pondělí 2. července 2012

Prázdninový režim


Dopoledne jsme mívali vyhrazené pro čtení, malování a hlavně pro úkoly.


Dnes Jenda plnil úkoly na iPadu. Ale nesnáší když ho někdo vyruší.


Stačí, aby si holky šly do kuchyně pro jídlo nebo pro pití.


Jenda okamžitě přestane pracovat...
.

...a spustí hysterický řev....


Pokud holky promluví, tak je to ještě horší.


...ale řev je pořád lepší než agrese...


Občas má Jenda tendenci popadnout cokoliv, co má po ruce...


...a s rukou v ústech útočit na holky.


Což mu samozřejmě okamžitě zatrhnu.


A když už jedna dcera odejde a Jenda se uklidní, tak přijde druhá....a řev zase pokračuje.
Občas Jenda okolo holek "tancuje" dokola, poskakuje, otvírá a zavírá dlaně, chrochtá, prská, vrčí... a vydává své "autistické echolálie", což holky nemají rády....


Dopoledne měla Eliška tendenci často pouštět Betynku z koupelny, prý tam Betka nechce být zavřená.... a Jenda pokaždé vystartoval a se řevem a echoláliemi na ni běžel házet hračky...


Jenda ječí, protože ho holky "ruší", pes vrčí, protože ho Jenda zlobí a holky mi nadávají, že musejí být zalezlé v pokoji....
Pěkně nám ty prázdniny začínají.



Tak aspoň vám přeji PRIMA DEN.

32 komentářů:

  1. Amel tohle ti vubec nezávdiím je to nápor pro všechny u vás doma,ale Jeník se lepší třeba se dočkáš i toho,že změna jako prázdniny nebude probíhat tak dramaticky.Držím palečky ,aby to bylo co nejdřív.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak tohle můžeš vydržet? pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
  3. Já myslela, že o prázdninách to budete mít doma pohodovější. Hlavně větší klid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prázdniny a dovolené byly vždy náročným časem, i dokud byl autista jen jeden... :-P

      Vymazat
  4. Já vím, že je to náročnéé,ale nemáš někdy pocit, že se točí vše kolem jeníka? Prostě mu říct, že holky budou si chodit kde budou chtít a když se mu to nebude líbit, tak opustí místnost on. My máme taky syna s autismem a pochopil to, chtělo to jen vydržet!!!!!!! Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ono to tak je. Ony si holky právě chodí kam chtějí (pro jídlo, pití, říct mi co chtějí, do bazénu, kamkoliv), proto je tu tolik řevu. Jenda pak v afektu prchá do ložnice a ječí.

      Vymazat
    2. Hmmmm, je zvláštní, že si na to nezvykl-žije s nima od malička. hej tak to fakt nevím co bych dělala:-((( Ami-snad něco vymyslíš!! Držím pěsti:-) V

      Vymazat
  5. Mám nápad. Co kdyby mu holky pokaždé,když se objeví, daly něco malého dobrého. Medvídka gumového nebo tak něco. Možná by přestal tak šílet, když se objevěj. Hanka.

    OdpovědětVymazat
  6. Máte to doma tak složité, jen doufám, že si brzy na prázdninový režim zvyknete a vy budete zaznamenávat další a další pokroky

    OdpovědětVymazat
  7. Malej tyran. Co špunty do uší a nevyhovovat mu ve všem. Dítě si rychle zvykne, že si může všechno vykřičet. Já vím, autist, ale i tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není tyran. Za svůj autismus nemůže. A důsledně dbám na to, aby z něj tyran nevyrostl. Mám pár odstrašujících příkladů v rodině, tak vím na co se zaměřit.:-P

      Vymazat
    2. Myslel jsem to v nadsázce a taky jsem dodal, že za to jako autista nemůže. :)

      Vymazat
  8. Tak to budou veselé prázdniny, ale snad si Jeníček na nový prázdninový režim zvykne a bude to v pohodě. Možná by se předešlo křiku, kdyby úkoly plnil v soukromí v ložnici, tam snad holky tak často nechodí a Jeníček by se mohl lépe soustředit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to střídáme. Chvíli v ložnici, chvíli v obýváku. Když se chtějí holky dívat na pohádky nebo na tv, tak zmizíme do ložnice...

      Vymazat
  9. Uf, uf. Snad je to jen začátek, působí na něj změna a bude líp. Pevné nervy vám všem teda!

    OdpovědětVymazat
  10. Jen takovy dotaz. Mas nejaky plan pro deti na prazdniny a nebo je budou travit jen doma? Pokud je budou travit doma, tak je mi te dopredu lito. Ale nejen tebe i jich :-((((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plán skoro žádný nemám, vše je o penězích. Kdybych je měla, poslala bych maminku se Šárkou (nebo i s E., kdyby chtěla), někam týden nebo na dva na dovolenou.
      K babičkám? U maminky to nejde, má 2+kk, kde je s manželem a s bráchou a tchýně děti nechce.
      V srpnu jede Šárka na týden na taneční tábor, kam se těší. A v půlce července jedou holky povinně na tábor od kostela, kam se sice netěší, ale jim prospěje týden bez Jendy a mně týden bez nich.

