlouvá.
...strká jednou hračkou do druhé...
Dává třeba pejskovi čichnout k noze čuníka...
...vystrkuje na pejska čuníkův zadeček .....
Tluče hračkami o sebe a hryže u toho do plastu dudlíka.
Převrací hračky nebo jimi hází.
....převrací je z jedné strany na druhou...
....zavírá čuníka do klece...¨
..tluče do hraček pěstí....
...a opakuje u toho různé echolálie.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Taky už delší dobu si říkám, jak sleduji tvé články, jak Jeníka usměrnit... jak se o dětech říká, z divokých vajec. A věřím, že se ti jeho fekální humor nelíbí a není v tvé moci mu to zatrhnout, že jinak by pravděpodobně ječel, jak píšeš. Ani v knihách se o tom nedočteš, co s tím?
OdpovědětVymazatAchjo Amelie, mas svatou trpelivost. Jsi fakt skvela mama, musi to byt nesmirne tezke, ja bych tohle nikdy nedokazala
OdpovědětVymazatKim, dokázala bys to, kdybys MUSELA. I já jsem někdy na dně, ale dno je od toho, aby se člověk odrazil. :-)
VymazatKaždé dítě si neumí hrát. Pamatuji na svou neteř, když byla malá, která to taky neuměla a vyžadovala součinnost někoho druhého, jinak se nudila a byla protivná. Zato jejímu bráškovi stačila maličkost se kterou si někam zalezl, povídal si a hrál si úplně ukázkově. Jsme prostě každý jiný. A jak tak koukám na ty snímky, tak se Jeníček, svým způsobem, baví taky.
OdpovědětVymazatNaopak - normální dítě "přirozeně" popojíždí autíčkem, pochová panenku, přitulí se ap. Dítě s autismem většinou ne. Moje děti ne. Moje děti se hře musí učit a když se něco naučí, pak to rigidně a do detailů pořád opakují. A tak se zase učíme hru rozvíjet, přidat do ní nějaké prvky ap. (pokud mě vůbec nechají). Ale pokud se nudí, sklouzávají k nefunkční hře - rozhazování hraček, pohazování věcmi, přesýpání věcí, převracení hraček, k roztáčení věcí... a také k pláči, nebo ke stereotypním pohybům - třepání rukama, běhání dokola, kývací pohyby nebo k sebepoškozování (kousání ruky ap.)
Vymazat