      Vymazat
    2. Taky ty by jsi potrebovala hodit relax a na tyden vypadnout. Bylo by super, kdyby ti nekdo odpovedny pohlidal Jendu a ty by sis i treba sama uzila dovolene. Vim, ze je to asi nemozne, ale snit je taky pekna vec. Moc bych ti to prala, zaslouzis si to. A mas pravdu, vse je o penezich, je to blby, ale je to tak, Marcela.

      Vymazat
    3. ach jo, co vim tak snad vsichni co znam,vcetne me, se k babickam tesi a babicky zase sva vnoucata rady rozmazluji. a ty co uz babicky nemaji, radi vzpominaji...tvoje tchyne vubec netusi o co prichazi, kdyz se svych vnoucat takhle dobrovolne "vzdava" :-((. Misa J.

      Vymazat
  11. Ahoj, píču ohledně té pomoci. Zkuste si zažádat u fondu Kolowrátek. http://www.kolowrat.cz/kolowratek/kolowratek.html
    Myslím, že byste měli docela šanci a za pokus člověk nic nedá.

    OdpovědětVymazat
  12. Je mi líto holek,jsou omezovány,budou deprivovány,opravdu to nechápu a ta situace nemůže být pro dobro ani Jendovi,co budete dělat,až bude mít 90 kg a nebude Vás v obýváku chtít,copak Vás,ale těch holek je mi děsně líto,oni za to taky nemohou!!!!Ať nějsem tak negativistická,nápad,holkám koupit kola,ať jezdí.A otázka,komu toto vlastně vůbec vyhovuje??Musím říct,že n Vás moc myslím a četla jsem i ty mázlé články a nechci se moc rozepisovat,ale povrchnost mi je proti srsti.Souhlas s Pavlem.Máte to těžké,ale já vidím nedozírné následky,chtělo by to Váš odstup,konzultaci s psychologem,minimálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá kočičko. Kola holky mají, ale nejezdí. Články žádné smazané nejsou.
      Myslím si, že deprivované děti vypadají úplně jinak. Klidně vám své tři autisty na 14 dní půjčím, můžete mi předvést, JAK se to dělá, ráda se přiučím.
      Né, teď vážně. Nemusím se nikomu zpovídat, přesto vám řeknu (a budu se opakovat), že jsem přečetla 45 knih o autismu, jsem v kontaktu s několika autisty, byla jsem na několika přednáškách o autismu, probírám to s APLOU, s Ranou péčí, mluvila jsem s několika psychology i s psychiatry. NETROUFLA bych si na to být sama.
      Dělám co můžu a myslím si, že to snad není tak nejhorší.

      Vymazat
  13. Tak co je všechny zanechat, ať si to užijí mezi sebou a přijet ke mě na kávu:-), a načerpat sílu na zbytek prázdnin?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, to je ten nejlepší nápad, jaký jsem dnes slyšela. Kde to bydlíš?

      Vymazat
    2. "Má pravdu předsedo..." :c) Opravdu by pro tebe bylo nejlepší prostě na půl dne utéct a věnovat se sama sobě.Bohužel vím,že to nejde :( Adina

      Vymazat
  14. A proč letos Jenda nejede na tábor pro autisty, alespoň by sis odpočinula? Nebo se mohla týden věnovat dcerám. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SNAD na tábor pojede - přelom července a srpna, pokud to vyjde. (Ale třeba od loňského tábora nikdy nešel s Tadeášem na procházku...asi se bojí, že ho zase odvede na tábor?)

      Vymazat
  15. Tato situaace je pro tebe asi už šíĺená a o to těžší, že´Jeníček je autista každým coulem a každá změna režimu je pŕo něj nepředstavitelná. Eliška jako správný sebestředný asperger ti to neulehčuje, spíše přitěžuje.. Ale z mého pohledu to pro šárku musí být neskutečně těžké, žít v rodině kde jsou tři autisté, kde otec ještě k tomu není oporou, to musí zanechat i na dušičce Šárky těžké změny.Má aspoň Šárk kamarádky ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za empatii a správné pochopení situace. Je to těžké, pro všechny. JEN ČAS ukáže, jak na tom Šárka jednou bude, ale často je mi jí moc líto. Snad ví, že ji mám ráda.

      Vymazat
  16. Místo toho, že Jeníček vydává ty své "autistické echolálie" můžeš říkat, že je to kakofonie. :-) To je dokonce druh umění. (Doufám, že ses neurazila). Hezké prázdniny - dle možností.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...